Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

levenslange garantie bij Trek

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 16 nov 2005 20:35

Groot was mijn ontgoocheling vandaag : het frame is terug binnen bij mijn dealer. Van garantie geen sprake, enkel 30 korting bij aankoop van een nieuw frame... De problemen begonnen al van bij het begin : het frame werd niet afgehaald, het was al een week in hun atelier en toen kreeg ik een mailtje met de vraag om het frame op te sturen..... Wat een amateuristisch gedoe bij Trek. Hopelijk krijg ik dit nog rechtgezet. Hierbij een fotootje, als het lukt tenminste.
 
geen signatuur

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 16 nov 2005 21:48

geen signatuur

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 16 nov 2005 21:50

geen signatuur

funbiker
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2005 09:17

funbiker 17 nov 2005 18:56

Heb al eerder ervaring gehad met trek frames en ze doen nooit moeilijk bij breuken.
Heb helaas ook 1 negatieve ervaring met hun waarbij de lak op een "lasnaad" van het carbon brak. Werking van het carbon noemden hun dit ik noem het slecht en lelijk in je mooie zo goed als nieuwe frame en ze wouden ook nog niks doen.

christiaan
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:53

christiaan 17 nov 2005 19:35

3 maanden geleden mijn trek 5500 nude carbon binnen gegeven bij mijn fietsenboer wegens plekken op frame en 6 weken later madone 5200 frame gekregen en afgeleverd thuis. als dat geen service is.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 17 nov 2005 19:50

Quoten: Origineel geplaatst door christiaan op 17 November 2005

3 maanden geleden mijn trek 5500 nude carbon binnen gegeven bij mijn fietsenboer wegens plekken op frame en 6 weken later madone 5200 frame gekregen en afgeleverd thuis. als dat geen service is.

dan heb je toch zwaardere voorvork? of was dit echt uitsluitend het frame?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

christiaan
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:53

christiaan 17 nov 2005 20:22

heb frame gekregen met vork maar was zelfde vork als in mijn 5500. mijn fiets is te zien op de treksite.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 nov 2005 21:16

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door christiaan op 17 November 2005

3 maanden geleden mijn trek 5500 nude carbon binnen gegeven bij mijn fietsenboer wegens plekken op frame en 6 weken later madone 5200 frame gekregen en afgeleverd thuis. als dat geen service is.

dan heb je toch zwaardere voorvork? of was dit echt uitsluitend het frame?


Christiaan verwart Trek 5200 met Trek Madone 5.2. Trouwens, de voorvork van de Trek 5200 en 5500 is altijd dezelfde geweest hoor. Christiaan heeft een beter model (een Madone) gekregen dan z'n oorspronkelijk frame!
Het garantiegeval van christiaan ken ik (heb zijn frame, oud en nieuw gezien). In principe zou het frame van chrisgr op dezelfde manier moeten bekeken zijn (ben Chris' fiets ook gaan bekijken bij hem thuis); we zien wel hoe het verder met Chris' fiets verloopt... Ik heb wel een vermoeden: hij krijgt het soort behandeling dat je bij (a) kleine verdelers en (b) spotgoedkope verdelers (type Salden etc.) krijgt, nl. veel minder snel wordt een geval als garantie beschouwd (niet alleen Trek, maar alle grote fietsenmerken doen het zo).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 17 nov 2005 21:59

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door christiaan op 17 November 2005

3 maanden geleden mijn trek 5500 nude carbon binnen gegeven bij mijn fietsenboer wegens plekken op frame en 6 weken later madone 5200 frame gekregen en afgeleverd thuis. als dat geen service is.

dan heb je toch zwaardere voorvork? of was dit echt uitsluitend het frame?


Christiaan verwart Trek 5200 met Trek Madone 5.2. Trouwens, de voorvork van de Trek 5200 en 5500 is altijd dezelfde geweest hoor. Christiaan heeft een beter model (een Madone) gekregen dan z'n oorspronkelijk frame!
Het garantiegeval van christiaan ken ik (heb zijn frame, oud en nieuw gezien). In principe zou het frame van chrisgr op dezelfde manier moeten bekeken zijn (ben Chris' fiets ook gaan bekijken bij hem thuis); we zien wel hoe het verder met Chris' fiets verloopt... Ik heb wel een vermoeden: hij krijgt het soort behandeling dat je bij (a) kleine verdelers en (b) spotgoedkope verdelers (type Salden etc.) krijgt, nl. veel minder snel wordt een geval als garantie beschouwd (niet alleen Trek, maar alle grote fietsenmerken doen het zo).
 


ik heb toen een 5500 (USPS) besteld en kreeg hier de vork bij waarbij de padden(??) in het blauw meegespoten zijn. bij de 5200 (complete fiets) krijg je een zwaardere vork. race lite tegen race x lite dacht ik.
 
 
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 17 nov 2005 22:05

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 November 2005

ik heb toen een 5500 (USPS) besteld en kreeg hier de vork bij waarbij de padden(??) in het blauw meegespoten zijn. bij de 5200 (complete fiets) krijg je een zwaardere vork. race lite tegen race x lite dacht ik.


Is inderdaad gebeurd bij de verbetering van de vorken in die frames. De ene frames werden nog met de oudere vork geleverd (zie foto vork van chris' fiets), de andere al met de verbeterde (de jouwe), die tegenwoordig overal in zit.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 19 nov 2005 15:22

Gisteren een mailtje gekregen van Trek met volgende reactie :
Geachte meneer,
 Na een grondige evaluatie van alle gegevens betreffende uw frame (Trek OCLV 60cm) kom ik tot de conclusie dat het niet onder de Trek garantie bepalingen valt. Het betreft geen produktie- of materiaalfouten. Echter, om uw vertrouwen te herstellen zal het frame onder coulance toch worden vervangen. Ik stel voor dat u een andere kleur kiest.Uw dealer (Frans Cycle Center) is reeds op de hoogte van deze beslissing. Gelieve met hen kontakt op te nemen.
Met andere woorden, iedereen tevreden nu. Thx aan de vele reacties voor de geboden steun en hulp.
geen signatuur

madone5.9
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:57

madone5.9 19 nov 2005 16:55

Das goed nieuws joh!
Heb net mijn fiets schoongemaakt en kwam tot de ontdekking dat er een klein scheurtje in de lak van de vork net onder het balhoofd zit. Zou dit met het fietsgebruik te maken hebben of mag dit gewoon niet kunnen?
 

Plaats reactie