Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 06 feb 2021 16:55

sillah75 schreef: 06 feb 2021 14:39
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas...

Afbeelding
De gustibus et coloribus non disputandum. We hebben inderdaad geen meningsverschil over smaak en kleur. We zitten volgens mij zelfs in hetzelfde smaakspectrum. De opbouw op deze foto roept ogenschijnlijk ook de bewondering op van andere schepsels . Hun voorkeur lijkt me toch een bont geschakeerd zwart-wit,
De groeten

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 07 feb 2021 23:34

[/quote]

De gustibus et coloribus non disputandum. We hebben inderdaad geen meningsverschil over smaak en kleur. We zitten volgens mij zelfs in hetzelfde smaakspectrum. De opbouw op deze foto roept ogenschijnlijk ook de bewondering op van andere schepsels . Hun voorkeur lijkt me toch een bont geschakeerd zwart-wit,
[/quote]

Ze keken toch maar jaloers naar het chroom :winkthumb:

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 10 feb 2021 13:42

Colnago Master, opgebouwd met Campagnolo Record 11 speed 2015. Cinelli stuur, stuurpen en zadelpen. H Plus Son TB14 velgen met White Industries T11 polished naven.

Nu alvast wat foto's die ik binnen heb gemaakt, hopelijk binnenkort even naar buiten.
IMG_20210210_133115.jpg
IMG_20210210_131926.jpg
IMG_20210210_132115.jpg
IMG_20210210_132026.jpg
Afbeelding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 feb 2021 16:08

Wat een plaatje, voor mooi weer houden en zeker niet meer naar buiten zolang er zout ligt!!
Ach, ik zeg ook maar wat

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 10 feb 2021 17:25

Cinelli op een Colnago :)

Laat Ernesto het niet horen!

Achterwiel zou ik opnieuw inspaken, het ventiel hoort tussen het spakenpaar links ervan te zitten.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 20 feb 2021 15:08

Nog even een mooiere foto, dit keer in het zonnetje. Wat een heerlijke dag vandaag om te fietsen.
Bijlagen
IMG_20210220_124256.jpg
Afbeelding

Colnago2021
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2021 11:11

Colnago2021 26 feb 2021 14:03

Ik ben bezig mijn Colnago op te bouwen.

Wat wordt het:

Colnago CLX 2011
Campagnolo Super Record 11 speed
Wielen; Fulcrum Racing 1
Stuurpen Deda
Stuur: Deda Carbon
Banden GP 5000 skinwall
Zadel: Selle Italia superflow

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 27 feb 2021 14:10

Beste liefhebbers,

Na zeker zes jaar niet meer te hebben gefietst, en nóg langer niet op de racefiets (de laatste jaren waren op de MTB), was het vorig jaar toch duidelijk dat ik de oude liefde weer op moest gaan pakken. Het ouder worden, de kilo's die er inmiddels makkelijker aankomen dan ze er vanaf vliegen, en wat blessures en ongemakken verder, was de kogel door de kerk: ik zou weer gaan fietsen!

Na mezelf wekenlang ingelezen te hebben over de stand van zaken in het wielerland van tegenwoordig, waaronder op dit forum (dank voor alle info), ben ik er op uit gegaan om eens wat rond te kijken in de showrooms in de regio. Mijn idee was om een mooi overjarig exemplaar te gaan scoren, het was inmiddels december en normaal gesproken bij uitstek een goede tijd om dat te gaan doen. Bij mijn eerste winkelbezoek kwam ik er al direct achter dat het lastig zou gaan worden. Het afgelopen jaar was de vraag naar fietsen groter dan de snelheid waarmee er geleverd kon worden, dus overjarige modellen vinden zou niet mee gaan vallen. Ik had voor mezelf een soort budget afgesproken, het mocht best wel iets gaan kosten, maar ik zou niet meteen all-in gaan. Wel was ik er zeker van dat het een Italiaanse schone moest gaan worden. Enfin, het eerste bezoek zette een Bianchi Aria Bianco LE op de shortlist. Ik wist niet dat wit zo mooi kon zijn trouwens. Het bezoek aan een Colnago dealer leverde niets op, maar het bezoek erna voegde een De Rosa SK Pininfarina toe, deze was wel overjarig. Een tijd lang leek het erop dat het tussen deze twee zou gaan, tot ik op het internet bij een zaak ver van huis een zin zag staan dat vermelde dat ze hoge kortingen gaven op een paar overjarige Colnago's. Na een paar keer kort heen en weer mailen bleek er één bij te zitten in mijn maat, en na het opvragen van een foto moest ik even slikken: het was een mooie fiets, maar niet eentje die ik zelf zou uitkiezen als ik hem besteld zou hebben. Na een korte onderhandeling was de prijs dusdanig scherp dat ik me over de kleur totaal niet meer druk maakte. Op mijn eerstvolgende vrije dag ben ik in de auto gesprongen, en heb die 200 kilometer met plezier en ongeduld gereden om haar op te halen. Tot mijn gelukkige verbazing bleek de kleurstelling in het echt toch een stuk mooier dan vanaf de foto. Oké, genoeg tekst, nu eerst een plaatje:

