Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 15 apr 2016 21:23

Afbeelding

Mijn Ridley Fenix disc.

De hoofdkleur is 'pearl white' wit met gespoten decals in 'rust orange metallic' en 'candy red metallic'. De afwerking is in glans. Verder heb ik een andere (rustiger) zadel- en stuurpen gemonteerd en heb ik de overdaad aan wielstickers verwijderd.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 15 apr 2016 23:44

Foto plaatsen gelukt !

Mooie fiets.
Je kan de decals misschien beter helemaal van de velgen verwijderen, nu lijnt het niet uit met je ventielgaten en dus ook niet met de merken op je banden.

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 16 apr 2016 07:38

Dank je. Met zoveel oog voor detail had ik het nog niet bekeken. Zijn daar trouwens 'regels' voor in het Velominati handboek? Waarschijnlijk ben ik onbewust in overtreding :oops: .

De Fenix disc is trouwens een fijne en stabiel rijdende fiets die tijdens het rijden veel vertrouwen geeft. Enig nadeel: de fiets is - net als zijn baasje - aan de zware kant. Mijn andere fietsen zijn 1 tot 1,5 kilo lichter.
Real men wear blûk!!! Marcel

mixel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 mei 2015 15:19

mixel 16 apr 2016 14:21

SvenvW schreef: :shock: Wow, hele mooie kleur !

Hoe 'matte' is het ? Of is het het equivalent van 'gloss' ?
Het is zeker matte, alleen het is een metallic kleur waardoor er wat meer glans in zit.

Mooie fiets Marcelb en mooie kleur combi. Volgens de "regels" moeten de ventielen in het midden van de logo/merk van je band. Dit is ook meer een handigheidje om snel je ventiel te vinden. Daarnaast zullen de ventieldopjes niet getolereerd worden :)

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 16 apr 2016 21:32

Shit! Val ik weer door de mand :? : . Voor de foto had ik het zadeltasje al verwijderd :oops: . Het enige verweer dat ik kan voeren is dat ik gedurende de winter doorrijd en dat ik regelmatig geconfronteerd ben met vastgeroeste ventielekes.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 17 apr 2016 00:57

mixel schreef:Volgens de "regels" moeten de ventielen in het midden van de logo/merk van je band. Dit is ook meer een handigheidje om snel je ventiel te vinden. Daarnaast zullen de ventieldopjes niet getolereerd worden :)
Cranks op kwart voor half tien...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 17 apr 2016 01:02

Japierossi schreef:tussen de buien door..... wachtend op de zomer (en betere foto`s)
Idd, ben benieuwd naar een foto met neutrale achtergrond....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 17 apr 2016 01:49

marcelb schreef:Dank je. Met zoveel oog voor detail had ik het nog niet bekeken. Zijn daar trouwens 'regels' voor in het Velominati handboek? Waarschijnlijk ben ik onbewust in overtreding :oops: .

De Fenix disc is trouwens een fijne en stabiel rijdende fiets die tijdens het rijden veel vertrouwen geeft. Enig nadeel: de fiets is - net als zijn baasje - aan de zware kant. Mijn andere fietsen zijn 1 tot 1,5 kilo lichter.
Ventieldopjes eraf, framepomp eraf, crankarm in het verlengde van de "chainstay", bel eraf, stem slammed, out front mount ipv op stuurpen en dan ben je er ongeveer wel

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 17 apr 2016 11:23

Mooie fietsen ontstaan er door dat customizen van ridley.
Maak joe woar

Guy M
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 feb 2016 20:09

Guy M 17 apr 2016 18:19

Fietsen?altijd schreef:Mooie fietsen ontstaan er door dat customizen van ridley.
Helemaal correct. Zo kun je je fietskleuren naar wens samenstellen. Weliswaar tegen een aardige meerprijs. Bij Ridley nog geïnformeerd deze week: Customize €500 en PureLine €400. Je kunt natuurlijk dat bedrag investeren in een upgrade van een wielset of ...
Keuzes maken dus, dat is niet anders in het leven.
Of gewoon misschien gewoon voor én customize én upgrade wielen gaan. ;)

Erik1001
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 apr 2015 14:24

Erik1001 17 apr 2016 22:25

De zaken gaan dan zeker zo goed bij Ridley dat ze de prijs voor het customizen met 100% hebben kunnen verhogen. Ik betaal namelijk 250 euro voor de paintjob voor een Fenix SL die ik in februari heb besteld. Of misschien hanteren ze voor een ander model een andere prijs?

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 17 apr 2016 23:11

Dan heb ik geluk gehad. Vorig jaar januari kreeg ik via de Ridley nieuwsbrief een voucher met het aanbod voor een gratis custom paint job wanneer ik een nieuwe fiets zou bestellen voor 1 april. Op dat moment had ik vier fietsen en geen behoefte aan nieuw materiaal. 2 weken later reed ik op weg naar mijn werk 'helaas' een van mijn fietsen total loss. Mijn vrouw suggereerde om eventueel een nieuwe fiets te kopen. Dat liet ondergetekende zich natuurlijk geen twee keer zeggen. Direct naar de winkel en een nieuwe besteld (met inruil van mijn cyclocrosser).

Dat customizen is best apart en geeft een mooi resultaat. Mocht ik eerdaags opnieuw voor een nieuwe Ridley gaan, dan zou ik de 'pure line' optie kiezen. Vooral omdat je dan kleuren kunt kiezen en de fiets ontdaan wordt van allerlei streepjes en tierelantijntjes. Dat geeft echt een heel mooi ingetogen en strak design (zie de vorige pagina).
Real men wear blûk!!! Marcel

Plaats reactie