Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2005 18:47

Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 06 Februari 2005


ik ben nu een week in het bezit van een triton c , kheb de kleuren van een boreas van vorig jaar gekozen , dus geel en oranje , hij is afgemonteerd met pro xlt zadelpen , pr oversized stuurpen , en pro xlt aero stuur , voor de rest , campy chorus en mavic cosmic wielen ( niet de carbon versie ) en een selle italia flite kit carbonio er op , goed voor samen 8.6 kilogram


Dat gewicht heb je niet gewogen volgens mij. Dat gewicht is veel te laag. of je moet een baby maat hebben
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 08 feb 2005 20:47

Beste ridley rijders,
Het verheugd mij te zien dat deze topic zo'n succes is. er is nu al een leuk peleton ridley fans op dit forum. Ik denk dat er dit jaar nog een heleboel bijkomen.
misschien word  er nog wel eens een ridley classic gereden.
Wie weet?
RIDLEY the speed weapon

wibo
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 okt 2004 03:55

wibo 08 feb 2005 21:22

Quoten: Origineel geplaatst door Kobus op 06 Januari 2005

Sinds 2004 eigenaar van een Cheetah en deze bevalt goed. Los frame gekocht en naar eigen idee laten spuiten en opgebouwd met Campa, Ritchey en Syntace. Ik heb deze fiets specifiek voor duatlon gebruik dus staan nog weinig kilometers op. Momenteel staat hij ingespannen in de Tacx.

Even terug naar 6 januari 2005:
Waarom zou je eigenlijk de voorkeur geven aan een Ridley Cheetah boven bijvoorbeeld de Cannondale Ironman of de Principia Triathlon?

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 13 feb 2005 22:14

Da valt hier een beetje stil hé?
Waar zitten al die Ridleyrijders??
Excuse me while I kiss the sky

wibo
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 okt 2004 03:55

wibo 14 feb 2005 00:48

Ja, wat je zegt. En ik stelde hierboven toch een serieuze vraag. Zelf denk ik aan de aanschaf van een dergelijke machine naast mijn huidige fiets. Over tijdrijden en triathlonfietsen is op het Forum overigens nog nauwelijks iets gezegd.  

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 14 feb 2005 12:25

Ik gebruik mijn tijdritfiets niet veel. Alleen als ik duatlonwedstrijden rij of gericht train gebruik ik deze fiets. Met Principia heb ik niet zo goede ervaring. Het is een prachtig product maar service/coulance is magertjes. Het tijdritframe van Ridley was voor mij mede vanwege de prijs een reden om deze aan te schaffen. Bijkomend voordeel was ook dat het frame in de grondlak was te bestellen.

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 14 feb 2005 22:24

De Ridley Cheetah werd een paar jaar geleden ook door Bert Roesems gebruikt om zijn wedstrijden mee te rijden. Dus zal het wel een degelijk frame zijn en ook redelijk licht.
Excuse me while I kiss the sky

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 15 feb 2005 00:21

ridley ? wat is er zo bijzonder aan ridley ? this een merk zonder enige traditie, ze maken frames die aan de moderne eisen niet voldoen, de damocles is eigenlijk een schande voor het woord carbon en de opvolger is niet veel beter, koop dan een red bull, tenminste iets van voldoening qwa gewicht, stijfheid enz..is dit een ridley verkoper die dit onder zijn hoede heeft ofzo..pff...

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 15 feb 2005 00:24

net als de hele fiets, ok ik heb dan misschien wat spelfouten maar een nederlands magazine met zoveel spelfouten als de fiets..erg hoor--en dan fiets zijn commentaar, bijna elke maand staat het vol met verbeteringen van lezers, hoe kan dat ? zijn de mensen bij de fiets zo incapabel ? Als er elke maand zoveel te verbeteren valt als bij de fiets snap ik niet dat zon blad bestaan kan, het zal gebrek aan beter zijn.. en dit forum, ik lees vele forums, maar geen heeft ht bedenkelijke niveau van dit forum, hier roepen 'handelaren' het beste over hun producten en een ieder slikt het als zoete koek, zonder zelf eens verder te zoeken, cq denken..is dit waarom het nederlandse wielrennen zon bedenkelijk niveau heeft..

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 15 feb 2005 00:31

Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 14 Februari 2005

..is dit waarom het nederlandse wielrennen zon bedenkelijk niveau heeft..

Pfffff hahaha!!  Tis gewoon om te lachen (eigenlijk had ik alles kunnen quoten). Nee die belgen zijn zo super zeker. Overigens vind ik ook wel dat fiets geen super professioneel blad is (maar wel leuk), maar dan koop je toch lekker de tour ofzo?

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 15 feb 2005 00:41

doe ik ook erik (de tour lesen), maare hoezo geef je niet een gefundeerd antwoord ipv een sneu lachje te tonen en te beweren dat belgen minder rijden ? of rijd u ook een ridley..

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 15 feb 2005 00:45

Vind je het zelf ook niet vreemd om na je verhaal ineens tot de conclusie te komen dat de NLers daardoor slecht zijn in wielrennen? Dat wilde ik dus met dat 'lachje' aangeven. Nee ik rij een Ridley!

Plaats reactie