Pagina 26 van 34

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 15:14
door blehh
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006


De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.

weet je wat die mavic shifters wegen ?

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 15:37
door fietsfanaat
Even filosoferen hoor;

Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.

Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?

Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 15:47
door speric
Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 09 Maart 2006

Even filosoferen hoor;Als we het remmen ook elektronisch kunnen doen, dan zou het ook mogelijk zijn om dat dan weer op een zenuw aan te sluiten in bv je linker ringvinger.Dan kan je dus met je handen plat op het stuur door alleen maar na te denken al remmen, is dat niet iets!?Met de hedendaagse techniek is het zeker al mogelijk!

nu het doseren nog ...

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 16:50
door ilfalco2004
Quoten: Origineel geplaatst door blehh op 09 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006


De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.

weet je wat die mavic shifters wegen ?

Helaas niet heb ook even gezocht maar niet gevonden. Ik heb de gelijke fiets ook eens omgebouwd van Chorus naar Mektronic de Mektronic "versie" was wel lichter.

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 17:05
door amclassic-fan
Elektronisch remmen is technisch onmogelijk. Je kan helemaal niet doseren, met techniek kan je wel voorkomen dat je het wiel blokkeerd, maar voor de rest is het niet te doen. Als het wel had gekund hadden ze allang in bijv 8ormule 1 auto ingebouwd.

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 18:48
door ronengels
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Maart 2006

Elektronisch remmen is technisch onmogelijk. Je kan helemaal niet doseren, met techniek kan je wel voorkomen dat je het wiel blokkeerd, maar voor de rest is het niet te doen. Als het wel had gekund hadden ze allang in bijv 8ormule 1 auto ingebouwd.

Je moet hierbij denk ik onderscheid maken tussen electrisch bekrachtigd remmen (met behulp van electrische kracht) of electronisch remmen (bestuurd via electronica). Dat laatste bestaat al lang. Sinds vele jaren maken vliegtuigen gebruik van 'autobrakes'. Deze regelen electronisch de remdruk, en zorgen voor een perfect constante vertraging. Ik kan je verzekeren dat de 'dosering' perfect is. Electrisch bekrachtigde remmen zouden waarschijnlijk ook best kunnen, maar daar zitten waarschijnlijk weinig voordelen aan.

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 19:32
door amclassic-fan
Een vliegtuig dat remt iets anders dan jij op je fiets. Een vliegtuig moet gewoon op tijd stil staan, jij wilt precies zoveel remmen dat je met maximale snelheid de bocht houdt.

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 09 mar 2006 20:19
door casran
Ik heb zonet trouwens de info gekregen dat Shimano 3 groepen levert aan Rabobank, 3 aan Gerolsteiner, en genoeg groepen voor het volledig Skil-Shimano team. Bij Discovery Channel zijn Ekimov, Mikhaulov en Rubiera bereid gevonden de groep te testen.
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 10 mar 2006 09:30
door ilfalco2004
Ik wil ook wel testen.  
 

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 10 mar 2006 09:35
door ilfalco2004
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 09 Maart 2006


Ik heb zonet trouwens de info gekregen dat Shimano 3 groepen levert aan Rabobank, 3 aan Gerolsteiner, en genoeg groepen voor het volledig Skil-Shimano team. Bij Discovery Channel zijn Ekimov, Mikhaulov en Rubiera bereid gevonden de groep te testen.
Er komt zeker geen markt release voor 2008, maar de zaken lijken ondertussen al ietsje verder te staan dan bij Campa.
http://www.rouesartisanales.com/article-2096810.html

Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.

fietsnieuws 2006

Geplaatst: 10 mar 2006 11:37
door hans
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 10 Maart 2006\

Die sram spulletjes zien er ook gelikt uit, maar als de grote jongens met electro komen loop je als sram achter de feiten aan.


ziet er idd gelikt uit. Maar ik ben eerlijk gezegd niet bang dat electro binnen korte tijd op het gros van de fietsen gemonteerd gaat worden.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in mechanica en ik denk veel renners het zelfde gevoel hebben. Laat electronica zich eerst maar een seizoen bewijzen in de breedtesport, dan zien we in 2008 of 9 wel weer..