Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 08 mar 2021 15:42

Coburn schreef: 08 mar 2021 05:00 Correct. Maatvoering is 56s, wat gewoon goed zou moeten zijn voor mij. Zoals ik eerder beschreef is de combinatie van jarenlang niet meer gefietst te hebben, en de afgelopen maanden wat vervelende blessures aan mijn onderrug, nek en schouder de reden dat ik uit voorzorg voorzichtig ben begonnen in een wat meer ontspannen "toerfiets" houding. Een bikefitting staat ook nog op de planning, om even wat richting te vinden in de juiste afstelling, maar dat was vanwege de huidige maatregelen nog niet mogelijk. Dat ik dan nog niet de zaag ter hand heb genomen omdat het mooier lijkt op de foto's lijkt me dan ook vrij logisch.
Was ook niet naar jou bedoeld, maar naar @colnago2020

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 mar 2021 22:46

Wat zijn dat eigenlijk voor mensen die voor anderen willen bepalen of en zo ja, hoeveel spacers ze moeten gebruiken. Ik zou zeggen: dat maakt de eigenaar (in dit geval Colnago2020) wat mij betreft gewoon lekker zelf uit. Tenslotte moet die er op zitten. Of gaan die criticasters ook voor hem trappen?
Laatst gewijzigd door senior op 09 mar 2021 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 09 mar 2021 10:22

@Neruub; Ah, neem me niet kwalijk. Ik was even in de veronderstelling vanwege die andere Concept dat als voorbeeld gebruikt werd. Het was dan ook een vroege maandagochtend.

@senior; Eens. In de meeste gevallen is er ook gewoon een logische verklaring voor. Niet iedereen heeft de luxe om in één keer een perfect afgestelde fiets aan te schaffen. Ik kan me goed herinneren toen ik voor het eerst een knappe fiets aan kon schaffen. Mijn destijds zelfgebouwde fiets, bestaande uit drie Batavus Champion donoren, was volledig ontzet nadat ik door een auto was geschept. De bestuurster was zo bang voor haar no-claim, dat ze aanbood een paar honderd euro contant te betalen als vergoeding. Aangezien ik een fiets moest hebben om naar mijn werk te kunnen, nam ik dat aan en gebruikte het als aanbetaling voor een tweedehands Ridley Pegasus met Centaur afmontage en Mavic Ksyrium wielen. Eigenlijk was dat frame net een maatje te klein, dus ook daar kwamen wat extra spacers op te zitten. Maar wat voelde ik me gelukkig met een fiets van dat "kaliber". Zelfs ploeterend in een najaarsstorm was de grijns niet van mijn gezicht te slaan. Snel oordelen is vaak makkelijk, maar met wat context zijn de meeste situaties vrij logisch. Ik hoop dan ook dat @Colnago2020 veel plezier gaat hebben van zijn fiets.

Overigens ben ik wèl erg blij met de constructieve input van bijvoorbeeld die topcover op mijn fiets en stuur combinatie. Dat heeft een grote meerwaarde voor mijn zoektocht naar een ander stuur. Dat soort input is de reden waarvoor ik mij op een forum als dit aangemeld heb.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mar 2021 11:32

senior schreef: 08 mar 2021 22:46 Wat zijn dat eigenlijk voor mensen die voor anderen willen bepalen of en zo ja, hoeveel spacers ze moeten gebruiken. Ik zou zeggen: dat maakt de eigenaar (in dit geval Colnago2020) wat mij betreft gewoon lekker zelf uit. Tenslotte moet die er op zitten. Of gaan die criticasters ook voor hem trappen?
Zet die fiets maar bij mij in de schuur, dan neem ik het trappen met plezier van hem over :D .
Campagnolo Ultra Dork

Colnago2020
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2020 00:43

Colnago2020 10 mar 2021 07:53

Rijd prima zo. 30/32 gemiddeld 50-80 km tochtjes prima naar mijn zin idd. Die spacers maakt wrinjg uit denk ik

Colnago2020
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2020 00:43

Colnago2020 10 mar 2021 07:54

Komt nog een campa super record op en campa shamal. Op 23 maart afspraak bij FM.

Colnago2020
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 aug 2020 00:43

Colnago2020 10 mar 2021 07:59

Camaro schreef: 07 mar 2021 20:26 Kijk zo hoort het volgens mij. Als je meer spacers moet gebruiken is het frame te klein
of kun je niet diep genoeg zitten.
Groeten van Camaro.

Heb die fiets overgenomen van iemand aan het afstellen niks gedaan om eerlijk te zijn. Nu paar tochtjes gedaan 30/50/80 geen enkel pijntje dus dacht ik is prima zo.
Wil nog wel x bikefit gaan doen. Maat is 50s. Via website colnago lengte etc bekeken moet in de basis juiste frame zijn. En komop al die wannabe perfectionisten hier het gaat toch om het italo gevoel en na mooi ritje een deftige vino naar binnen klappen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mar 2021 09:45

Ik herken je Italo gevoel niet - ik deel het ook niet - ondanks dat ik van een rode wijn kan genieten, én 2 maal een Pinarello heb gehad. Wat ik me ook afvraag is of het wel verstandig is om een Super record groep en Shamal wielen te gaan steken op een 2011/2012 frame. Dan zou ik persoonlijk liever een echt Italiaans icoon gekocht hebben zoals een C50 - C59 of zoiets met mooie carbon lugs die ook zo'n groep verdient.

Wel verdient dit frame betere foto's van de juiste kant ipv een slechte foto van schuin achter en dan ook nog de Non Drive Side.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mar 2021 09:46

@Coburn - ik zag gisteren nog een Colnago Concept met een passend balhoofd met een mooi aero stuur - kleine spacer ( maar meer is vast te leveren spacers ) maar het zag er puik uit. Ik ga kijken of ik de foto nog kan vinden.

Balhoofd cap zoals jij heb geloof ik:

Afbeelding

Meer aero balhoofd cap en kleine spacer.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Coburn
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 dec 2020 12:36
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar Coburn 10 mar 2021 10:13

@rene; Die onderste had ik nog niet gevonden, ik ben benieuwd welk stuur dat is.

Die bovenste lijkt het originele model te zijn zoals Colnago het bedoeld had. De oude variant van de Deda Alanera:
Afbeelding

De huidige versie, de Deda Alanera DCR heeft wel een passende top cover:

Afbeelding

Ik denk dat voor mijn projectje het de Alanera DCR gaat worden, en dan laten spuiten zoals in de eerste foto. De top cover en eventueel spacer(s) laat ik dan ook mee spuiten, dat matte steekt anders zo af.

Camaro
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jun 2017 17:41

Camaro 10 mar 2021 13:00

Ja de vraag wel of geen spacers is er altijd al geweest. Natuurlijk kopen de meesten van ons een
bepaalde fiets merk en type voor de looks ,zeker de recreanten onder ons die zich proberen te
spiegelen aan de profs. Het comfort is dan van ondergeschikt belang,als je dat zoekt koop dan
vooral geen carbon racer. Wat mij zelf betreft is rijden met een Colnago Concept pijn lijden en
afzien en genieten te gelijk. Het comfort is er dan aan het einde van de rit met de beentjes omhoog
op de bank,en met het heerlijke gevoel dat niet iedereen van bouwjaar 1944 dat nog kan.

Veel veilige kilometers gewenst Camaro.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5813
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 10 mar 2021 13:06

@Camaro : je moet 2 bladzijden terug lezen. Het ging niet over de spacers am sich, maar over de overgang van balhoofdtop naar spacers ( dunne balhoofd cover en brede spacers ) wat imho geen mooie overgang is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie