Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

fietsnieuws 2006

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 mar 2006 20:27

Een beetje offtopic ik weet het maar ik las dus op de website van roues nogwat, dat de wedstrijd waar het om gaat dat die gewonnen was door meirhaeghe. Ik wist niet eens dat die alweer mocht rijden na zijn dopingsperikelen, of telt dat alleen voor mtb.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 20 mar 2006 21:05

Zijn schorsing is begin dit jaar afgelopen meen ik.
Als iemand betrapt is op doping mag deze aan geen enkele andere wedstrijd deelnemen maakt niet uit om wat voor sport het gaat.
Zo had een van de planckaerts flinke problemen toen hij aan een voetbal wedstrijd mee deed toen hij geschorst was vorig jaar. (en nu nog geschorst) Weet het niet zeker maar k meen dat het zoiets was.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 mar 2006 21:30

Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 20 Maart 2006

Zijn schorsing is begin dit jaar afgelopen meen ik.Als iemand betrapt is op doping mag deze aan geen enkele andere wedstrijd deelnemen maakt niet uit om wat voor sport het gaat.Zo had een van de planckaerts flinke problemen toen hij aan een voetbal wedstrijd mee deed toen hij geschorst was vorig jaar. (en nu nog geschorst) Weet het niet zeker maar k meen dat het zoiets was.


Meirhaeghe's schorsing is afgelopen. En de Vlaamse regulering is daarin de strengste van allemaal: een geschorst atleet mag aan geen enkele georganiseerde sportactiviteit deelnemen, zelfs puur recreatieve. nder ons, Filip heeft een paar veldtoertochten gedaan, wat eigenlijk niet mocht... maar ach ja, of ie nu alleen gaat trainen of niet.Jo Planckaert (de koers passeerde gisteren voor zijn huis trouwens - ik zat naast z'n bekende neef in de kleedkamers, bijna permanent met een cameraploeg erbij) heeft daar inderdaad problemen mee gehad. Hij is als co-piloot 'ns gevraagd voor een auto-rally, en vond het een leuke ervaring. Het leverde hem een schorsingsverlenging van een maand op!!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 20 mar 2006 22:37

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Stefan op 20 Maart 2006

Zijn schorsing is begin dit jaar afgelopen meen ik.Als iemand betrapt is op doping mag deze aan geen enkele andere wedstrijd deelnemen maakt niet uit om wat voor sport het gaat.Zo had een van de planckaerts flinke problemen toen hij aan een voetbal wedstrijd mee deed toen hij geschorst was vorig jaar. (en nu nog geschorst) Weet het niet zeker maar k meen dat het zoiets was.


Meirhaeghe's schorsing is afgelopen. En de Vlaamse regulering is daarin de strengste van allemaal: een geschorst atleet mag aan geen enkele georganiseerde sportactiviteit deelnemen, zelfs puur recreatieve. nder ons, Filip heeft een paar veldtoertochten gedaan, wat eigenlijk niet mocht... maar ach ja, of ie nu alleen gaat trainen of niet.Jo Planckaert (de koers passeerde gisteren voor zijn huis trouwens - ik zat naast z'n bekende neef in de kleedkamers, bijna permanent met een cameraploeg erbij) heeft daar inderdaad problemen mee gehad. Hij is als co-piloot 'ns gevraagd voor een auto-rally, en vond het een leuke ervaring. Het leverde hem een schorsingsverlenging van een maand op!!
 


Hoewel ik hem nooit IRL heb zien rijden, ben ik toch fan van Filip Meirhaeghe. Vind hem in België erg onderschat. Heeft jaaren aan de top gestaan van een mondiale sport waar in België geen media-belangstelling voor is. Hij heeft op een ongelofelijke manier voor zijn sport geleefd. En dat hij uiteindelijk over de schreef is gegaan en Epo heeft genomen is niet goed te praten maar sporters zijn ook mensen en dus menselijk hé.
Sporza haalt wel steeds de grote middelen boven voor het veldrijden wat toch nog steeds een redelijk plaatselijk gebeuren is en vergelijk dat eens met de tijd dat we mountainbiking op de buis krijgen. Dat zou ook wel eens mogen veranderen. Als je de kwaliteit ziet van de renners die van mountainbiken naar race zijn overgestapt bewijst dat m.i. ook het niveau van het internationale mountainbiken.

