Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

H.jan
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 dec 2014 10:46

H.jan 12 jul 2020 21:35

Denk ook eens aan Chalange banden. Mooi en uit Italië

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 12 jul 2020 21:56

Je bedoelt waarschijnlijk Challenge.

Uit dezelfde fabriek waar de Vittoria's gemaakt worden.

In Thailand.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

H.jan
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 dec 2014 10:46

H.jan 13 jul 2020 10:23

Daar doen ze bij Challenge ook niet geheimzinnig over. Op hun site is dit te lezen met reden waarom.

Zegmaarboris
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2020 08:37

Zegmaarboris 17 jul 2020 10:21

colnagoferrari schreef: 09 jul 2020 22:12 Of zijn er hier mensen met (veel) lichtere Colnago's?
Mijn C64 disc in 54S is zonder de pedalen 7,35kg. Ik heb Red eTap AXS erop wat volgens mij ook geen lichtgewicht groep is. Wielset van mij is DT Swiss PRC1100 tubeless, weet niet wat jouw wielkeuze aan gewicht meebrengt.

Kortom, zou eigenlijk denken dat jouw fiets zonder disc en maat kleiner wat minder zwaar zou zijn dan mijn 7,35kg.

En op je andere vraag te antwoorden, einde week 8 was de fiets bij mij klaar, begin van week 8 bij de fietsenmaker binnen. Moeite van het wachten waard. Veel plezier met de voorpret!

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 17 jul 2020 14:33

Mijn stalen Tecnos met de eerste Record 10 groep weegt momenteel ook 7354 gram. En daar kan ook wel nog het nodige van af......
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

HeinB
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 aug 2016 19:58

HeinB 30 jul 2020 22:58

Tijdens de afgelopen maanden veel op internet bezig geweest met als doel een nieuw frame te vinden ter vervanging van mijn Cervelo R3 (waar ik overigens erg tevreden over ben). Aangezien ik diverse fora (waaronder deze) ter inspiratie heb gebruikt besloten om het eindresultaat hier te delen. (De Cervelo heeft overigens een mooie tweede leven gekregen met een andere groep/wielset en is verhuisd naar mijn vader).

Het plan was om een volledig Italiaanse racefiets op te bouwen en mijn ‘oude’ maar in zeer goede staat verkerende Campagnolo SR groepset en Bora Ultra Two wielen te hergebruiken.
Ik ben enigszins traditioneel (?) met betrekking tot racefietsen in combinatie met schijfremmen (Bij voorkeur niet - wel op mijn beach racer, gravel bike en mtb maar niet op de racer) en afmontage (Campagnolo). Dit werd bevestigd na een kortstondige affaire met een Trek Emonda SL6 disc waar ik na 750km afscheid van heb genomen. Velgrem en campagnolo dus, maar met name een passende geometrie.

Via internet een Colnago C59 frameset (enkel opgebouwd geweest, nooit mee gereden) voor een goede prijs bij een fm in Italië gevonden en laten verzenden. Niet direct onder de indruk van de GDWH kleurstelling maar vooral benieuwd naar de geometrie die mij op papier perfect zou moeten passen.

Ik ben erg tevreden met het eindresultaat: zowel zithouding, rijeigenschappen en looks bevallen uitstekend. Nog maar een aantal ritten mee gereden maar het geheel bevalt qua comfort, stijfheid en rijgedrag erg goed.

Stuurpen moet nog worden afgezaagd, heb Italiaanse kleuren spacers liggen (subtiel detail) en wacht nog op de juiste bidonhouders, maar ook zonder die details al erg veel plezier van de fiets. Twijfel nog over de wielen (hoogte en het feit dat het tubulars zijn) maar voor het moment prima. Ik heb zo’n gevoel dat ik geen afscheid ga nemen van deze fiets. Alle onderdelen zijn trouwens van een Italiaans merk (ik kies bewust niet voor de woorden ‘van Italiaanse makelij’ om supply chain gerelateerde discussies te voorkomen 😉 ) dus ik ben goed geslaagd in mijn opzet al zeg ik het zelf.

Een aantal plaatjes ter indicatie, reacties zijn welkom 😊

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel fietsplezier!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jul 2020 23:45

De C59 is wat mij betreft de mooiste C.

Deze kleurstelling is niet heel spannend maar ook zeker niet lelijk.

Wat ik zou veranderen: zwart zadel en zwart stuurlint en eventueel een geheel zwarte zadelpen. Het frame springt er dan wat meer uit. Voor de rest niks meer aan doen :like:

En een echte racefiets met velgremmen en Campa is altijd +1. Komstuurhybrides die als racefietsen worden verkocht, worden hier al genoeg gepost.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 31 jul 2020 07:05

Ik vind het juist wel een mooie ingetogen kleurstelling!
De combinatie met zilver geeft het voor mij net even wat meer uitstraling dan de gangbare zwart/wit combi's.

Met Ernie eens wat betreft afmontage trouwens ;)
(en leuk dat je je fiets hier post! :like: )

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 jul 2020 07:09

Ik vind hem prachtig. Verder eens met Ernie wat betreft zadel/zadelpen. Stuurlint weet ik zo net nog niet. Zelf zou ik die eerst nog even wit laten, denk ik.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 31 jul 2020 07:30

Erg mooie fiets! Kleur niet spannend, maar zo wel strak en fris.
Denk dat een witte zadelpen prima kan, maar dan wel effen wit.
En leuk dat thema/oorsprong uit Italië, herkenbaar!

colnagoferrari
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05

colnagoferrari 31 jul 2020 07:44

@HeinB! Prachtig mooie C59 heb je daar! Blijft een klassieke schoonheid! Zoals al eerder aangegeven zou ook ik voor een zwart stuurlint gaan! Ik heb altijd zelf ook wit gehad maar zwart stuurlint is toch wel praktischer en blijft op het zicht langer schoon! Geniet van je prachtige fiets in ieder geval!

colnagoferrari
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05

colnagoferrari 31 jul 2020 07:47

Zegmaarboris schreef: 17 jul 2020 10:21
colnagoferrari schreef: 09 jul 2020 22:12 Of zijn er hier mensen met (veel) lichtere Colnago's?
Mijn C64 disc in 54S is zonder de pedalen 7,35kg. Ik heb Red eTap AXS erop wat volgens mij ook geen lichtgewicht groep is. Wielset van mij is DT Swiss PRC1100 tubeless, weet niet wat jouw wielkeuze aan gewicht meebrengt.

Kortom, zou eigenlijk denken dat jouw fiets zonder disc en maat kleiner wat minder zwaar zou zijn dan mijn 7,35kg.

En op je andere vraag te antwoorden, einde week 8 was de fiets bij mij klaar, begin van week 8 bij de fietsenmaker binnen. Moeite van het wachten waard. Veel plezier met de voorpret!
Bedankt voor je reactie😊 Woensdag mijn Colnago C64 opgehaald in kleurstelling PJWI! Gisteren voor het eerst een testrit gedaan! Rijdt heerlijk comfortabel en ik had genoeg bekijks onderweg😂 Ik heb even op de weegschaal gestaan en vervolgens met fiets erop maar dan kwam ik toch uit op 7.5 kg...Vond dat nog best behoorlijk wat al zal 12 speed misschien ook niet meewerken? P.S. ik zou graag wat foto’s hier uploaden maar weet niet hoe?¿

Plaats reactie