Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe Fiets Gekocht, Goede Keuze???

vjenne-racer
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 aug 2005 04:18

vjenne-racer 04 aug 2005 13:32

Hoi,

Ik ben een beginnent wielrenner en heb naar veel lezen op internet een fiets gekocht bij een collega van mij die partime in een fietsfabriek werkt, die heeft deze onderstaande fiets voor een vrienschappelijke prijs kunnen maken voor mij.

Graag zou ik van jullie willen weten of ik de juiste keuze heb gemaakt als beginner???

Info fiets:

Intersens Race/Carbon 440 Geel/Zwart
Afgemonteerd met volledig Shimano Tiagra
Shimano WH-550 BLack wielen heb ik er in laten zetten.
Shimano Flight Deck Wireless FietsComputer (werkt heel mooi)

Fiets heeft een carbon voorvork en een gedeelte van het achterwerk (bovenstangen van de driehoek) zijn ook van carbon.

Graag jullie beoordelening!

Als laatste zou ik ook graag willen weten welke fiets jullie hebben gekocht toen jullie begonnen met de sport?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,

Vjenne-Racer

racertje
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:51

racertje 04 aug 2005 13:37

Ik ben destijds begonnen met een oud peugeootje zoals je nu nog wel eens op het station tegenkomt, dus wat dat betreft lig je al flink voor
Plaatje werkt overigens wat makkelijker:

Leuke fiets hoor!
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)

vjenne-racer
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 aug 2005 04:18

vjenne-racer 04 aug 2005 15:30

Hoi,

Bedankt voor je reactie! Ik ben net nieuw op dit forum en weet van aneder forums dat ze nog al moeilijk doen over plaatjes dus heb mara niet meteen eentje geplaatst.

Hbe jij misschien ook wat info over de kleding want die moet ik ook nog volledige aanschaffen en heb er niet echt verstand van waar je op moet letten en zo?

Groeten,

Vjenne-Racer

speed@
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2005 17:44

speed@ 04 aug 2005 16:47

Je hebt een mooie bike aangeschaft. Helemaal niets mis mee. Als eerste dien je nu een fietsbroek aan te schaffen, want dat is toch echt een must. Laat je hiervoor goed informeren bij je FM. Ik raad altijd aan om je eerste setje aan te schaffen bij de fietshandelaar. Daarna kom je er spelenderwijs er wel achter wat bij je past, en kun je je lekker maken op Marktplaats en Ebay.
Ride on

solex
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2005 14:11

solex 04 aug 2005 22:22

Bespaar niet op een goed fiets broekje..
Pijn aan je edele delen door 20 euro te besparen is niet echt handig..
 
 

vjenne-racer
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 aug 2005 04:18

vjenne-racer 05 aug 2005 20:51

Hoi,

Bedankt voor jullie advies! Ik ga na de vakantie mijn wielrennerkleding kopen en neem jullie advies natuurlijk mee!

Toch wil ik graag nog even jullie advies want ik heb al kleding op het oog, willen jullie daar eens naar kijken en zeggen wat jullie er van vinden:

http://www.fietsgigant.com/aanbiedingen ... ubriek=008
(even link copieren naar je internetbrowser)

En voor iedereen mijn mooie NIEUWE Race/Carbon Intersens Racefiets.



Laat je mening horen, ook negatoeve meniningen over deze fiets zijn welkom

Groeten,

Vjenne-Racer

timo002
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:09

timo002 05 aug 2005 23:59

Quoten: Origineel geplaatst door Vjenne-Racer op 04 Augustus 2005

Hoi,Ik ben een beginnent wielrenner en heb naar veel lezen op internet een fiets gekocht bij een collega van mij die partime in een fietsfabriek werkt, die heeft deze onderstaande fiets voor een vrienschappelijke prijs kunnen maken voor mij. Graag zou ik van jullie willen weten of ik de juiste keuze heb gemaakt als beginner???Info fiets:Intersens Race/Carbon 440 Geel/ZwartAfgemonteerd met volledig Shimano TiagraShimano WH-550 BLack wielen heb ik er in laten zetten.Shimano Flight Deck Wireless FietsComputer (werkt heel mooi)Fiets heeft een carbon voorvork en een gedeelte van het achterwerk (bovenstangen van de driehoek) zijn ook van carbon.Graag jullie beoordelening! Als laatste zou ik ook graag willen weten welke fiets jullie hebben gekocht toen jullie begonnen met de sport?Alvast bedankt voor jullie reactie!Groeten,Vjenne-Racer


