Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12640
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Erg mooie fiets. De oude is ook nogsteeds mooi.
We krijgen natuurlijk nu de trend "light aero bike", let maar op duurt geen jaar meer voordat een marketing afdeling dat gaat verzinnen.
Integratie van de kabels vind ik echt een enorme plus. ziet er echt clean uit.
Gewicht zal vooral de schijven zijn halve kilo. daarnaast loop je er wel tegenaan dat je met aftermarket upgrades geen super lichte fiets meer kan maken mocht je dat willen. Stuurpen zadelpen zijn vaak modelgebonden.
We krijgen natuurlijk nu de trend "light aero bike", let maar op duurt geen jaar meer voordat een marketing afdeling dat gaat verzinnen.
Integratie van de kabels vind ik echt een enorme plus. ziet er echt clean uit.
Gewicht zal vooral de schijven zijn halve kilo. daarnaast loop je er wel tegenaan dat je met aftermarket upgrades geen super lichte fiets meer kan maken mocht je dat willen. Stuurpen zadelpen zijn vaak modelgebonden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
"Afgemonteerd met een Sram RED eTap AXS onderdelengroep en Zipp 202 NSW wielen komt de Ultimae aan 11.999 euro en 6,9 kilogram."
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat is toch te bizar voor woorden...
En alleen disc voor de klimfiets in de range. Met pedalen en powermeter ben je als klimmer dus lekker in het nadeel, zeker omdat ze bij Michelton Scott allemaal van die kleine, lichte mannetjes hebben.
Maar dat wij stervelingen 12000 euro neer mogen leggen die met moeite onder de 7,5kg blijft is het wel het meest trieste.
Maar dat wij stervelingen 12000 euro neer mogen leggen die met moeite onder de 7,5kg blijft is het wel het meest trieste.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gewicht is zooooooo de jaren ‘00. Aero is het nieuwe lichtgewicht! In elk geval voor je bankrekening
Maar zolang mensen het nog domweg uitgeven, net als aan de belachelijke AXS, blijven fabrikanten het maken.
Maar zolang mensen het nog domweg uitgeven, net als aan de belachelijke AXS, blijven fabrikanten het maken.
Less is bore
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... /2151.htmlErnie C. schreef: ↑26 jun 2019 16:21 En alleen disc voor de klimfiets in de range. Met pedalen en powermeter ben je als klimmer dus lekker in het nadeel, zeker omdat ze bij Michelton Scott allemaal van die kleine, lichte mannetjes hebben.
Maar dat wij stervelingen 12000 euro neer mogen leggen die met moeite onder de 7,5kg blijft is het wel het meest trieste.
Ik zag laatst de eerste foto's van de nieuwe Addict rc op Cycling weekly. Het begon direct te kriebelen om mijn huidige addict te "upgraden".
Ik begin me echter meer en meer de vraag te stellen of dat wel zo verstandig is. Ik heb ondertussen wat mooie onderdelen op mijn huidige addict, en de meeste ga ik niet kunnen hergebruiken (omdat ik van velgrem naar schijfrem wil gaan).
De setup van de huidige addict :
2018 Scott addict 30 frame
Sram red 22 (met keramisch bottom bracket)
Zipp 404 (onlangs keramische lagers laten plaatsen)
De wielen en groepset moeten dus ook worden vervangen, ik zou dan naar sram force axs of shimano Ultegra di2 (wat zijn de meningen hierover?) en scope r4 of r5 gaan.
De nieuwe Addict rc zal stijver zijn, misschien wat efficiënter maar zeker ook wat zwaarder.
Wat is jullie mening?
Ik zou graag electronisch willen schakelen, schijfremmen lijken me ook aangenamer dan velgremmen.... Maar gaat het de dure upgrade wel waard zijn?
Ik weet dat het eerder persoonlijk is, maar ik hoor graag jullie insteek
Ik begin me echter meer en meer de vraag te stellen of dat wel zo verstandig is. Ik heb ondertussen wat mooie onderdelen op mijn huidige addict, en de meeste ga ik niet kunnen hergebruiken (omdat ik van velgrem naar schijfrem wil gaan).
De setup van de huidige addict :
2018 Scott addict 30 frame
Sram red 22 (met keramisch bottom bracket)
Zipp 404 (onlangs keramische lagers laten plaatsen)
De wielen en groepset moeten dus ook worden vervangen, ik zou dan naar sram force axs of shimano Ultegra di2 (wat zijn de meningen hierover?) en scope r4 of r5 gaan.
De nieuwe Addict rc zal stijver zijn, misschien wat efficiënter maar zeker ook wat zwaarder.
Wat is jullie mening?
Ik zou graag electronisch willen schakelen, schijfremmen lijken me ook aangenamer dan velgremmen.... Maar gaat het de dure upgrade wel waard zijn?
Ik weet dat het eerder persoonlijk is, maar ik hoor graag jullie insteek