Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

gezocht: tijdritframe

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jul 2005 12:30

Hoi,


Graag wat advies... ik ben op zoek naar een goed en cool tijdritframe, en liefst ook een beetje betaalbaar.

Tijdritframes van Trek en Pinarello vind ik gaaf, maar jammer genoeg boven mijn budget. Tenzij iemand me een tip kan geven om er eentje tweedehands van een profploeg over te kopen; ik ga nog even bij Discovery zagen, maar die hebben er afgelopen jaren nauwelijks weggedaan (ze worden herspoten voor het jaar nadien).

Een mogelijkheid is de Kuota Kalibur; zag ik bij Salden aan 1690euro staan (max.inruilprijs; wat wil dat zeggen?). Een vriend van me heeft die, grotendeels gesponsord dus maar 1000€ moeten betalen, en hij is heel goed. Niet voor niets een IronMan-winnend frame.

Cervélo's komen ook in aanmerking... maar ik wacht nog even op de prijszetting van de P3-carbon. Evenals Giant-tijdritfietsen.

En tot slot: de Litespeed Blade. Een vriend van me doet zo eentje van de hand (wegens 3 tijdritfietsen in de garage), iets meer dan 1200 euro voor frame, vork, zadelpen en zadel. Lijkt me niet slecht.



Ik ben dus even de markt aan het afschuimen.

Opmerkingen? Adviezen? Jullie mening? Andere suggesties?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jul 2005 12:34

En wat met tijdritsturen? Voor welk zou ik gaan?

Het Hed.-stuur ziet er prachtig uit, testte ik al, zit goed (remgreepjes zijn er al bij!). Het tijdritstuur van Bontrager? Deze modellen hebben het voordeel van een aparte stuurpen; dat laatste kan handig zijn als ik de fiets even uitleen aan een ploegmaat of iemand anders (tegen lichte betaling, gebeurt wel vaker) en die moet iets hoger zitten...

Of het volledige carbonstuur van Profile Design? Ook toppie hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 20 jul 2005 14:08

WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 20 jul 2005 14:44

Vindt de Scott Time trial zeer fraai en voor ca. 1000 Euro een van de betere frames op de markt
http://www.hergarden.de/enid/437f0e2c31 ... ,0/7c.html

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jul 2005 15:12

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 20 Juli 2005
Mischien dat deze nog te koop is:...







Bedankt voor de link, maar ik vrees dat Rolf Aldag 26 maten groter is dan ik. 2000€ vind ik bovendien nogal veel voor een die alu Pinarello's, zeker met oude Record... Ik heb eigenlijk gewoon een frame (desnoods ook tijdritstuur) nodig. Een full Record met carbon cranks heb ik hier nog liggen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jul 2005 15:28

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 20 Juli 2005
Vindt de Scott Time trial zeer fraai en voor ca. 1000 Euro een van de betere frames op de markthttp://www.hergarden.de/...





kVind er eigenlijk niet echt iets speciaal aan; als ie zo toekomt moet ik er zeker nog een hoop stickers afhalen.
De prijs is wel aantrekkelijk. Jammer dat ik nergens specificaties over dit frame vind (niet op Scott website).

Italiaans TT-kampioen Pinotti (en andere Saunier Duval renners) rijden hun tijdritten evenwel op een ander frame.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 20 jul 2005 23:42

Ridley Cheetah geen optie? Rij ikzelf mee en je kunt het frame ook 'blank' bestellen. Richtprijs zo'n 700 euro.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 jul 2005 23:49

Quoten: Origineel geplaatst door Kobus op 20 Juli 2005

Ridley Cheetah geen optie? Rij ikzelf mee en je kunt het frame ook 'blank' bestellen. Richtprijs zo'n 700 euro.


Nee, daar ga je me niet op krijgen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 21 jul 2005 00:04

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Juli 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Kobus op 20 Juli 2005

Ridley Cheetah geen optie? Rij ikzelf mee en je kunt het frame ook 'blank' bestellen. Richtprijs zo'n 700 euro.


Nee, daar ga je me niet op krijgen.
Wat is er mis mee dan?
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 jul 2005 00:15

Quote: Origineel geplaatst door Kobus op 20 Juli 2005
Wat is er mis mee dan?



Hmmm... k heb te veel klodden met hun wegfietsen gezien (sjonge wat een miserie met dat merk), en ergens wil ik dat niet riskeren met hun TT-frame.
Heb al enkele keren met de TT-fiets van de ploeg gereden, zo'n Ridley, niets mis mee, wel hard. Dat laatste is wel iets wat ik liever niet wil, want ik zou toch ooit wel eens IronMan willen doen (dus 'k moet er behoorlijk wat tijd op kunnen doorbrengen).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 21 jul 2005 00:25

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Juli 2005


Quote: Origineel geplaatst door Kobus op 20 Juli 2005


Wat is er mis mee dan?


Hmmm... k heb te veel klodden met hun wegfietsen gezien (sjonge wat een miserie met dat merk), en ergens wil ik dat niet riskeren met hun TT-frame.Heb al enkele keren met de TT-fiets van de ploeg gereden, zo'n Ridley, niets mis mee, wel hard. Dat laatste is wel iets wat ik liever niet wil, want ik zou toch ooit wel eens IronMan willen doen (dus 'k moet er behoorlijk wat tijd op kunnen doorbrengen).

Tsja, tijdrijden is afzien en elke klap is raak dus dat frame moet hard zijn. Ridley heeft een imago probleem, naar ik begreep bij de carbonframes. Ikzelf heb tot nu toe geen enkel probleem met mijn tijdritfiets gekend. En er zit geen stof op. Gezien het gebruik vind ik de prijs acceptabel. Maar ja de fiets is emotie. Dus met ze alle de afgelopen 7 jaar op een Trek. Mogelijk volgend jaar gaan we weer een Canadees frame kopen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 jul 2005 00:33

Quote: Origineel geplaatst door Kobus op 20 Juli 2005
Tsja, tijdrijden is afzien en elke klap is raak dus dat frame moet hard zijn. Ridley heeft een imago probleem, naar ik begreep bij de carbonframes. Ikzelf heb tot nu toe geen enkel probleem met mijn tijdritfiets gekend. En er zit geen stof op. Gezien het gebruik vind ik de prijs acceptabel. Maar ja de fiets is emotie. Dus met ze alle de afgelopen 7 jaar op een Trek. Mogelijk volgend jaar gaan we weer een Canadees frame kopen.


kVrees dat het met hun carbonframes meer dan zomaar een imagoprobleem is.

En als je 't over "emotie" hebt: aan die tijdritfietsen van Ridley vind ik helemaal niets. De Damocles vind ik wel mooi, maar jammer genoeg blijft het daar ook bij... "lachen en mooi zijn".



Bijkomend probleempje is dat ik voor mn wegfiets een overeenkomst met Merckx heb -jaja, hoewel mn ploeg met Ridley rijdt; een andere tijdritfiets zou niet zozeer een probleem zijn, maar dé grote Belgische concurrent kiezen is dan weer niet heel erg fair.

Ik heb er met Merckx nog niet over gebeld, maar voor "den Axel" had ie vorig jaar in de Tour een speciaal carbon tijdritframe. Iemand die het zich herinnert? Het leek enorm op de Giant en BH tijdritfietsen, inclusief rem àchter de voorvork. Ga 'k even navragen in Meise. Maar zou ik dit soort frame "noname" kunnen krijgen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie