Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsnieuws 2006

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 sep 2005 16:00

Dit is zo geil...
Jammer dat we niet kunnen zien hoe het zadel erop gemonteerd wordt. Giant-like? Kabel allemaal binnenin, veronderstel ik. Ik zie geen bevestigingsplaats voor de voorderailleur! Misschien heeft Sharkman de tijd gehad hem even dichterbij te bekijken.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 sep 2005 16:04

En als dit als kader op Eurobike staat, veronderstel ik dat deze tijdbom op de markt komt:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 05 sep 2005 16:09

Wat betreft de Eddy Merckx: waarom zou je een derailleur op een baanfiets willen (kijk maar eenst naar de achterpatten. Overigens zie je weer steeds meer fietsen met een derailleurklem (wel handig als je compakt wil rijden). Deze fietsen worden op maat gemaakt en zullen dus ongetwijveld met een Giant achtig zadelklemsysteem komen.
Wat betreft de BMC: deze is volgens mij al wat langer op bestelling leverbaar (alleen zal de prijs wel zeer astronomisch zijn).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 sep 2005 16:14

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 05 September 2005

Wat betreft de Eddy Merckx: waarom zou je een derailleur op een baanfiets willen (kijk maar eenst naar de achterpatten. Overigens zie je weer steeds meer fietsen met een derailleurklem (wel handig als je compakt wil rijden). Deze fietsen worden op maat gemaakt en zullen dus ongetwijveld met een Giant achtig zadelklemsysteem komen.
Wat betreft de BMC: deze is volgens mij al wat langer op bestelling leverbaar (alleen zal de prijs wel zeer astronomisch zijn).


 
Thx. Niet opgemerkt dat het een baanfiets was ; zal 'ns navragen of Iljo Keisse er al mee rijdt deze Zesdaagse-winter. Hopelijk komt er ook een wegversie.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

--tcrcomp--
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 jul 2005 19:48

--tcrcomp-- 05 sep 2005 22:16

maken ze bij merckx een mooi frame, is het er eentje om binnen je rondjes op te rijden....
Fietsen kan op veel manieren, als je maar plezier hebt...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 sep 2005 22:19

Quoten: Origineel geplaatst door -- TCR comp -- op 05 September 2005

maken ze bij merckx een mooi frame, is het er eentje om binnen je rondjes op te rijden....


Kan me niet voorstellen dat er geen wegversie van zou bestaan. De enige renners die dit high end pisteframe echt nodig hebben zijn Keisse en Gilmore (voor de baanronde bv.), en die hun huidige pisteframes zijn nog maar net herspoten.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 06 sep 2005 21:39

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door -- TCR comp -- op 05 September 2005

maken ze bij merckx een mooi frame, is het er eentje om binnen je rondjes op te rijden....


Kan me niet voorstellen dat er geen wegversie van zou bestaan. De enige renners die dit high end pisteframe echt nodig hebben zijn Keisse en Gilmore (voor de baanronde bv.), en die hun huidige pisteframes zijn nog maar net herspoten.
 


Vraagje aan Casran, totaal off topic!
Casran, je lijkt me een echte Merckx kenner. Zelf heb je een MXM en ik lees dat je af en toe wel eens over de vloer komt in de Merckx fabriek. Ik vind het AXM frame schitterend, op het net heb ik nog geen enkele review of test gelezen. Heb jij al positieve of negatieve zaken gehoord over de AXM?
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 sep 2005 21:49

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 06 September 2005

Vraagje aan Casran, totaal off topic!
Casran, je lijkt me een echte Merckx kenner. Zelf heb je een MXM en ik lees dat je af en toe wel eens over de vloer komt in de Merckx fabriek. Ik vind het AXM frame schitterend, op het net heb ik nog geen enkele review of test gelezen. Heb jij al positieve of negatieve zaken gehoord over de AXM?


Nope. Nog niets gehoord over die AXM. Toen ik de bestelling voor mijn MXM binnenbracht (sept/okt. 2004) was die AXM nog niet leverbaar; anders had ik dat frame wel genomen. Denk niet dat er al echt veel de deur uit zijn.
Wat mij wel verteld is over de AXM is dat hij in wezen weinig verschilt van de MXM, zowel qua gewicht als qua rijeigenschappen. De keuze tussen AXM en MXM moet je eigenlijk laten bepalen door welke looks je meer liggen, werd me gezegd. AXM is een stuk recenter, heeft ook interne remkabel enz.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 06 sep 2005 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 06 September 2005

Vraagje aan Casran, totaal off topic!
Casran, je lijkt me een echte Merckx kenner. Zelf heb je een MXM en ik lees dat je af en toe wel eens over de vloer komt in de Merckx fabriek. Ik vind het AXM frame schitterend, op het net heb ik nog geen enkele review of test gelezen. Heb jij al positieve of negatieve zaken gehoord over de AXM?



Nope. Nog niets gehoord over die AXM. Toen ik de bestelling voor mijn MXM binnenbracht (sept/okt. 2004) was die AXM nog niet leverbaar; anders had ik dat frame wel genomen. Denk niet dat er al echt veel de deur uit zijn.
Wat mij wel verteld is over de AXM is dat hij in wezen weinig verschilt van de MXM, zowel qua gewicht als qua rijeigenschappen. De keuze tussen AXM en MXM moet je eigenlijk laten bepalen door welke looks je meer liggen, werd me gezegd. AXM is een stuk recenter, heeft ook interne remkabel enz.
 


Thanks Casran!
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 sep 2005 22:40

Denk je aan de aanschaf van zo'n AXM?  Of puur informatief?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 07 sep 2005 01:38

Nieuwe Stevens producten zien er ook goed uit.
www.stevensbikes.com
 
 

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 07 sep 2005 19:19

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 September 2005


Denk je aan de aanschaf van zo'n AXM?  Of puur informatief?
 

Eigenlijk beide. Maar ik weet niet of de prijs garant staat voor evenveel kwaliteit? Maar het is wel een fiets met een hoog "wow" gehalte!! Prachtige vormgeving en afwerking en een kader met een normale geometrie! Alleen vind ik er nergens testgevens of andere info van. Toen ik mailde naar de Merckx fabriek werd mij verteld dat de leveringstermijn enkele maanden kon duren. Volgens hen ging de MXM uit het gamma verdwijnen en ze stelden me als alternatief de 3XM voor. Maar de 3XM kan me niet echt bekoren. Zodus voorlopig blijft het bij kijken en informeren, maar de goesting is er wel!!

Plaats reactie