Afbeelding

Zoals gezegd zou ikzelf nooit voor iets met goud hebben gekozen, maar toen ik deze eenmaal in huis had staan besloot ik het concept (pun intended) dan ook maar te omarmen. Ik heb de Tektro remmen eraf gehaald, en vervangen voor SRAM S-900 remmen, zodat de groupset compleet is. Blijkbaar waren de Colnago remmen zo slecht dat ze bij Codagex ze op den duur maar standaard zijn gaan vervangen voor Tektro's, maar daar was ik ook niet van onder de indruk. De standaard remkabels zijn vervangen door een setje Jagwire Road Elite Link kabels. Deze waren eerst volledig goud, maar dat deed pijn aan de ogen. Ik heb een setje losse links aangeschaft in het zwart, en heb er deze combi van gemaakt. De decals op de Vision velgen vond ik ten eerste totaal niet bij de rest van de fiets passen, en twee ervan zaten er niet eens recht op. Ik heb ze verwijderd en vervangen voor een setje die ik bij Unlimited Colors besteld heb. Verder heb ik er andere banden om gelegd, en het stuurlint plus de stuurdoppen vervangen.

Op dit moment is het budget even op, maar ik heb wel plannen voor de toekomst. Mijn laatste racefiets was een Colnago Dream Lux, en destijds had ik het plan om daar een Italiaanse volbloed van te maken. Dat plan gaat nu dus verschuiven naar deze fiets. Upgrades en vervangingsonderdelen zullen zoveel mogelijk Italiaans moeten gaan zijn zodat deze fiets over een paar jaar een volbloed is. Maar eerst dit jaar eens werken aan mijn conditie, en eens kijken of ik de nodige kilo's eraf kan gaan fietsen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 feb 2021 16:13

Om een lang verhaal kort te maken : mooie fiets, maar wat is lelijk opgelost met de absoluut niet passende spacers. :shock:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 27 feb 2021 16:24

rene schreef: 27 feb 2021 16:13 Om een lang verhaal kort te maken : mooie fiets, maar wat is lelijk opgelost met de absoluut niet passende spacers. :shock:
Dat is een bewuste keuze geweest. Vanwege blessures aan mijn rug en nek is het lastig nu al mijn definitieve houding en maatvoering te bepalen. Dus heb ik hem af laten zagen op dit punt, zodat er later wel nog wat af kan als dat nodig is. Erbij lijmen wordt wat lastig lijkt me. :lol:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5812
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 feb 2021 18:51

@Coburn; ik bedoel niet het aantal spacers, maar de normale topcap en dan die Vision spacers die er absoluut niet mee matchen. Dan had ik een Vision topcap gebruikt / of normale spacers met een klassieker stuur. Het feit dat ik niet van een spacertoren hou, is een persoonlijke afkeur.

Dat iemand het nodig heeft voor een positie op de fiets is oké - en dat die persoon dan met een spacertoren rond wil rijden is al helemaal goed.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 27 feb 2021 19:31

@rene

Ah, ik snap wat je bedoelt. De top cap sluit inderdaad niet heel mooi aan, maar het lijkt wel origineel van Vision te zijn. Als ik de handleiding bekijk klopt het exact, net als wanneer ik Google op "Vision Metron 5D Top Cap". Misschien is er wel een after market cap te vinden die mooier past, daar ga ik eens naar speuren.

Dit stuur zat er op gemonteerd, dus daar ga ik het dit jaar eerst mee doen. De wielen zullen de eerste grote upgrade worden, en daarna het stuur. Die dan waarschijnlijk bij Unlimited Colors op bezoek zal gaan om perfect aan te sluiten bij de rest van de fiets.

Trouwens, ik vind een spacertoren ook absoluut niet mooi, wie wel zou ik haast zeggen. Maar de angst om er teveel af te zagen is groter dan mijn afkeer van spacers.. :lol:

Bedankt voor je input trouwens! Ik ben met zoveel details bezig geweest dat ik deze helemaal over het hoofd heb gezien.

Plaats reactie