Colnago
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
De auto's zijn klasse alleen de kopers niet...
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Als die rapper nou in een pak loopt mag die dan wel in een Rolls rijden.
Zolang hij er maar geen 26" Lexani velgen onder schroeft (en daar gaat het meestal mis).
Maar en echte rapper rijdt natuurlijk een '64 Impala met 15" Dayton 100 spokes...
Ik betwijfel echter of rappers en voetballers massaal racefietsen kopen dus ik vrees dat het vergelijk met RR en Bentley moeilijk gaat worden. De gemiddelde Colnago klant zal inmiddels wel 50+ zijn. Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken.
Maar en echte rapper rijdt natuurlijk een '64 Impala met 15" Dayton 100 spokes...
Ik betwijfel echter of rappers en voetballers massaal racefietsen kopen dus ik vrees dat het vergelijk met RR en Bentley moeilijk gaat worden. De gemiddelde Colnago klant zal inmiddels wel 50+ zijn. Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken.
Campagnolo Ultra Dork
quote Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken. quote
Ik heb net op de site gekeken van oa cube, colnago, pina en mijn hemel wat een troosteloze modellen zijn dat.
Ik ben best een colnago fan geworden (staal dan wel te verstaan), maar dit zou nooit in mijn huis komen met alle respect. Dat achterframe dat slaat toch nergens meer op ... Die spuitschemas het lijkt wel of ook dat computer bepaald is. Wat een smaak en emotie en kleur loze gedrochten zijn dat sorry.
Het zal wel allemaal te maken hebben met performance ed, maar qua looks/spuitwerk gaat het er zeker niet op vooruit mi.
Maar goed ik besef dat ik niet tot de klanten behoor die n nieuwe koopt, maar toch en dan die gewicht en stijfheidswaarden ... is dat dan zooooo belangrijk ...
Als je ziet wat n man als merckx op zn stalen fietsje heeft gepresteerd dan zou hij nog steeds het snot voor menig carbon eigenaar rijden terwijl er toch een wereld van verschil is tussen de fietsen.
Maw wordt er niet veel te veel waarde en aandacht gegeven aan frame specs die eigenlijk voor de gemiddelde fietser totaal niet belangrijk zijn.
Je wilt toch ook wel op een mooie gespoten / uiterlijk fietsje rijden of ben ik daar nu de uitzondering in.
Ik heb net op de site gekeken van oa cube, colnago, pina en mijn hemel wat een troosteloze modellen zijn dat.
Ik ben best een colnago fan geworden (staal dan wel te verstaan), maar dit zou nooit in mijn huis komen met alle respect. Dat achterframe dat slaat toch nergens meer op ... Die spuitschemas het lijkt wel of ook dat computer bepaald is. Wat een smaak en emotie en kleur loze gedrochten zijn dat sorry.
Het zal wel allemaal te maken hebben met performance ed, maar qua looks/spuitwerk gaat het er zeker niet op vooruit mi.
Maar goed ik besef dat ik niet tot de klanten behoor die n nieuwe koopt, maar toch en dan die gewicht en stijfheidswaarden ... is dat dan zooooo belangrijk ...
Als je ziet wat n man als merckx op zn stalen fietsje heeft gepresteerd dan zou hij nog steeds het snot voor menig carbon eigenaar rijden terwijl er toch een wereld van verschil is tussen de fietsen.
Maw wordt er niet veel te veel waarde en aandacht gegeven aan frame specs die eigenlijk voor de gemiddelde fietser totaal niet belangrijk zijn.
Je wilt toch ook wel op een mooie gespoten / uiterlijk fietsje rijden of ben ik daar nu de uitzondering in.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Moderator
- Berichten: 3078
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Smaken verschillen nu eenmaal.
Ik kreeg afgelopen woensdag te horen dat dit echt niet kon.
Ik kreeg afgelopen woensdag te horen dat dit echt niet kon.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
-
- Moderator
- Berichten: 3078
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Teveel carbon.
En Record snelspanners op zwarte naven
Wat betreft het stuurlint geef ik je gelijk maar ik wilde fietsen i.p.v. stuurlint wikkelen.
En Record snelspanners op zwarte naven
Wat betreft het stuurlint geef ik je gelijk maar ik wilde fietsen i.p.v. stuurlint wikkelen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Alles wat afwijkt van matzwart met zwart vind ik een verbetering. Hemelvaartsdag gefietst met wat vrienden, 2 nieuwe fietsen, zwart met zwart, wanneer gaat dit modeverschijnsel voorbij........🥱
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Beste Fietsers,
Na een aantal lelijke valpartijen met mijn Colnago wil ik mijn fiets verzekeren tegen toekomstige schade. Nu heb ik echter het frame nummer nodig van de Colago CLX. Het enige nummer dat ik kan vinden zit onder de trapas, maar is een QR-sticker, met een XS#### nummer, zie hieronder. Weet iemand toevallig of het framenummer niet ergens is ingestempeld in het frame?
Alvast dank!
(fiets moet idd schoon worden gemaakt)
Na een aantal lelijke valpartijen met mijn Colnago wil ik mijn fiets verzekeren tegen toekomstige schade. Nu heb ik echter het frame nummer nodig van de Colago CLX. Het enige nummer dat ik kan vinden zit onder de trapas, maar is een QR-sticker, met een XS#### nummer, zie hieronder. Weet iemand toevallig of het framenummer niet ergens is ingestempeld in het frame?
Alvast dank!
(fiets moet idd schoon worden gemaakt)