Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 21 mei 2020 11:55

De auto's zijn klasse alleen de kopers niet... :mrgreen:

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 mei 2020 12:15

Ernie C. schreef: 20 mei 2020 21:26 Bentley en Rolls-Royce zijn wel auto's geworden voor rappers en voetballers. Stijl en klasse zijn ver te zoeken.
De industriëlen die zich voorheen in dergelijke voertuigen plachten te verplaatsen hadden die klasse natuurlijk wel. :?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2020 13:36

Op moreel vlak waarschijnlijk niet maar als het op esthetiek aankomt hebben zij het toch wel een stuk beter begrepen.
Campagnolo Ultra Dork

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 21 mei 2020 18:27

Als die rapper nou in een pak loopt mag die dan wel in een Rolls rijden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2020 21:50

Zolang hij er maar geen 26" Lexani velgen onder schroeft (en daar gaat het meestal mis).

Maar en echte rapper rijdt natuurlijk een '64 Impala met 15" Dayton 100 spokes...

Ik betwijfel echter of rappers en voetballers massaal racefietsen kopen dus ik vrees dat het vergelijk met RR en Bentley moeilijk gaat worden. De gemiddelde Colnago klant zal inmiddels wel 50+ zijn. Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken.
Campagnolo Ultra Dork

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 22 mei 2020 19:17

quote Willen ze een jonger publiek aanspreken, dan moeten ze saaie Duits of Amerikaans aandoende eenheidsworst gaan maken met de focus op framegewicht en stijfheidswaarden en dan nog is het maar de vraag of het dan gaat lukken. quote

Ik heb net op de site gekeken van oa cube, colnago, pina en mijn hemel wat een troosteloze modellen zijn dat.

Ik ben best een colnago fan geworden (staal dan wel te verstaan), maar dit zou nooit in mijn huis komen met alle respect. Dat achterframe dat slaat toch nergens meer op ... Die spuitschemas het lijkt wel of ook dat computer bepaald is. Wat een smaak en emotie en kleur loze gedrochten zijn dat sorry.

Het zal wel allemaal te maken hebben met performance ed, maar qua looks/spuitwerk gaat het er zeker niet op vooruit mi.

Maar goed ik besef dat ik niet tot de klanten behoor die n nieuwe koopt, maar toch en dan die gewicht en stijfheidswaarden ... is dat dan zooooo belangrijk ...

Als je ziet wat n man als merckx op zn stalen fietsje heeft gepresteerd dan zou hij nog steeds het snot voor menig carbon eigenaar rijden terwijl er toch een wereld van verschil is tussen de fietsen.

Maw wordt er niet veel te veel waarde en aandacht gegeven aan frame specs die eigenlijk voor de gemiddelde fietser totaal niet belangrijk zijn.

Je wilt toch ook wel op een mooie gespoten / uiterlijk fietsje rijden of ben ik daar nu de uitzondering in.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3078
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 22 mei 2020 20:28

Smaken verschillen nu eenmaal.

Ik kreeg afgelopen woensdag te horen dat dit echt niet kon.
7435.jpg
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 mei 2020 20:41

Aangaande het stuurlint?

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3078
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 22 mei 2020 20:42

Teveel carbon.

En Record snelspanners op zwarte naven :)

Wat betreft het stuurlint geef ik je gelijk maar ik wilde fietsen i.p.v. stuurlint wikkelen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 22 mei 2020 22:25

Alles wat afwijkt van matzwart met zwart vind ik een verbetering. Hemelvaartsdag gefietst met wat vrienden, 2 nieuwe fietsen, zwart met zwart, wanneer gaat dit modeverschijnsel voorbij........🥱
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 23 mei 2020 13:59

Ja super mooi die colnago in het geel en weet ook zeker dat het fijn rijdt.
Ben zelf aan het twijfelen om weer naar een stalen richey logic over te gaan.

dirkdirk
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2020 21:43

dirkdirk 23 jun 2020 09:02

Beste Fietsers,

Na een aantal lelijke valpartijen met mijn Colnago wil ik mijn fiets verzekeren tegen toekomstige schade. Nu heb ik echter het frame nummer nodig van de Colago CLX. Het enige nummer dat ik kan vinden zit onder de trapas, maar is een QR-sticker, met een XS#### nummer, zie hieronder. Weet iemand toevallig of het framenummer niet ergens is ingestempeld in het frame?

Alvast dank!

Afbeelding

Afbeelding

(fiets moet idd schoon worden gemaakt)

Plaats reactie