Trek
Je hebt naast de spacers voor je naaf ook een washer nodig voor achter je remschijf bij een 142 ----> 148 boost conversie. En laat dat nou met centerlock lastig worden en alleen met 6 gaats gaan.Ewi-j schreef: ↑08 mar 2021 01:09 Heb een Trek Domane LT +.waarvoor ik een carbon wielset heb aangekocht. Nu is deze achteraan met steekas 142 mm en de Domane vraagt 148mm. Spacers gemonteerd maar bijkomend probleem is dat in de originele dt swiss wielen de magneet van de speed sensor is geïntegreerd in de spider van de centerlock remschijf. De nieuwe wielen zijn 6 Bouts en heb al verschillende magneetjes gemonteerd op de schijf, maar telkens valt de ondersteuning uit na enkele minuten.
Iemand tips?
Wielen terugbrengen en iets laten spaken met de juiste centerlock naaf is imo de beste optie. In een e-road fiets komt een echt Boost wiel je namelijk wel van pas als het aankomt op stijfheid. Gerommel met conversie kitjes in achternaven is en blijft een lapmiddel. Als je toch nwe wielen koopt, doe het dan meteen goed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Heeft Trek nou alweer €200 bij hun Emonda modellen opgedrukt? Vorig jaar met het nieuwe model al een prijsstijging van €500 t.o.v. het vorige model. Nu betaal je voor de goedkoopste carbon Emonda al €2.699 en voor de SL6 Pro €3.999.
Yup, de prijsstijging is van net na nieuwjaar. Veel merken zullen corona gebruiken (soms terecht, en vaker onterecht) om de prijzen verder op te drijven.
Pas 3 weken geleden hebben ze hun E-caliber uitgebracht, een lichte elektrisch mtb. €8399 kostte de 9.8, de prijs is ondertussen opgetrokken naar ... ik laat het jullie zelf ontdekken
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... =red_black
Pas 3 weken geleden hebben ze hun E-caliber uitgebracht, een lichte elektrisch mtb. €8399 kostte de 9.8, de prijs is ondertussen opgetrokken naar ... ik laat het jullie zelf ontdekken
https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... =red_black
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ongelofelijk. Je hebt straks Bitcoin, Tesla aandelen, de huizenmarkt en racefietsen als de best presterende assets van het afgelopen decennia. Van mij mag het best iets kosten maar de laatste tijd gaat het wel heel hard, ook bijvoorbeeld met fietskleding (broeken, jacks en schoenen van €400 zijn geen uitzondering meer).
Heb desondanks wel eens het pleidooi gehouden dat je voor €70 ook nog steeds een prima broek kunt kopen of een instapracefiets met Tiagra van tegenwoordig beter is dan wat je 10 jaar geleden voor Alu+Ultegra betaalde, maar ik zie ook steeds vaker dat je met een budget van €5.000 nog maar met moeite een top-end fiets samenstelt. Voor dat geld heb je alleen nog maar 'eigen merk' afmontage en soms nog geen eens uDi2. In ieder geval zit je dan in het 13-in-een dozijn territorium.
Heb desondanks wel eens het pleidooi gehouden dat je voor €70 ook nog steeds een prima broek kunt kopen of een instapracefiets met Tiagra van tegenwoordig beter is dan wat je 10 jaar geleden voor Alu+Ultegra betaalde, maar ik zie ook steeds vaker dat je met een budget van €5.000 nog maar met moeite een top-end fiets samenstelt. Voor dat geld heb je alleen nog maar 'eigen merk' afmontage en soms nog geen eens uDi2. In ieder geval zit je dan in het 13-in-een dozijn territorium.
Kogel door de kerk - Emonda SL6 Lithium grey staat in bestelling. Als alles meezit kan ik deze eind april, begin mei ophalen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22
Hallo, ik rijdt nu zo een 2 jaar op een Trek Emonda met veel plezier.Erg fijne fiets waar je lekker hard mee kan gaan.
Toch begin ik steeds meer enthousiasme te krijgen voor bikepacking. Niet vaak, maar gewoon een paar keer per jaar wat dagen weg met de fiets.
Ook merk ik dat ik achteraf liever voor een endurance fiets was gegaan met iets meer comfort.met name voor de wat langere ritjes.
Nu wil ik er binnenkort eigenlijk een fiets bij kopen en mijn oog is eigenlijk gevallen op 2 verschillende type fietsen. Een trek domane (endurance bike) met voor en achter isospeed decoupler en een iets relaxtere geometrie. Ook kan er tot 35 of 38 mm banden op.
Aan de andere kant is er de trek checkpoint.
Een gravelbike die ook geschikt is voor bikepacking dankzij de vele bevestigingen. En kan zelfs banden tot 45mm.
Nu zit ik alleen al erg lang te twijfelen welke type fiets ik nu eigenlijk moet kiezen. Want begin dan soms te denken hoe vaak ik daadwerkelijk ga gravelen?
Ik woon in Maarssen en hier in de buurt zijn volgens mij ook niet heel erg veel gravelpaden. Hoe lang blijft gravelen leuk voor mij?
Kan ik niet net zo goed voor een domane gaan die ook lichte gravel aan kan. Is de checkpoint net zo comfortabel en veelzijdig als de domane? Lastig allemaal!
