Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek Madone 5.9 Sl opbouwen

giantocronce
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2004 02:25

giantocronce 07 sep 2005 22:45

Het feest gaat beginnen! Maar eerst nog even bepalen wat we er op gaan zetten.
Waarschijnlijk wordt het de volgende samenstelling:
Shimano Ultegra 2005 2x10 groep excl crankstel (thanks sharkman)
Bontrager Triple X lite carbon Crankstel
Mavic Ksyrium Elite 2 wielset
Bontrager X Lite zadelpen of Thomson Elite zwart (reeds in bezit)
Bontrager Triple x lite stuurpen
Bontrager Lite stuur OS
Elite bidonhouders
en uiteraard een Bontrager stuurlintje......
Ik hoor graag wat jullie er van vinden, en nou niet gelijk Dura Ace roepen, ik heb overwogen om dit aan te schaffen maar vindt het prijsverschil toch te groot tov het voordeel, ik geef dit dan liever uit aan het wielset bv.
 
...dit wordt de nieuwe...<a target="_blank" href= "http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... kie</a><br>
<br>

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 sep 2005 22:49

Lijkt me op zich niets verkeerd bij afgezien van het feit dat twee crankstellen me wat lastig lijkt......
Licht zal het niet worden maar als geheel (als je bontrager fan bent) is de keuze niet slecht.
Mijn suggestie: Ga voor de thomson/slr, neem een Syntace F99 e.v.t. met racelite stuur. Koop bij Bikepalast voor 180 euro een FSA team issue crankstel en regel een setje bontrager wielen (die zijn wel o.k.) en je hebt voor hetzelfde geld een lichtere/snellere fiets.
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2005 22:56

 
Waarom dan niet Chorus? Die vind je qua prijs misschien redelijker dan DA? Of heb je daar je Trek-Campa-probleem?
Euhm... had jij trouwens al niet de Lite stuurpen? Waarom dan nog een pak uitgeven aan die carbon stuurpen? Heel mooi natuurlijk... heb 'm ook op m'n TT.
Hele slimme keuze om niet voor het Bontrager carbonstuur te gaan! Hoewel mooi afgewerkt is ie niet te verkrijgen in een stuurbocht die er een beetje uitziet (ronde stuurbochten zijn het mooist, en ook het leukst!). Armstrong kan deze natuurlijk wel met ronde stuurbocht krijgen.
Bontrager heeft trouwens ook leuke carbon bidonhouders... en die zijn goedkoper.
 
Dow! Ik lijk op de duur wel een Bontrager-sandwichmanreclamejongen...  Je kan natuurlijk ook voor een stelletje Zipps met Tufo's erop gaan.
Het wordt een mooie fiets, ik voel het!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

giantocronce
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2004 02:25

giantocronce 07 sep 2005 23:02

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 September 2005



 
Waarom dan niet Chorus? Die vind je qua prijs misschien redelijker dan DA? Of heb je daar je Trek-Campa-probleem?
Euhm... had jij trouwens al niet de Lite stuurpen? Waarom dan nog een pak uitgeven aan die carbon stuurpen? Heel mooi natuurlijk... heb 'm ook op m'n TT.
Hele slimme keuze om niet voor het Bontrager carbonstuur te gaan! Hoewel mooi afgewerkt is ie niet te verkrijgen in een stuurbocht die er een beetje uitziet (ronde stuurbochten zijn het mooist, en ook het leukst!). Armstrong kan deze natuurlijk wel met ronde stuurbocht krijgen.
Bontrager heeft trouwens ook leuke carbon bidonhouders... en die zijn goedkoper.
 
Dow! Ik lijk op de duur wel een Bontrager-sandwichmanreclamejongen...  Je kan natuurlijk ook voor een stelletje Zipps met Tufo's erop gaan.
Het wordt een mooie fiets, ik voel het!
 