Rechtstreeks via Intersens gekocht dus.
Mooie fiets, alleen heb je wel een frame met een kleurensamenstelling van 2003.
2004 was met deze decals:
en 2004 is weer anders en 2005 is te zien op hun site.Mijn beginners fiets was een oude Peugeot van m'n pa. Daarna een nieuwe Peugeot type Richard Viranque.In 2004 een Intersens met het frame afgebeeld hierboven met volledige 105 afmontage + wielen.In 2005 een nieuwe Intersens Superlite met Ultegra afmontage. Afgebeeld in m'n onderschrift. Zeer tevreden over deze fiets, als ik hem goed kan verkopen wordt het volgend jaar misschien een carbon Intersens. Special paint, goede afmontage en die ga ik dan maar eens voor een langere tijd houden denk ik.
Verder goede fiets voor een beginner. Misschien zie ik je in Vriezenveen wel eens voorbij knappen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 06 aug 2005 02:24

Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 05 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Vjenne-Racer op 04 Augustus 2005

Hoi,Ik ben een beginnent wielrenner en heb naar veel lezen op internet een fiets gekocht bij een collega van mij die partime in een fietsfabriek werkt, die heeft deze onderstaande fiets voor een vrienschappelijke prijs kunnen maken voor mij. Graag zou ik van jullie willen weten of ik de juiste keuze heb gemaakt als beginner???Info fiets:Intersens Race/Carbon 440 Geel/ZwartAfgemonteerd met volledig Shimano TiagraShimano WH-550 BLack wielen heb ik er in laten zetten.Shimano Flight Deck Wireless FietsComputer (werkt heel mooi)Fiets heeft een carbon voorvork en een gedeelte van het achterwerk (bovenstangen van de driehoek) zijn ook van carbon.Graag jullie beoordelening! Als laatste zou ik ook graag willen weten welke fiets jullie hebben gekocht toen jullie begonnen met de sport?Alvast bedankt voor jullie reactie!Groeten,Vjenne-Racer


Rechtstreeks via Intersens gekocht dus.
Mooie fiets, alleen heb je wel een frame met een kleurensamenstelling van 2003.
2004 was met deze decals:
en 2004 is weer anders en 2005 is te zien op hun site.Mijn beginners fiets was een oude Peugeot van m'n pa. Daarna een nieuwe Peugeot type Richard Viranque.In 2004 een Intersens met het frame afgebeeld hierboven met volledige 105 afmontage + wielen.In 2005 een nieuwe Intersens Superlite met Ultegra afmontage. Afgebeeld in m'n onderschrift. Zeer tevreden over deze fiets, als ik hem goed kan verkopen wordt het volgend jaar misschien een carbon Intersens. Special paint, goede afmontage en die ga ik dan maar eens voor een langere tijd houden denk ik.
Verder goede fiets voor een beginner. Misschien zie ik je in Vriezenveen wel eens voorbij knappen.

Heb je geld over ofzo? waarom zou je ieder jaar een nieuwe fiets kopen?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 06 aug 2005 12:27

Even terug naar de vraag: De Intersense Tiagra is getest in het augustusnummer... Komt er vreselijk goed uit. Van alle fietsen biedt hij denk ik wel het meeste voor zijn geld. Stijve fiets, niets minder dan Tiagra, en een (voor de prijsklasse) redelijk licht frame en vork. Plus een sportieve geometrie. Vind hem er ook best wel goed uitzien. De Ideal heeft weliswaar 105, maar valt qua gewicht in de buitencategorie.
Kortom: Een beste keus, zeker voor de 649 euro die ze in Vriezenveen vragen.

