Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

estorino
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36

estorino 02 jul 2020 16:56

Wellicht interessant voor een (toekomstige) Addict RC eigenaar:

Ik heb de Schwalbe One Evo 30mm gemonteerd (pre-2020 'schwalbe one' variant, dus zonder de 'addix' toevoeging). Op een velg met 19mm interne velgbreedte past dit makkelijk, ruimte zat in de voor- en achtervork.

Kortom, ik denk dat tot een 32mm band die niet breed uitvalt prima zal passen onder een 2020 Addict RC. Ik zal nog een fotootje maken zodat je kunt zien hoeveel ruimte er over is.

(Btw, als je standaard gemonteerde 28mm 2020 Schwalbe One Addix in je handen houdt en vergelijkt met de 30mm 2019 Schwalbe One Evo, dan voel je gelijk dat dit niet hetzelfde type band is, ondanks de naam. De 2019 variant is veel soepeler en lichter. Waarschijnlijk ook minder sterk. Zie ook https://www.bicyclerollingresistance.co ... mance-2020)

Ties9
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2020 14:13

Ties9 07 jul 2020 22:34

Hallo Scottrijders,

Ik sta ook op het punt om mijn eerste Scott aan te schaffen, een Addict 10. Nu twijfel ik alleen tussen een tweetal framematen: 54 en 56.

Ik ben 1.79 en mijn BBL is 85cm. Ik ben erg benieuwd wat jullie mij adviseren uit jullie ervaring met de Addict. Ik zit volgens de sizechart van Scott namelijk precies tussen beide framematen in...

Alvast bedankt!

Ties

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 07 jul 2020 23:26

Voor wat het waard is: ik ben 185, bbl 91,5 en rijd op een Scott Addict SE maat 58 van 2019. Zelfde frame als de Scott die jij op het oog hebt. Ik zit prima op die fiets. Als je precies tussen twee maten in valt, kun je beide fietsen ook passend krijgen voor jou. Probeer met beide fietsen een testritje te maken en kijk wat je prettig vindt.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

mistraller
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 jun 2020 09:42

mistraller 13 jul 2020 17:55

Ties9 schreef: 07 jul 2020 22:34 Hallo Scottrijders,

Ik sta ook op het punt om mijn eerste Scott aan te schaffen, een Addict 10. Nu twijfel ik alleen tussen een tweetal framematen: 54 en 56.

Ik ben 1.79 en mijn BBL is 85cm. Ik ben erg benieuwd wat jullie mij adviseren uit jullie ervaring met de Addict. Ik zit volgens de sizechart van Scott namelijk precies tussen beide framematen in...

Alvast bedankt!

Ties
Ik ben 181, bbl 89. Ik ben voor de 56 gegaan (addict 20). Wel met een kortere stuurpen van 9 ipv de 11 die er standaard op zit. Dat was ook de reden niet voor de 58 te gaan, want die voelde "te lang", terwijl het qua beenlengte wel had gekund voor mij. De sizechart van scott gaf overigens duidelijk de 56 aan voor mij, Gewoon proberen idd. Denk dat je met een 56 een goede keus maakt; ligt er ook aan hoe diep je wilt ziten. Kijk wel of ze allebei tegelijk te testen zijn.

hayes

hayes 13 jul 2020 20:42

Ik had al naar de Scott Addict 20 gekeken. Maar nu viel mijn oog op de RC 30.
Afbeelding

Wat vind ik die mooi. Dat blauw doet het net wél voor mij. Iets hogere wieltjes erin en
Afbeelding
En vrouwlief zegt dan nog dat de prijs 'eigenlijk nog meevalt'.
IK had me voorgenomen om minstens vier jaar met een fiets te rijden. Ik ben nog maar net de drie gepasseerd met de Sensa...

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 13 jul 2020 22:07

De Addict RC is inderdaad zeer mooi, maar heeft wel een andere geometrie dan de gewone Addict (= endurance).
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 13 jul 2020 22:15

Die blauwe RC is echt heel mooi! Als ik dit jaar niet al een nieuwe fiets had gekocht was het een serieuze kanshebber geweest..

hayes

hayes 13 jul 2020 22:30

pietr schreef: 13 jul 2020 22:07 De Addict RC is inderdaad zeer mooi, maar heeft wel een andere geometrie dan de gewone Addict (= endurance).
Klopt. De Addict is meer endurance, deze RC is racier. Al valt de Addict qua endurance modellen ook meer in de racy groep.

