Die van BBB klemmen ook erg goed, zijn licht en erg concurrerend geprijsd!
Stuur 3T Ernova LTD 180gr, stuurpen 3T team Stealth 115gr, kwa prijs nog een beetje binnen de perken...
Colnago
BBB op een Colnago, je gaat toch ook geen Action ruitenwissers op een Ferrari zetten
klopt ja , ik heb mijn post aangepast.anniversary schreef: ↑09 jul 2020 11:29ik denk velgremmen aangezien TS lichte snelspanners zoekt ,de C64 met schijfrem heeft steekassen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05
Bedankt allemaal voor de tips! Om te beginnen ga ik mijn Campagnolo snelspanners veranderen voor een setje van Tune. Over het zadel moet ik nog nadenken net als de andere onderdelen. Ik wil zoveel als mogelijk op de Italiaanse tour blijven! DIt zijn mijn specificaties voor nu:
Frame: Colnago C64 52S
Voorvork: C64
Zadelpen: C64
Groepset: Campagnolo Record
Wielset: Campagnolo Bora One 50 clincher
Stuur: Deda Superzero HB Carbon stuurpen: Deda Superzero Alu
Banden: Continental GP 4000
Bidonhouders: Colnago Carbon
Zadel: Prologo Dimension
Pedalen: Time
Ten aanzien van het afvallen is niet zoveel eer te halen denk ik Ik weeg 68 kilo met een lengte van 1.78 meter. Ik verwacht met deze specificaties uit te komen op een gewicht van 7.3-7.5 kg. Lijkt me een redelijk acceptabel gewicht. Of zijn er hier mensen met (veel) lichtere Colnago's?
Mooie build list , en is gewicht het belangrijkste dan zal je moeten investeren in dure spullen. 6,8Kg zal zeker te bereiken zijn en dat heb je zelf misschien ook wel gevonden op WW forum.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Wat is de reden dat je met zulke oude banden gaat rijden?
Overigens kun je die wielen ook tubeless rijden, wat ook weer wat gewicht scheelt
Overigens kun je die wielen ook tubeless rijden, wat ook weer wat gewicht scheelt
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05
Hoi havana,
De reden is dat mijn Bora’s al op mn vorige Colnago zaten en ik die wielen dus meeneem naar de C64. Ik ben altijd heel tevreden met de banden geweest en eigenlijk nog nooit lek mee gereden. Ik weet niet of ik nog wat gewicht kan besparen door naar Conti 5000 te gaan? Ik wil dat best doen maar wel als de betrouwbaarheid van de band hetzelfde blijft...
@Csteenbe: dat is inderdaad iets om makkelijk gewicht te besparen maar ik ben nog zo verliefd op de Bora’s dat ik die niet de deur uit wil doen. Daarom probeer ik op andere plaatsen op de fiets wat gewicht te besparen...
Al met al ga je niet veel winnen. Colnago staat niet bekend om zijn lichte frames, nou ja de V2R dan . Maar gewicht zit in wielen en onderdelen zaosl bijv het crankstel of de shifters. Die 7,3 lijkt me een mooi gewicht. Op WW zijn er wel 6,8kg C64 te vinden maar dan wel met een prachtig prijskaartje.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.