Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsnieuws 2006

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2005 09:43

Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 23 Augustus 2005

Ik heb de groep al zien staan in de catalogus van roseversand. Ik vind de Ultegra groep wel mooier. En dat voor niet al te veel pecunia's meer. De Dura ace groep laat ik hier buiten beschouwing omdat die te duur is voor wat hij biedt.


De nieuwe 105 ligt al in sommige winkels hoor ! Ik heb ook iets opgevangen v/e compact bij Shimano maar dat is slechts een gerucht. Vanaf september beginnen de produktvoorstellingen en dan weet ik jullie veel meer te vertellen !Wel weet ik al dat easton met een atb wielset komt, dat ze een hybride(700c) vork op de markt brengen type ec90 voor veldrijders en dat er waarschijnlijk merken zullen gebruik maken van eastons nieuwe carbon achterbrug.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 24 aug 2005 10:31

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 24 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Beukje op 23 Augustus 2005

Ik heb de groep al zien staan in de catalogus van roseversand. Ik vind de Ultegra groep wel mooier. En dat voor niet al te veel pecunia's meer. De Dura ace groep laat ik hier buiten beschouwing omdat die te duur is voor wat hij biedt.


De nieuwe 105 ligt al in sommige winkels hoor ! Ik heb ook iets opgevangen v/e compact bij Shimano maar dat is slechts een gerucht. Vanaf september beginnen de produktvoorstellingen en dan weet ik jullie veel meer te vertellen !Wel weet ik al dat easton met een atb wielset komt, dat ze een hybride(700c) vork op de markt brengen type ec90 voor veldrijders en dat er waarschijnlijk merken zullen gebruik maken van eastons nieuwe carbon achterbrug.

Dat is geen gerucht: kijk maar in de laatste catalogus van Roseversand: compact crankstel voor de 105 groep. Volgens mij pas over een paar maanden leverbaar voor (als ik het goed heb) 180 euro.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 25 aug 2005 19:04

Een klein voorproefje van het nieuwe SRAM spul voor de weg.
http://www.velonews.com/tech/report/art ... 753.0.html
Ziet er een beetje bonkig uit maar misschien wordt dat nog gladgestreken.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 25 aug 2005 19:11

zo hoort een stuurlint dus niet gemonteerd te worden.
Wel stoere remmetjes.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 25 aug 2005 19:23

persoonlijk vind ik de remmetjes er erg strak uitzien, lekker hoekig en ziet er erg solide uit. Ben benieuwd hoe ze in de praktijk zullen presteren.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 25 aug 2005 19:38

Ergonomisch ziet het er wel goed uit maar het heeft wel een beetje een Tiagra uitstraling vind ik, met dat matte aluminium en zwart plastic hendeltje. Maar als ze op het niveau van hun MTB groepen (m.n. de XO) kunnen komen belooft het veel. Als het er ook nog eens uit gaat zien als XO dan wordt het een instant hit zelfs!

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 25 aug 2005 19:43

Ik vind het er niet echt mooi uitzien, een beetje zoals mijn Sora shifters, alleen dan wat vlakker. Het zou niet mijn keus worden denk ik, behalve als ze zo'n XO uiterlijk gaan gebruiken.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 25 aug 2005 19:49

Quoten: Origineel geplaatst door Sparko op 25 Augustus 2005

persoonlijk vind ik de remmetjes er erg strak uitzien, lekker hoekig en ziet er erg solide uit. Ben benieuwd hoe ze in de praktijk zullen presteren.


Ter info:
Het gaar hier allen om de shifters,  de remmetjes zijn van Zero Gravity
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 25 aug 2005 19:58

Het spijt me zeer maar ik vind ze er echt NIET uit zien. Lijkt wat mij betreft erg op "intertoys-kwaliteit". Diegene die dit op een "italiaans" frame durft te zetten.........
Kwaliteit van 't spul kan natuurlijk prima zijn........
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 25 aug 2005 20:01

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 25 Augustus 2005


Het spijt me zeer maar ik vind ze er echt NIET uit zien. Lijkt wat mij betreft erg op "intertoys-kwaliteit". Diegene die dit op een "italiaans" frame durft te zetten.........
Kwaliteit van 't spul kan natuurlijk prima zijn........

De remmen of de shifters (of beiden)?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

delsol
Forum-lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 25 aug 2005 20:09

de 105 groep ligt inderdaad al in sommige winkels, mijn fm had ze vorige week binnen, moet zeggen ziet er goed uit.
dan moet shimano eigenlijk ook de ultegra upgraden, je ziet het verschil al bijna niet meer.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 25 aug 2005 20:10

We zullen wel zien wat het wordt, dit is denk ik het prototype, puur voor de techniek. De styling en marketingfiguren mogen daarna aan de slag.

Plaats reactie