Voor comfortabele ritten heb ik de gravelracer met wegbandjes. Ik ben nu 43. Ik ga nog één keer voor een flinke race geometrie gaan. Nog tijd genoeg daarna (hopelijk toch) om relaxter te gaan rijden.

Deze vind ik gewoon bloedmooi. Cleane lijnen, mooie kleur en de lichte fade in het kleur maakt hem helemaal :winkthumb:

Al is de 3500 voor de RC 30 wel boven mijn budget :dislike:
Maar als ik twee jaar lang mijn fietsvergoeding opzij zet, heb ik het bedrag.
Ik mag niet. Ik mag niet. Ik...

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 13 jul 2020 23:34

Dan gewoon kopen. Voor mij is het model te heftig qua geometrie, anders had ik de rc30 gekocht, vooral vanwege de kleur. Ben nu ook heel blij met mijn Addict SE.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

estorino
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 apr 2009 14:36

estorino 14 jul 2020 10:02

hayes schreef: 13 jul 2020 20:42 ...
Afbeelding
Wat vind ik die mooi. Dat blauw doet het net wél voor mij. Iets hogere wieltjes erin en
...
Thanks :) Fotootje was ook mooi gelukt met de avondzon erop. Als je fiets in deze kleur blauw op de Scott website bekijkt, dan lijkt het wel een andere dan in het echt. Dat semi-metallic blauw met fade laat zich niet zo makkelijk mooi fotograferen en ziet er in het echt mooier uit dan op plaatjes.

Het enige dat ik tot nu toe heb aangepast aan mijn fiets zoals hier afgebeeld, zijn de banden; 30mm Schwalbe One Evolution clinchers, zwart. Staat mooier dan de tanwall op deze foto en nog wat breder. Pomp ik op tot 4bar (weeg ongv 73Kg) Binnenkort laat ik de fietsenmaker wat spacers er onderuit halen, dan is het tijd voor een nieuwe foto..
Hogere wielen staan wel op het verlanglijstje, misschien volgend jaar. Deze Syncros RP2.0 standaard wieltjes bevallen best wel goed eigenlijk. 19mm interne breedte, naven lopen goed, lekkere ratel als fietsbel en nooit last van bijgeluiden bij de remschijven.

PS geintegreerde stuurpen-stuur combo van Syncros is erg mooi en licht (standaard op de duurste RC uitvoeringen), maar voor mij geen optie, omdat ik een paar triathlons per jaar doe en een ligstuurtje wil kunnen monteren. (daarvoor heb je een rond 31.8mm alu stuur nodig)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12626
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jul 2020 10:38

Wordt 30mm niet iets te gek op een "race" racer. Ligt eraan hoe ze netto vallen. 25mm vallen bij mij al op 29,5mm (zowel schwalbe pirelli als michelin) 28mm valt op 30.5, dat vind ik prima rijden, maar in korte omval bochten op het randje,

Addict is erg mooi als hou het ik nog wel even bij mij foil, ook omdat ik niet weet welke groep ik moet kopen. 12speed AXS voegt voor mij niets toe, levert eerder minder op, dan meer en kost een hoop. Shimano liever niet ivm de voorkeur voor een quarq. Zou alleen een frame kunnen kopen de rest kan over. De huidige carbon disc wielen blijven ook een soort lifetime heel en zijn nog prima up to date.

Dus als er nog iemand interesse in een foil frame heeft met 3000km erop :-)

Harrie82
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2015 20:10

Harrie82 14 jul 2020 10:39

Weet iemand zo het verschil tussen de Addict en de Addict SE uitvoering?

Ik wil graag een stap maken naar disc en een endurance frame, heb nu een Cervélo S2 maar helaas is Cervelo is me eigenlijk gewoon iets te prijzig. Heb al een gravelbike van Scott en die is top :-)

Prachtige kleur fiets hierboven!

Plaats reactie