Pagina 460 van 471

Re: Scott

Geplaatst: 23 jan 2021 16:39
door rene
@Berrie50 - zit gewoon in het feit van de hydraulische remmen icm mechanische shifters. Hier het verschil tussen mechanisch en Di2 , beide hydraulische shifters.

Afbeelding

Re: Scott

Geplaatst: 23 jan 2021 17:43
door Rolandos
Hmm Scott Addict RC20 is wel mooi hoor! Vette kleuren ook!
rene schreef:
23 jan 2021 16:39
@Berrie50 - zit gewoon in het feit van de hydraulische remmen icm mechanische shifters. Hier het verschil tussen mechanisch en Di2 , beide hydraulische shifters.

Afbeelding
Welk stuurlint is dit eigenlijk? Lizardskin?

Re: Scott

Geplaatst: 23 jan 2021 18:38
door scottpch
Syncros stuurlint, soort van rubber net als Lizardskins.

Re: Scott

Geplaatst: 23 jan 2021 19:06
door rene
Nee het lint op de foto is een BMC fiets van een ander forum, maar ik had de foto geleend om het verschil te laten zien tussen een Di2 shifter en een mechanische shifter voor schijfremmen.

Re: Scott

Geplaatst: 25 jan 2021 08:51
door evilhomer
rene schreef:
23 jan 2021 16:39
@Berrie50 - zit gewoon in het feit van de hydraulische remmen icm mechanische shifters. Hier het verschil tussen mechanisch en Di2 , beide hydraulische shifters.

Afbeelding
Oef, wat een enorm verschil. Zijn de Ultegra Di2 en DuraAce Di2 shifters even groot? Oftewel: is dit verschil ook zo groot tussen de Ultegra R8020 en R8070 shifters?

Re: Scott

Geplaatst: 25 jan 2021 09:40
door wasbeer2006
Tuurlijk is het verschil groot. Maar op een foto komt een racestuur nooit echt lekker uit, tenminste niet op mijn foto's :-)
En net als met een zadel, als je op je fiets zit valt het veel minder op.

Re: Scott

Geplaatst: 27 jan 2021 11:33
door marcus66
wasbeer2006 schreef:
25 jan 2021 09:40
Tuurlijk is het verschil groot. Maar op een foto komt een racestuur nooit echt lekker uit, tenminste niet op mijn foto's :-)
Probeer eens verderaf te gaan staan, door de knieën te gaan en op je fiets in te zoomen, dan zijn de verhoudingen veel beter (en je wielen rond).

Re: Scott

Geplaatst: 27 jan 2021 13:25
door evilhomer
wasbeer2006 schreef:
25 jan 2021 09:40
Tuurlijk is het verschil groot. Maar op een foto komt een racestuur nooit echt lekker uit, tenminste niet op mijn foto's :-)
En net als met een zadel, als je op je fiets zit valt het veel minder op.
Dat kan waar zijn, maar het is geen antwoord op mijn vraag ;)

Re: Scott

Geplaatst: 28 jan 2021 07:52
door leon1
Niet normaal wat een verschil tussen die shifters. Niets voor kleine handen (en ik spreek uit ervaring....)

Re: Scott

Geplaatst: 28 jan 2021 08:57
door rene
evilhomer schreef:
25 jan 2021 08:51

Oef, wat een enorm verschil. Zijn de Ultegra Di2 en DuraAce Di2 shifters even groot? Oftewel: is dit verschil ook zo groot tussen de Ultegra R8020 en R8070 shifters?
De Ultegra shifters 8020 en 8070 ( beide hydraulisch ) waren hierboven afgebeeld dus ik snap je vraag niet helemaal. De Ultegra en Dura Ace Di2 hydraulische shifters zijn vlgs. mij even groot.

Het grote verschil tussen mechanisch en Di2 is dat het mechanische deel van de shifter niet kleiner kan. En dan komt het hydraulische deel er nog bij. Bij Di2 dus geen last van het mechanische deel in de shifter.

Re: Scott

Geplaatst: 28 jan 2021 10:33
door TL@
Voor kleinere handen zijn de grx DI2-shifters ook bijzonder goed geschikt. Erg fijne dingen moet ik zeggen (heb ze in september of oktober nog kunnen vinden bij Bike24)

De oude R785-shifters waren ook zo vreselijk groot (die had ik daarvoor op de gravelfiets) en dat begon toch wat vervelend te worden wanner ik veel wisselde tussen de R8070 (op mijn BMC) en de R785.

Re: Scott

Geplaatst: 28 jan 2021 11:00
door evilhomer
rene schreef:
28 jan 2021 08:57
evilhomer schreef:
25 jan 2021 08:51

Oef, wat een enorm verschil. Zijn de Ultegra Di2 en DuraAce Di2 shifters even groot? Oftewel: is dit verschil ook zo groot tussen de Ultegra R8020 en R8070 shifters?
De Ultegra shifters 8020 en 8070 ( beide hydraulisch ) waren hierboven afgebeeld dus ik snap je vraag niet helemaal. De Ultegra en Dura Ace Di2 hydraulische shifters zijn vlgs. mij even groot.

Het grote verschil tussen mechanisch en Di2 is dat het mechanische deel van de shifter niet kleiner kan. En dan komt het hydraulische deel er nog bij. Bij Di2 dus geen last van het mechanische deel in de shifter.
Ik dacht dat het om een vergelijking tussen 2 Dura Ace shifters ging, dus dank voor het ophelderen.

Zit er overigens ook geen verschil in het volume van het oliereservoir tussen de mechanische en Di2 shifter?