Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsnieuws 2006

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 07 sep 2005 19:39

In het wielen gedeelte heb ik 2006 informatie over Zipp en flashpoint racing wielen gepost (nieuwe serie van Zipp)
pas op! paaltje!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2005 19:40

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 07 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 September 2005

Denk je aan de aanschaf van zo'n AXM?  Of puur informatief?

Eigenlijk beide. Maar ik weet niet of de prijs garant staat voor evenveel kwaliteit? Maar het is wel een fiets met een hoog "wow" gehalte!! Prachtige vormgeving en afwerking en een kader met een normale geometrie! Alleen vind ik er nergens testgevens of andere info van. Toen ik mailde naar de Merckx fabriek werd mij verteld dat de leveringstermijn enkele maanden kon duren. Volgens hen ging de MXM uit het gamma verdwijnen en ze stelden me als alternatief de 3XM voor. Maar de 3XM kan me niet echt bekoren. Zodus voorlopig blijft het bij kijken en informeren, maar de goesting is er wel!!


Leuk! 't Is natuurlijk een koopje dat je niet van vandaag op morgen beslist. Puur prijs/kwaliteit zijn er waarschijnlijk een pak betere kaders op de markt, maar als je weg bent van deze fiets en je hebt er de investering voor over... why not!
Die 3XM vind ik overigens ook bijlange niet zo geslaagd.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 07 sep 2005 22:10

heeft al iemand de nieuwe kleuren van Ridley gezien? Ik zal namelijk een nieuw kader moeten kopen door mijn val (lees topic vaplartijen).
Excuse me while I kiss the sky

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2005 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 07 September 2005

heeft al iemand de nieuwe kleuren van Ridley gezien? Ik zal namelijk een nieuw kader moeten kopen door mijn val (lees topic vaplartijen).


En opnieuw een Ridley??!!
kHeb de foto's van Eurobike bekeken en niet echt nieuwe kleuren gezien. Opmerkelijkste is dit nieuwe carbonmodel, de Noah, met geïntegreerde zadelpen:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 sep 2005 23:03

Smakekoos design (imho). Als je dan voor iets extreems gaat neem dan de nieuwe bmc, deze stond in Friedrichshafen in het zwart en in volgens mij het meest veelbelovende frame voor komend jaar (wel een beetje duur.....)
http://www.roadcycling.com/news/article1183.shtml 

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 07 sep 2005 23:05

Of de nieuwe cervelo Bayonne 750 gram. Alleen UCI legal met Tiagra.
CSC gaat deze fiets gebruiken in paris roubaix om het extra gewicht van de componenten te compenseren.
pas op! paaltje!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 sep 2005 23:39

Ik wil wel een weddenschap over het heelblijven van de achtervork met je aangaan. het tekort aan gewicht hadden ze daar beter in kunnen stoppen (de vorscheden zijn echt dunnnnnnnnnnnnnnnn)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 sep 2005 23:45

kan me echt niet voorstellen dat ze met zo'n superlicht frame P-R rijden. Ik weet nog dat dit jaar de nieuwe 585's door Credit Agricole netjes in de opslag bleven staan en dat de oude, zwaardere frames mee gingen. Het gewicht van een fiets maakt voor P-R toch bijna niet uit dus waarom zulke grote risico's nemen dat je materiaal kapot gaat. (waarom denk je dat er bijna niemand met carbon velgen op kasseien rijdt)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 sep 2005 00:05

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 September 2005
Ik wil wel een weddenschap over het heelblijven van de achtervork met je aangaan. het tekort aan gewicht hadden ze daar beter in kunnen stoppen (de vorscheden zijn echt dunnnnnnnnnnnnnnnn)





Zo dunne stengeltjes van een achtervork dat het estetisch niet meer mooi is ook! kWil het ook nog wel eens zien dat ze die over de kasseien van Noord-Frankrijk jagen...

Lotto-Davitamon reed met Compact en Pegasusframepjes door de hel van het noorden.

Wel opmerkelijk... Boonen beweerde dat z'n P-R-winnende fiets slechts zo'n 7,2kg woog.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 08 sep 2005 10:41

Even voor de duidelijkheid: Gewicht zegd helemaal niets over de sterkte van een frame en met een licht frame kun je meer materiaal in de rest van je onderdelen steken.
Jean delatour reed drie jaar terug al Parijs Roubaix op Scott C1 frames van ruim onder de 900 gram (zonder ook maar 1 gebroken frame) ze moesten zelfs de fietsen met lood verzwaren.......
De 7.2 van Boonen is waar maar alleen omdat Tima al relatief zware frames maakt en hij een langer maatwerkframe benutte (anders was 6.8 ook moeiteloos haalbaar geweest.)

joensje
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 aug 2005 22:07

joensje 08 sep 2005 19:29

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 September 2005


kan me echt niet voorstellen dat ze met zo'n superlicht frame P-R rijden. Ik weet nog dat dit jaar de nieuwe 585's door Credit Agricole netjes in de opslag bleven staan en dat de oude, zwaardere frames mee gingen. Het gewicht van een fiets maakt voor P-R toch bijna niet uit dus waarom zulke grote risico's nemen dat je materiaal kapot gaat. (waarom denk je dat er bijna niemand met carbon velgen op kasseien rijdt)

Hoe weet je dat van die look 585, was van plan er mij een te bestellen.  Ik rijd vooral de nationale interclubs en de kermiskoersen is die look dan niet geschikt voor mij? (heb framemaat 57 nodig).
nhinhi

sandman
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 jul 2005 21:56

sandman 08 sep 2005 20:05

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 September 2005
En als dit als kader op Eurobike staat, veronderstel ik dat deze tijdbom op de markt komt:[P


Zeg Casran, ben jij daar geweest?
ifso .. hoe zit dat met die stuurpen. De foto is net niet duidelijk genoeg om dat te bekijken
thnx
<br>
<br>
... dus

Plaats reactie