Mijn Trek-Campa gevoel he......?! het voelt niet lekker dus...(lekker onderbouwd maar ik heb geen andere verklaring)
De triple x lite heb ik al maar heb hem erbij gezet voor het plaatje.
En die bontrager bidonhouders neem ik nou juist niet voor dat sandwich gevoel
En Zipps met tufo's ? of is dat een geintje wat ik ff niet begrijp? ik ben dan ook een Ollander he/?!
Maar dat ie mooi wordt dat voel ik ook ja...nou nog leren fietsen..
...dit wordt de nieuwe...<a target="_blank" href= "http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... kie</a><br>
<br>

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2005 23:05

Quoten: Origineel geplaatst door GiantOcrnce op 07 September 2005

1. Mijn Trek-Campa gevoel he......?! het voelt niet lekker dus...(lekker onderbouwd maar ik heb geen andere verklaring)
De triple x lite heb ik al maar heb hem erbij gezet voor het plaatje.
2. En die bontrager bidonhouders neem ik nou juist niet voor dat sandwich gevoel
3. En Zipps met tufo's ? of is dat een geintje wat ik ff niet begrijp? ik ben dan ook een Ollander he/?!
Maar dat ie mooi wordt dat voel ik ook ja...nou nog leren fietsen..


 
1. No prob. Begrijp dat wel.
2. Héhé.
3. Idd geintje waarmee ik alludeerde op iets...
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1638
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 07 sep 2005 23:41

Kun je mij een linkje doen waar dat triple X lite crankstel van Bontrager staat?
Of bedoel je een Race X Lite crankstel in de triple uitvoering?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

giantocronce
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2004 02:25

giantocronce 07 sep 2005 23:58

http://www.hergarden.de/enid/b943465e82 ... 38/3j.html
tis nogal een link maar hij werkt, en uiteraard op www.bontrager.com
en het is de x lite , sorry
...dit wordt de nieuwe...<a target="_blank" href= "http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... kie</a><br>
<br>

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2005 23:59

Quote: Origineel geplaatst door wezep op 07 September 2005
Kun je mij een linkje doen waar dat triple X lite crankstel van Bontrager staat?Of bedoel je een Race X Lite crankstel in de triple uitvoering?





http://www.bontrager.com/Road/Component ... s/5807.php

Waarschijnlijk een vergissing met bepaalde Bontrager onderdelen die "XXX" (triple X dus) heten.


edit: net te laat dus met m'n post... zie post hierboven
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 sep 2005 00:34

Klinkt als een prima opbouw GiantOcrnce (maar eens een nickchange overwegen?). Ik denk dat de diepzwarte Thomson Elite pen het mooist staat bij dit frame.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 sep 2005 00:47

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 September 2005
LMijn suggestie: Ga voor de thomson/slr, neem een Syntace F99 e.v.t. met racelite stuur. Koop bij Bikepalast voor 180 euro een FSA team issue crankstel en regel een setje bontrager wielen (die zijn wel o.k.) en je hebt voor hetzelfde geld een lichtere/snellere fiets.



Vond dit een prachtig idee, ben dus even op het net gaan zoeken maar die aanbieding niet tegengekomen op www.bikepalast.com.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

giantocronce
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 aug 2004 02:25

giantocronce 08 sep 2005 01:11

zag op bike-palast wel een dura ace groep voor € 820,00! en ksyrium elite 2 voor € 360,00! errug goeie prijzen.
en misschien laat ik de crank wel "gewoon" ultegra en stop ik het in een beter stuur.
lekker zeg ik dacht dat ik er helemaal uit was....
...dit wordt de nieuwe...<a target="_blank" href= "http://img.photobucket.com/albums/v222/ ... kie</a><br>
<br>

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 08 sep 2005 01:26

Quoten: Origineel geplaatst door GiantOcrnce op 07 September 2005


zag op bike-palast wel een dura ace groep voor € 820,00! en ksyrium elite 2 voor € 360,00! errug goeie prijzen.
en misschien laat ik de crank wel "gewoon" ultegra en stop ik het in een beter stuur.
lekker zeg ik dacht dat ik er helemaal uit was....

die dura ace groep is wel de oude serie. Voor de nieuwe serie mag je er nog een kleine 300 bijtellen... Dat stuurtje zit er wel erg puik uit, trouwens!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Plaats reactie