martje
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 19 mar 2005 00:09

martje 21 mar 2006 17:20

Van het weekend naar de fietsen rai geweest nou ze kunnen het beter gewoon allemaal huishoudbeurs noemen en dan opdelen in verschillende halen zoals eethal sporthal enzo..
Maar oke we hadden vrij kaarten via de fiets en was al een tijd geleden dat we geweest waren en stond mij bij dat het een aantal jaren geleden nog best intressant was voor de wielrenner, maar dat is nu helemaal weg heb denk 20 racefietsen gezien waarvan er maar een intressant was namelijk de gene bij sram.
het ging mij natuurlijk vooral om de groep ziet er erg mooi uit moet ik zeggen jammer genoeg nog wel achter glas maar ze konden ons wel vertellen dat de groep als het goed is van de zomer voor het eerst verschijnt voor de consument en dat de prijs tussen die van ultegra en dura ace komt te liggen dus als dat zo iets erg interessant denk ik..
Ik vind de groep een erg mooie combinatie tussen shimano en campa met hun eigen techniek en vormgeving natuurlijk..

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 mar 2006 22:59

Shimano electric:
             
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 23 mar 2006 18:31

Ik heb gisteren eens goed gekeken naar de fietsen van de Skil-Shimano ploeg. Volgens mij reden er wel een paar rond met de electronische groep. Kan je dat bevestigen Casran?

Deze bijv.:


En bedankt voor je mooie fotoverslag op WeightWeenies!! Erg leuk gedaan.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 mar 2006 20:11

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 23 Maart 2006

Kan je dat bevestigen Casran?


De renner die jij toont is Aart Vierhouten. Die reed zeker niet met een elektronische versnellingsgroep. Ik heb die foto opgezocht en uitvergroot; je ziet de kabels voor z'n stuur:





         
 
 Ik reed vorige zondag nog een koers met Vierhouten (waarin hij 3de werd), en hij reed ook toen met de gewone Dura-Ace 10sp groep. Daar reden er wel Skil-Shimano renners met de elektronische groep, maar het viel me op dat dit bijna enkel de Japanners van de ploeg zijn... iets mindere renners, die niet of niet prominent reden in Dwars door Vlaanderen. Ik heb ze gisteren toch niet zien rijden.
Foto's van vorige zondag: http://www.rouesartisanales.com/article-2201462.html
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 25 mar 2006 16:24

Deda brengt een nieuw stuur op de markt. De deda electa. Volgens deda gaat hij 207 gram wegen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 mar 2006 17:58

Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 25 Maart 2006

Deda brengt een nieuw stuur op de markt. De deda electa. Volgens deda gaat hij 207 gram wegen.

http://www.rouesartisanales.com/article-2120877.html 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

meendering
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04

meendering 25 mar 2006 22:47

Mooi stuurtje, vind Deda wel mooi spul maken.
Wat is nou het voordeel van een Carbon stuur tov Alu?

Heb zelf een Easton EA50 stuurpen/stuur. Ziet er goed uit.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 26 mar 2006 01:20

Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 25 Maart 2006

Wat is nou het voordeel van een Carbon stuur tov Alu?


Op mijn vorige fiets had ik een Deda Newton stuur met pen (beide aluminium). Licht en sterk, en misschien wel de meest gebruikte combinatie op koersfietsen.Mijn huidige fiets heeft een Deda Spectrum stuur, met Deda Forza stuurpen. Het voor de hand liggende voordeel is een kleine gewichtsafname. Maar dat is niet meer dan ongeveer 30gr.Wat ik persoonlijk een groter voordeel vind, is het comfort. Bij mijn vorige fiets had ik de behoefte om mijn handen regelmatig enigzins te verplaatsen om een 'doods' gevoel te vermijden. Bij de carbon combinatie heb ik daar helemaal geen last meer van.
Harde wind is meestal tegen.

Plaats reactie