Toch begin ik steeds meer enthousiasme te krijgen voor bikepacking. Niet vaak, maar gewoon een paar keer per jaar wat dagen weg met de fiets.
Ook merk ik dat ik achteraf liever voor een endurance fiets was gegaan met iets meer comfort.met name voor de wat langere ritjes.
Nu wil ik er binnenkort eigenlijk een fiets bij kopen en mijn oog is eigenlijk gevallen op 2 verschillende type fietsen. Een trek domane (endurance bike) met voor en achter isospeed decoupler en een iets relaxtere geometrie. Ook kan er tot 35 of 38 mm banden op.
Aan de andere kant is er de trek checkpoint.
Een gravelbike die ook geschikt is voor bikepacking dankzij de vele bevestigingen. En kan zelfs banden tot 45mm.
Nu zit ik alleen al erg lang te twijfelen welke type fiets ik nu eigenlijk moet kiezen. Want begin dan soms te denken hoe vaak ik daadwerkelijk ga gravelen?
Ik woon in Maarssen en hier in de buurt zijn volgens mij ook niet heel erg veel gravelpaden. Hoe lang blijft gravelen leuk voor mij?
Kan ik niet net zo goed voor een domane gaan die ook lichte gravel aan kan. Is de checkpoint net zo comfortabel en veelzijdig als de domane? Lastig allemaal!
Vanaf Maarssen, is de heuvelrug nooit ver weg.
Veel nederlandse gravel avonturen kan je beleven met een 36/38mm bandje.
Als het ruw wordt zal een actievere houding positie op de fiets je meer helpen.
Ik denk dat een nieuwe domane een prima gravel fiets kan zijn. Ik zou wel de 50/34ketting bladen vervangen voor een 46/36 cross en een bandje met in het midden vlak aan de zijkant een klein nopje als challenge gravel grinder.
Een checkpoint kan ook op verharde wegen misschien is ie iets minder vinnig als een koersfiets.
Veel nederlandse gravel avonturen kan je beleven met een 36/38mm bandje.
Als het ruw wordt zal een actievere houding positie op de fiets je meer helpen.
Ik denk dat een nieuwe domane een prima gravel fiets kan zijn. Ik zou wel de 50/34ketting bladen vervangen voor een 46/36 cross en een bandje met in het midden vlak aan de zijkant een klein nopje als challenge gravel grinder.
Een checkpoint kan ook op verharde wegen misschien is ie iets minder vinnig als een koersfiets.
Grappig heb exaxt hetzelfde als jou gehad! Ook getwijfeld om een Checkpoint of Domane erbij te halen. De Domane viel af omdat ik het een net niet fiets vind. Bleef de checkpoint over daarmee kun je echt gravelen en als je er smalle bandjes op gooit ook een mooie endurance rit maken. Vanwege geen beschikbaarheid ben ik verder gaan zoeken en heb er nu een Giant Revolt Advanced Pro 1 erbij gehaald.Champignon33 schreef: ↑03 apr 2021 18:46 Hallo, ik rijdt nu zo een 2 jaar op een Trek Emonda met veel plezier.Erg fijne fiets waar je lekker hard mee kan gaan.
Toch begin ik steeds meer enthousiasme te krijgen voor bikepacking. Niet vaak, maar gewoon een paar keer per jaar wat dagen weg met de fiets.
Ook merk ik dat ik achteraf liever voor een endurance fiets was gegaan met iets meer comfort.met name voor de wat langere ritjes.
Nu wil ik er binnenkort eigenlijk een fiets bij kopen en mijn oog is eigenlijk gevallen op 2 verschillende type fietsen. Een trek domane (endurance bike) met voor en achter isospeed decoupler en een iets relaxtere geometrie. Ook kan er tot 35 of 38 mm banden op.
Aan de andere kant is er de trek checkpoint.
Een gravelbike die ook geschikt is voor bikepacking dankzij de vele bevestigingen. En kan zelfs banden tot 45mm.
Nu zit ik alleen al erg lang te twijfelen welke type fiets ik nu eigenlijk moet kiezen. Want begin dan soms te denken hoe vaak ik daadwerkelijk ga gravelen?
Ik woon in Maarssen en hier in de buurt zijn volgens mij ook niet heel erg veel gravelpaden. Hoe lang blijft gravelen leuk voor mij?
Kan ik niet net zo goed voor een domane gaan die ook lichte gravel aan kan. Is de checkpoint net zo comfortabel en veelzijdig als de domane? Lastig allemaal!
Succes met je keuze! Lastige keuze en ga desnoods even een stuk fietsen op beide fietsen als dit bij jou in de buurt mogelijk is
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22
Dank voor de reacties. Ik nijg de ene dag meer naar een Domane en de andere dag meer na een Checkpoint.
Echter aamgezien ik al een roadracer heb misschien toch beter af met een checkpoint.
Hoop alleen dat lange stukken op het asfalt met bikepacken net zo comfy zijn.
Echter aamgezien ik al een roadracer heb misschien toch beter af met een checkpoint.
Hoop alleen dat lange stukken op het asfalt met bikepacken net zo comfy zijn.