vjenne-racer
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 aug 2005 04:18

vjenne-racer 18 aug 2005 12:16

Quote: Origineel geplaatst door Jm tyle op 06 Augustus 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Timo002 op 05 Augustus 2005Quoten: Origineel geplaatst door Vjenne-Racer op 04 Augustus 2005 Hoi,

Ik ben een beginnent wielrenner en heb naar veel lezen op internet een fiets gekocht bij een collega van mij die partime in een fietsfabriek werkt, die heeft deze onderstaande fiets voor een vrienschappelijke prijs kunnen maken voor mij.

Graag zou ik van jullie willen weten of ik de juiste keuze heb gemaakt als beginner???

Info fiets:

Intersens Race/Carbon 440 Geel/Zwart
Afgemonteerd met volledig Shimano Tiagra
Shimano WH-550 BLack wielen heb ik er in laten zetten.
Shimano Flight Deck Wireless FietsComputer (werkt heel mooi)

Fiets heeft een carbon voorvork en een gedeelte van het achterwerk (bovenstangen van de driehoek) zijn ook van carbon.

Graag jullie beoordelening!

Als laatste zou ik ook graag willen weten welke fiets jullie hebben gekocht toen jullie begonnen met de sport?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,

Vjenne-Racer Rechtstreeks via Intersens gekocht dus.Mooie fiets, alleen heb je wel een frame met een kleurensamenstelling van 2003.2004 was met deze decals:
en 2004 is weer anders en 2005 is te zien op hun site.

Mijn beginners fiets was een oude Peugeot van m'n pa. Daarna een nieuwe Peugeot type Richard Viranque.
In 2004 een Intersens met het frame afgebeeld hierboven met volledige 105 afmontage + wielen.
In 2005 een nieuwe Intersens Superlite met Ultegra afmontage. Afgebeeld in m'n onderschrift. Zeer tevreden over deze fiets, als ik hem goed kan verkopen wordt het volgend jaar misschien een carbon Intersens. Special paint, goede afmontage en die ga ik dan maar eens voor een langere tijd houden denk ik.Verder goede fiets voor een beginner. Misschien zie ik je in Vriezenveen wel eens voorbij knappen.Heb je geld over ofzo? waarom zou je ieder jaar een nieuwe fiets kopen?



Hoi,

Bedankt voor je reactie! Maart die fiest van mij kost echt geen 649 euro hoor die is wel iest duurder, want hij is ook gedeeltelijk van carbon en er zitten andere wielen in en een andere zadel. Maar fiets bevalt goed hoor!

Hoe kom je eigenlijk aa die afbeelding?????[B\]

Je woont ook in vriezenveen? Waar woon je dan en hoe oud ben je?[B\]

Groeten,

Vjenner-Racer

only1merckx
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 jul 2005 02:01

only1merckx 19 aug 2005 01:10

Als je het magazine FIETS van deze maand koopt zal je een heel interessante aanbieding van een belgische leverancier vinden namelijk poorten Feryn, die verkoopt ook gemerkte wielerkledij, een volledige zomer en winterset inclusief handschoenen en kousen enz... voor maar 150,00 € !!!

Dit is echt geen Aldi of korea kwaliteit hoor, maar professionele wielerkledij die in belgie heel veel verkocht wordt.

Mss iets voor jou, dan ben je ineens ook goed gekleed voor de winter, alleen is het wel met reclame voor een Belgische onderneming, als je dat niet stoort is het een superkoop.

suc6 Roger
proficiat vinokourov,gelukkig was jij erbij

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 aug 2005 01:51

Neeeeeee niet weer die verschrikkelijke Feryn pakjes die de Belgische wegen al overbevolken! Daarnaast is het gewoon een behoorlijk "fout" bedrijf.

Heb wel het idee dat een zeker ander iemand op dit forum nu aan het napraten ben, maar het zijn dan ook gewoon twee vaststaande gegevens.

Plaats reactie