Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Stealth bikes

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 09 jul 2011 13:26

Het is al een tijdje een must voor een zichzelf respecterend fietsenmerk om een stealth uitvoering in het programma te hebben.Persoonlijk ben ik een groot fan van stealth bikes vooral als er een accentje/kleurtje in zit.
Leek me aardig om de stealth bike een apart topic te geven. Nog meer liefhebbers van het 'schoolborden zwart' of heb je mooie/aparte voorbeelden? Of vind je het maar niks? Duurt deze "rage" nog lang of zal dit ook wel weer overgaan? Kortom wat vind jij?
Een paar voorbeelden:

De Rosa King RS 2012
Afbeelding

Chinees:
Afbeelding

Bianchi Oltre Nero (heel subtiel het celeste in de zwarte bike verwerkt):
Afbeelding

Specialized Venge
Afbeelding

Pinarello Dogma
Afbeelding

Mijn Cinelli Estrada (kan het niet laten:-)):
Afbeelding

Colnago C59 Italia Nero
Afbeelding

BMC (Hublot X) Helemaal zwart:
Afbeelding
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2011 13:43

Om maar met de deur in huis te vallen: ik vind het echt helemaal niks. Zit kraag nog smaak aan die fietsen. De woorden die elke keer weer als eerste boven komen drijven zijn saai, suf, goedkoop, sfeerloos, lelijk, etc.
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 jul 2011 14:11

Ik vind het over het algemeen erg mooi en stijlvol.

@Daniel: Je hebt op verzoek ook je motorkap en portierdeuren van je auto in een kekke kleur laten spuiten? En je hebt de hele auto beplakt met stickers van de leverancier van de bekleding en ruitenwissers? Waarom noem je het goedkoop trouwens?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jul 2011 14:33

Nog een geluk dat smaken verschillen.
Het zou anders nogal eentonig worden op de weg.
Hier mijn fiets.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 jul 2011 19:02

Turbo turbo!
Afbeelding

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 09 jul 2011 19:11

Zullen we die discussie over suf saai goedkoop etc. nu eens een keer niet gaan voeren.Sommige mensen hebben nou eenmaal een andere smaak, ik denk dat het beter is om die gewoon te respecteren in plaats van met modder te gooien, schiet niemand iets mee op. Dan kun je beter gewoon niet reageren toch?

Afbeelding
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 09 jul 2011 19:27

Hoezo modder gooien?
De topicstarter vraagt wat je er van vind en is niet uit op alleen positieve reacties toch?
Afbeelding

Gebruikersavatar
sjoerdvr
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 26 mar 2011 10:59
Locatie: Leerdam, de glasstad!
Contact

Gebruikersavatar sjoerdvr 09 jul 2011 19:34

ik ben maar een arme student :D maar ik vind ze wel retegaaf! vooral de S works! :o :o :shock: :shock:
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105

dirber
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:42
Locatie: Bij de Greb

dirber 09 jul 2011 19:48

Ik vind de bikes wel mooi, ingetogen.
Maar ik zie er geen coureurs bij, wat hebben zij voor kleding aan en klopt het plaatje dan nog wel?
Heb je naast je kleding met clubkleuren (en reclame) hiervoor nog een eigen kledinglijn om het geheel stijlvol te houden voor dit soort fietsen?
Welk kleur bidon, helm, bril gebruik je etc.
Werken gaat ten koste van je vrije tijd. Werken na je 50-ste ten koste van je gezondheid.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 jul 2011 19:50

Op zich niks met een stealth bike rijd er immers ook op, maar een bike met een gebalanceerde kleurstelling is niks mee.

Een aantal Dogma's hebben een mooie kleurstelling, bovenstaande De Rosa in de King 3 zilver kleur versie mogen ze direct in mijn garage parkeren :lol:
YFood !!!

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 09 jul 2011 20:17

swoosh schreef:De topicstarter vraagt wat je er van vind en is niet uit op alleen positieve reacties toch?
Voor mij is dit topic bedoeld om alles kwijt te kunnen over Stealth racefietsen. Bijzondere exemplaren, peperdure bakken, selfmade "chinezen" etc. Maar ook je mening, ervaringen over de black-beauties.
En als het over "mooi/lelijk/suf/saai/gaaf" etc gaat dan hebben we het over persoonlijke smaak/voorkeur. En daarover valt niet te twisten.

Nog maar een paar:

Parlee Z3 (meer foto's: LINK):
Afbeelding

Parlee Z3 (meer foto's: LINK):
Afbeelding

Parlee Z3:
Afbeelding

Cervelo R3 2009 (custom painted):
Afbeelding

Cervelo R5ca:
Afbeelding
Leef! Fiets!

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 09 jul 2011 20:28

dirber schreef:Ik vind de bikes wel mooi, ingetogen.
Maar ik zie er geen coureurs bij, wat hebben zij voor kleding aan en klopt het plaatje dan nog wel?
Heb je naast je kleding met clubkleuren (en reclame) hiervoor nog een eigen kledinglijn om het geheel stijlvol te houden voor dit soort fietsen?
Welk kleur bidon, helm, bril gebruik je etc.
Daar heb je wel een punt. Coureur en fiets moeten wel één geheel zijn. Zo zou ik bij de Bianchi Oltre Nero een celeste/zwart kleurig setje van shirt en broek zoeken.
IJdel als ik ben probeer ik altijd een bijpassend pak aan te doen (een rood/zwart Cinelli CCCP shirt/broek). Heb altijd een rode bidon(s) met zwarte dop mee, zwarte bril + helm op en een zwarte bel (!). Ach ja als wannebee coureur doe je soms hele gekke dingen ;-).
Leef! Fiets!

Plaats reactie