Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 06 jun 2012 20:32

Trek heeft toch ook nog een H3 fit?? Dat is toch de comfortabele uitvoering..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

natres
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 feb 2011 21:11

natres 06 jun 2012 20:58

bmwpower schreef:Trek heeft toch ook nog een H3 fit?? Dat is toch de comfortabele uitvoering..
Ja, je bedoelt zoals op onderstaande link.
Kan bij de nieuwe modellen alleen nog de H1fit en H2 fit ontdekken.
Misschien is de H3 fit uit het programma genomen? Daar zit je ook wel érg rechtop met de stuurpen ook omgedraaid zo lijkt wel op het plaatje. Daar is de balhoofdbuis nóg langer en de bovenbuis korter gemaakt.
http://www.trekbikes.com/us/en/model/fi ... madone_6_2" onclick="window.open(this.href);return false;

quarter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:40

quarter 06 jun 2012 21:51

NoChain schreef:De profrenners gebruiken een pro fit, deze is niet te koop. Zij gaan uiteraard niet met zo'n hoog balhoofd rondrijden. Van de Domane zou deze maand een 5 serie uitkomen, al iets schappelijker in prijs ;-).

Je houding is 1 van de vele zaken die voor comfort zorgen, maar het is niet gezegd dat je stuur hoog zetten sowieso voor comfort zorgt. Op de frames zit verschil qua dempende eigenschappen, en dan heb je natuurlijk nog de banden, wielen, stuur, zadel, ...
Wat is de reden dat je uitkijkt naar deze fietsen? Omwille van hun dempende eigenschappen of omwille van het feit dat je er rechter kan opzitten dan de gemiddelde koersfiets.
Met de houding raak je een teer punt, kom maar niet af van de pijn in mijn nek tussen de schouderbladen, ben erg onrustig met mijn handen op het stuur, en kijk regelmatig "op" om de situatie op de weg te zien. Trek daarnaast ook nog regematig met mijn schouders op bij hogere inspanning, zoals tegenwind.

Ik hoop iets meer rust te vinden op een comfortabele fiets waarin ik minder "op" hoeft te kijken en ik meer rust vindt met mijn handen. Verder fiets ik zo'n 100-140km per week en voor de nek klachten loop ik inmiddels ook bij een fysio.

Ben ooit op een racefiets gezet, maat 58 ( stuurpen inmiddels al omgedraaid ) , en later mij laten opmeten waar een maat 56 uit kwam. Vreemd genoeg wordt in deze meting niet over de balhoofdbuis gesproken. Onlangs is wel gebleken in Fiets dat een meting ook niet alles zegt maar ik denk zelf wel een 56 nodig te hebben ( heb het gevoel dat ik mijn handen te ver weg moet neerzetten om te leunen op mijn shifters ).

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 07 jun 2012 00:01

De trek 2.1 is bijvoorbeeld te koop in de NLse winkel als H3 fit, carbon weet ik niet uit mijn hoofd. Als je alu wilt kun je de 2.1 natuurlijk ook later opbouwen met de parts van een 2.5 (ultegra). H3 is overigens gelijk aan het dames model qua geo. De grotere dealer kunnen soms ook wel losse H3 frame regelen. H1 alleen bij 6 serie idd.

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 15 jun 2012 11:53

quarter schreef:
tommymang schreef:De H2 fit is inderdaad comfortabel rijden... een groot verschil met de mini balhoofdbuizen die je tegenwoordig op vele koersfietsen ziet, waardoor je bijna ligt op je fiets ;-)
Tommymang, Nochain en Natrus, beiden dank voor jullie reactie.

Is het comfortabel rijden dan alleen af te lezen op de maat van de balhoofdbuis ?

Bij Trek H2 is deze 17cm. De "normale" race fietsen rond de 15cm, maat 56, als ik een beetje de verschillende sites bekijk. De Cannondale ( 18cm ) en Specialized ( 19cm ) adverteren echt met aparte modellen waarin zij dit aangeven.
Zijn deze "paar" centimeter zo bepalend voor een comfortabele zit ?

De nieuwe domane ligt niet echt in mijn prijsklasse, al heb je waarschijnlijk wel een punt. Verbaas mij dan weer wel over dat ze in de tour er mee gaan fietsen.
maat van de balhoofdbuis bepaalt alleen je positie op de fiets, en een langer balhoofd geeft je de mogelijkheid om rechterop te zitten, wat comfortabeler is. het frame is echter even (on)comfortabel als hetzelfde model met een kortere balhoofdbuis. wil je een frame dat ontworpen is op comfort, ben je beter af met een domane.

de domane komt er in verschillende versies, ook in een goedkopere uitvoering, vergelijkbaar met de 5 series madone. de profs gaan niet met deze fiets in de tour rijden, maar ongetwijfeld met de "nieuwe madone", zoals door timo gepost (met de rem onder het bracket) en ook in de tour de suisse te zien geweest.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 26 jun 2012 20:21

De modellen 2013 staan online!
De Domane nu ook verkrijgbaar voor mensen die wat minder diep in de buidel willen tasten, hij wordt zelfs in alu gemaakt.

Spijtig dat deze niet in DI2 is.
Afbeelding

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 27 jun 2012 09:10

Weer mooie fietsen die van 2013. Zal wel apart gezicht zijn als je erachter rijdt. Waar is je achterrem..? :-)

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 27 jun 2012 09:20

nog wat nieuws: http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/ro ... h_tech_web" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 27 jun 2012 09:25

Ook wel cool dat je nu je eigen fiets kunt ontwerpen en samenstellen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 27 jun 2012 09:54

tinoh schreef:Ook wel cool dat je nu je eigen fiets kunt ontwerpen en samenstellen.
Inderdaad grappig ja! Even mee zitten spelen..
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

chlaenen
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2011 20:39

chlaenen 27 jun 2012 10:54

tinoh schreef:Ook wel cool dat je nu je eigen fiets kunt ontwerpen en samenstellen.
Is al langer hoor.

joco
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 jan 2012 23:24

joco 06 jul 2012 23:34

mn trek 2.1-2012 model , met de nieuwe fulcrum quatro eronder...

Afbeelding

Plaats reactie