Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

pegasus
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2005 17:06

pegasus 08 mei 2005 22:52

Ik las op internet en ook in de Fiets van mei, dat de coreurs van Lotto Parijs-Roubaix op een Pegasus-frame hebben gereden. Echter als ik foto's van de Hel bekijk zie ik een frame met een sloping frame en een whisbone achtervork. Als dit al een alu frame is, zal dit eerder een Boreas frame zijn.

Heef iemand misschien ook foto's gezien (of informatie) die meer laten zien over deze fietsen?

(jaja, ik heb ook een Pegasus, en zou het dus wel erg leuk vinden als de profs mijn frame goed genoeg vinden voor het echte werk)

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 08 mei 2005 23:15

Ze kunnen die fiets natuurlijk wel krijgen zoals ze die willen.

Ik las het ook in fiets, zal dus wel een sloping pegasus zijn met wishbone vork ;)
be Special, ride a Special

pegasus
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2005 17:06

pegasus 08 mei 2005 23:28

Quote: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 08 Mei 2005
Ze kunnen die fiets natuurlijk wel krijgen zoals ze die willen.

Ik las het ook in fiets, zal dus wel een sloping pegasus zijn met wishbone vork ;)

En dan heb je dus een Boreas....

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4361
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 mei 2005 18:41

Quoten: Origineel geplaatst door Pegasus op 08 Mei 2005


Quote: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 08 Mei 2005

Ze kunnen die fiets natuurlijk wel krijgen zoals ze die willen.Ik las het ook in fiets, zal dus wel een sloping pegasus zijn met wishbone vork ;)

En dan heb je dus een Boreas....


En die krijg ik dus  dus dan zal dat wel een heeeeele goede keus zijn geweest.
@pegasus wat voor afwijkende kleur dan want ik heb hem besteld in de kleuren van de x-night gaf wel xtra levertijd maar niet meer dan 4 of 5 weken

pegasus
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2005 17:06

pegasus 09 mei 2005 21:28

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 09 Mei 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Pegasus op 08 Mei 2005Quote: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 08 Mei 2005
Ze kunnen die fiets natuurlijk wel krijgen zoals ze die willen.

Ik las het ook in fiets, zal dus wel een sloping pegasus zijn met wishbone vork ;)



En dan heb je dus een Boreas....

En die krijg ik dus dus dan zal dat wel een heeeeele goede keus zijn geweest.@pegasus wat voor afwijkende kleur dan want ik heb hem besteld in de kleuren van de x-night gaf wel xtra levertijd maar niet meer dan 4 of 5 weken




Een kleur welke niet standaard bij het frame hoort, dus van een ander model. Ik heb een Pegasus met Boreas kleuren (404A voor de kenners), zie hiervoor eerder in het forum voor een foto Tja, exclusiviteit kost wat meer hè.

Gebruikersavatar
ciske
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 mei 2005 23:23

Gebruikersavatar ciske 17 mei 2005 00:13

hallo ,
k ben pas nieuw op het forum .
ik ben sinds 2 jaar de ( trotse) eigenaar van een Ridley Icarus in geel en blauw (de kleuren van ons triatlonteam) met de gebogen carbon vork ,afgemonteerd met campa Veloce triple ( omdat ik heel graag klim ) met cassette 12-20 , look pedalen en  Profile-Design  opzetstuur.
mijn wedstrijdwielen zijn sciroccos met Veloflex bandjes en voor de trainingen gebruik ik Rigida Xena wielen met Vittoria corsa bandjes.
jaarlijks doe ik +-12 kwart-triatlons en dit jaar ook 2 halve +de vele trainingen op de Ridley.
na twee jaar heeeeel tevreden over de Icarus ,(lekker strak wreed koersbeest)
1 opmerking : ik ben 1m63 en weeg 59kg , de campa wielen zijn perfect ,erg stijf maar de Rigida is wel goed in prijs maar niet te vergelijken !!
voor mijn trainingen voldoen ze wel ,maar ik weet niet voor iemand van +80kg ?
k zal proberen om eens een fotoke te plaatsen
groetjes Danny.
ps: verleden week nog de GP Namur en de fietsscalenge gereden ,volgende week mijn eerste wedstrijd - Geel SP triatlon. 
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 17 mei 2005 01:02

