Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1532
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 03 okt 2020 08:41

colnagoferrari schreef: 01 okt 2020 19:32 Hoi mede Colnago liefhebbers. Zoals eerder aangegeven wil ik mijn C64 toch een beetje op dieet zetten.
Heb je al aan het zadel gedacht? Hier kun je ook bijna gelijk aantal grammen vinden als met je banden wanneer je van metaal naar carbon gaat
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 okt 2020 09:48

colnagoferrari schreef: 01 okt 2020 19:32 Hoi mede Colnago liefhebbers. Zoals eerder aangegeven wil ik mijn C64 toch een beetje op dieet zetten.
* Berk zadel ( -100 tot -200 gram tov meeste zadels )
* Lichtgewicht snelspanners ( -70 gram tov Campagnolo )
* Lichtgewicht binnenbanden Continental Race Light ( -50 gram / 2 stuks )... niet de supersonic ivm lek gevoeligheid.
* Iets lichtere buitenbanden - Veloflex bv. - nu geschikt voor carbon velgen. Overweeg je tubeless - stuur dan Havana een berichtje. Hij rijdt al ettelijke 1000-en Km tubeless met Bora wielen.

* Uno 7 Stuurpen - met Ti boutjes ca 100 gram bij 110 mm. ( -40 gram tov veel andere )
* Cane Creek AR series headset bearings. ( -20 gram )
* Carbon ti Expander voor in de vork ( -25 tot - 35 gram tov standaard )
* J&L Titanium assen voor je pedalen ( scheelde mij 40 gram tov de normale assen voor de Look Keo. )

En dan zijn er natuurlijk nog de meer exotische upgrades zoals eerder geschreven. Darimo Carbon stuur / stuurpen / zadelpen. Lichtere wielen ( Lightweight - Bora Ultra 50 voor tubes ) enz. enz.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

colnagoferrari
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05

colnagoferrari 03 okt 2020 14:02

Bedankt allen voor de reacties!

Voorlopig wil ik het simpel houden en zal ik alleen mijn pedalen veranderen naar Time Xpro 12 Titan Carbon. Daarnaast wil ik ook overgaan naar Continental 5000 en Continental Race light binnenbanden.
Ik weet dat er qua zadel behoorlijk wat is te winnen, maar persoonlijk geen fan van de looks van Berk en ik houd het qua merken dan ook liever op Prologo/Selle Italia en qua stuur/stuurpen bij Deda.
Ik had nog wel een vraag over de 23mm Continental 5000. Her en der heb ik gelezen dat ze wel eens moeilijk te monteren zijn? Is dit een reden om ze niet aan te schaffen/ door fietsenmaker te laten monteren of valt het wel mee?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 okt 2020 21:39

Met koude vingers naast de kant van de weg staan met een lekke band is al geen feest, laat staan met een band die er niet op wil. De fietsenmaker gaat je op dat moment ook niet helpen...
Campagnolo Ultra Dork

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 03 okt 2020 23:05

Om mijn alu wiel had ik de gp5000 zo liggen terwijl het om mijn FCC wiel een heel gevecht was.. Verschilt dus wel per wielset.

colnagoferrari
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05

colnagoferrari 04 okt 2020 08:14

Heel erg bedankt voor de reacties aangaande de Continentals!
@ernie c: daar heb je zeker gelijk in! Al moet ik wel bekennen dat ik 99/100 noooit een binnenband meeneem tijdens het fietsen. Als ik lek rijd bel ik dan het thuisfront😂 Gelukkig al jaren geen lekke band gehad dus afkloppen.

@chris80: bedankt voor de feedback! Bij mij zouden ze om de Bora’s komen dus dat zijn ook FCC! Nu slaat de twijfel toch weer toe want wil de velgen niet beschadigen natuurlijk😢 Dilemma’s...dilemma’s

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 04 okt 2020 17:25

Ik heb zelf FFWD fcc’s. Alle banden gaan daar lastig om, maar nog wel te doen met de hand. Zeker als ze niet meer nieuw zijn. De kans op beschadigingen lijken me dus nihil.

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 05 okt 2020 12:20

jappiex schreef: 12 feb 2020 15:24 Ik heb mijn V1R frame een update gegeven met powermeter en Di2. Vind het een prachtig frame, nog volledig bij de tijd ondanks de snelle wijzigingen in racefietsland. Frame komt uit 2015.

Afbeelding
Uit 2015 én schijfremmen? Prachtig wel.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 okt 2020 12:50

Colnago komt met een gelimiteerde oplage van 116 stuks:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De prijs van dit overwegende lelijk opgespoten frame -schrik niet- is $30.000 voor een complete fiets neem ik aan (nog geen officiele bron).

Alsof de standaard V3Rs nog niet duur genoeg was (wel een tof frame verder).

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 06 okt 2020 12:57

$30.000 voor een frame met velgremmen is een koopje.
Nog een jaartje of 10, en iedereen wil terug zo een "old school" frame :-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 okt 2020 12:58

Laat me raden: er wonen 116 fietsende miljonairs in Slovenië (exclusief profrenners)?
Campagnolo Ultra Dork

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 okt 2020 13:17

Ik zou er sowieso niet op rijden, maar de limited edition fietsen staan nou ook niet echt bekend als waardevast/collecters items. In tegenstelling tot een Rolex mag je gewoon hopen dat je ooit nog weer een koper vind die bereid is je 50% van de waarde te betalen over 20 jaar, ook al is hij in nieuwstaat.

Verder is dit niet de meest bijzondere paintjob. Heb al mooiere limited editions voorbij zien komen en die gaan vaak voor dezelfde prijs als normale retail (hooguit dat je de adviesprijs betaald ipv de gangbare 20-30% korting).

Plaats reactie