Quoten: Origineel geplaatst door ciske op 16 Mei 2005


hallo ,
k ben pas nieuw op het forum .
ik ben sinds 2 jaar de ( trotse) eigenaar van een Ridley Icarus in geel en blauw (de kleuren van ons triatlonteam) met de gebogen carbon vork ,afgemonteerd met campa Veloce triple ( omdat ik heel graag klim ) met cassette 12-20 , look pedalen en  Profile-Design  opzetstuur.
mijn wedstrijdwielen zijn sciroccos met Veloflex bandjes en voor de trainingen gebruik ik Rigida Xena wielen met Vittoria corsa bandjes.
jaarlijks doe ik +-12 kwart-triatlons en dit jaar ook 2 halve +de vele trainingen op de Ridley.
na twee jaar heeeeel tevreden over de Icarus ,(lekker strak wreed koersbeest)
1 opmerking : ik ben 1m63 en weeg 59kg , de campa wielen zijn perfect ,erg stijf maar de Rigida is wel goed in prijs maar niet te vergelijken !!
voor mijn trainingen voldoen ze wel ,maar ik weet niet voor iemand van +80kg ?
k zal proberen om eens een fotoke te plaatsen
groetjes Danny.
ps: verleden week nog de GP Namur en de fietsscalenge gereden ,volgende week mijn eerste wedstrijd - Geel SP triatlon. 

Hoeveelste was je in Namen? Mss zijn we elkaar daar wel tegengekomen.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 mei 2005 22:20

Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 16 Mei 2005


Quoten: Origineel geplaatst door ciske op 16 Mei 2005


hallo ,
k ben pas nieuw op het forum .
ik ben sinds 2 jaar de ( trotse) eigenaar van een Ridley Icarus in geel en blauw (de kleuren van ons triatlonteam) met de gebogen carbon vork ,afgemonteerd met campa Veloce triple ( omdat ik heel graag klim ) met cassette 12-20 , look pedalen en  Profile-Design  opzetstuur.
mijn wedstrijdwielen zijn sciroccos met Veloflex bandjes en voor de trainingen gebruik ik Rigida Xena wielen met Vittoria corsa bandjes.
jaarlijks doe ik +-12 kwart-triatlons en dit jaar ook 2 halve +de vele trainingen op de Ridley.
na twee jaar heeeeel tevreden over de Icarus ,(lekker strak wreed koersbeest)
1 opmerking : ik ben 1m63 en weeg 59kg , de campa wielen zijn perfect ,erg stijf maar de Rigida is wel goed in prijs maar niet te vergelijken !!
voor mijn trainingen voldoen ze wel ,maar ik weet niet voor iemand van +80kg ?
k zal proberen om eens een fotoke te plaatsen
groetjes Danny.
ps: verleden week nog de GP Namur en de fietsscalenge gereden ,volgende week mijn eerste wedstrijd - Geel SP triatlon. 

Hoeveelste was je in Namen? Mss zijn we elkaar daar wel tegengekomen.


hallo, welkom bij de ridley fans
blij weer eens een positieve ridley ervaring te lezen. in ieder geval veel succes met je wedstrijden en natuurlijk je icarus
 
RIDLEY the speed weapon

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4361
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 mei 2005 23:14

Eindelijk ik mocht vandaag mijn boreas ophalen  ziet er geweldig uit en ik kan ook niet wachten op de vele ritten die komen gaan. helaas voor degene die wel een foto willen zien want ik ben niet zo modern dat ik een digitale camera heb laat staan dat ik er iets van snap hoe die dan op internet te krijgen

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 04 jun 2005 17:28

Ik begin binnenkort te trainen voor Luik-Bastenaken-Luik. Heeft er niemand zin om samen L-B-L te rijden? Mss kunnen we er een Ridley tocht van maken. Het zou toch prachtig zijn om al die Ridley's samen te zien. Ik rijd ofwel de 150km of de 200 km.
Excuse me while I kiss the sky

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 04 jun 2005 22:52

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 04 Juni 2005

Ik begin binnenkort te trainen voor Luik-Bastenaken-Luik. Heeft er niemand zin om samen L-B-L te rijden? Mss kunnen we er een Ridley tocht van maken. Het zou toch prachtig zijn om al die Ridley's samen te zien. Ik rijd ofwel de 150km of de 200 km.

lbl licht niet in mijn planning maar gent-wevelgem wel mischien is dat iets voor ridley fans
RIDLEY the speed weapon

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 05 jun 2005 15:13

ja mss. Ik sta in ieder geval in de namiddag achter de bar.
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie