Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 08 mar 2021 06:05

Remschijf overzetten?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 mar 2021 06:47

Ik denk dat je dan zoiets ga nodig hebben:

Afbeelding
https://www.orbea.com/be-fr/gear/spare- ... bolt-orbea
Afbeelding

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 08 mar 2021 08:22

Ewi-j schreef: 08 mar 2021 01:09 Heb een Trek Domane LT +.waarvoor ik een carbon wielset heb aangekocht. Nu is deze achteraan met steekas 142 mm en de Domane vraagt 148mm. Spacers gemonteerd maar bijkomend probleem is dat in de originele dt swiss wielen de magneet van de speed sensor is geïntegreerd in de spider van de centerlock remschijf. De nieuwe wielen zijn 6 Bouts en heb al verschillende magneetjes gemonteerd op de schijf, maar telkens valt de ondersteuning uit na enkele minuten.
Iemand tips?
Je hebt naast de spacers voor je naaf ook een washer nodig voor achter je remschijf bij een 142 ----> 148 boost conversie. En laat dat nou met centerlock lastig worden en alleen met 6 gaats gaan.
Wielen terugbrengen en iets laten spaken met de juiste centerlock naaf is imo de beste optie. In een e-road fiets komt een echt Boost wiel je namelijk wel van pas als het aankomt op stijfheid. Gerommel met conversie kitjes in achternaven is en blijft een lapmiddel. Als je toch nwe wielen koopt, doe het dan meteen goed.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 12 mar 2021 21:54

Heeft Trek nou alweer €200 bij hun Emonda modellen opgedrukt? Vorig jaar met het nieuwe model al een prijsstijging van €500 t.o.v. het vorige model. Nu betaal je voor de goedkoopste carbon Emonda al €2.699 en voor de SL6 Pro €3.999.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 14 mar 2021 20:38

Yup, de prijsstijging is van net na nieuwjaar. Veel merken zullen corona gebruiken (soms terecht, en vaker onterecht) om de prijzen verder op te drijven.

Pas 3 weken geleden hebben ze hun E-caliber uitgebracht, een lichte elektrisch mtb. €8399 kostte de 9.8, de prijs is ondertussen opgetrokken naar ... ik laat het jullie zelf ontdekken :D

https://www.trekbikes.com/be/nl_BE/fiet ... =red_black

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 mar 2021 21:31

Ongelofelijk. Je hebt straks Bitcoin, Tesla aandelen, de huizenmarkt en racefietsen als de best presterende assets van het afgelopen decennia. Van mij mag het best iets kosten maar de laatste tijd gaat het wel heel hard, ook bijvoorbeeld met fietskleding (broeken, jacks en schoenen van €400 zijn geen uitzondering meer).

Heb desondanks wel eens het pleidooi gehouden dat je voor €70 ook nog steeds een prima broek kunt kopen of een instapracefiets met Tiagra van tegenwoordig beter is dan wat je 10 jaar geleden voor Alu+Ultegra betaalde, maar ik zie ook steeds vaker dat je met een budget van €5.000 nog maar met moeite een top-end fiets samenstelt. Voor dat geld heb je alleen nog maar 'eigen merk' afmontage en soms nog geen eens uDi2. In ieder geval zit je dan in het 13-in-een dozijn territorium.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 02 apr 2021 09:33

Kogel door de kerk - Emonda SL6 Lithium grey staat in bestelling. Als alles meezit kan ik deze eind april, begin mei ophalen.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 03 apr 2021 18:46

Hallo, ik rijdt nu zo een 2 jaar op een Trek Emonda met veel plezier.Erg fijne fiets waar je lekker hard mee kan gaan.

Toch begin ik steeds meer enthousiasme te krijgen voor bikepacking. Niet vaak, maar gewoon een paar keer per jaar wat dagen weg met de fiets.

Ook merk ik dat ik achteraf liever voor een endurance fiets was gegaan met iets meer comfort.met name voor de wat langere ritjes.

Nu wil ik er binnenkort eigenlijk een fiets bij kopen en mijn oog is eigenlijk gevallen op 2 verschillende type fietsen. Een trek domane (endurance bike) met voor en achter isospeed decoupler en een iets relaxtere geometrie. Ook kan er tot 35 of 38 mm banden op.

Aan de andere kant is er de trek checkpoint.
Een gravelbike die ook geschikt is voor bikepacking dankzij de vele bevestigingen. En kan zelfs banden tot 45mm.

Nu zit ik alleen al erg lang te twijfelen welke type fiets ik nu eigenlijk moet kiezen. Want begin dan soms te denken hoe vaak ik daadwerkelijk ga gravelen?

Ik woon in Maarssen en hier in de buurt zijn volgens mij ook niet heel erg veel gravelpaden. Hoe lang blijft gravelen leuk voor mij?

Kan ik niet net zo goed voor een domane gaan die ook lichte gravel aan kan. Is de checkpoint net zo comfortabel en veelzijdig als de domane? Lastig allemaal!

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 03 apr 2021 20:19

Vanaf Maarssen, is de heuvelrug nooit ver weg.
Veel nederlandse gravel avonturen kan je beleven met een 36/38mm bandje.
Als het ruw wordt zal een actievere houding positie op de fiets je meer helpen.
Ik denk dat een nieuwe domane een prima gravel fiets kan zijn. Ik zou wel de 50/34ketting bladen vervangen voor een 46/36 cross en een bandje met in het midden vlak aan de zijkant een klein nopje als challenge gravel grinder.
Een checkpoint kan ook op verharde wegen misschien is ie iets minder vinnig als een koersfiets.

Giantico
Forum-lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 01 nov 2020 20:52

Giantico 03 apr 2021 23:36

Champignon33 schreef: 03 apr 2021 18:46 Hallo, ik rijdt nu zo een 2 jaar op een Trek Emonda met veel plezier.Erg fijne fiets waar je lekker hard mee kan gaan.

Toch begin ik steeds meer enthousiasme te krijgen voor bikepacking. Niet vaak, maar gewoon een paar keer per jaar wat dagen weg met de fiets.

Ook merk ik dat ik achteraf liever voor een endurance fiets was gegaan met iets meer comfort.met name voor de wat langere ritjes.

Nu wil ik er binnenkort eigenlijk een fiets bij kopen en mijn oog is eigenlijk gevallen op 2 verschillende type fietsen. Een trek domane (endurance bike) met voor en achter isospeed decoupler en een iets relaxtere geometrie. Ook kan er tot 35 of 38 mm banden op.

Aan de andere kant is er de trek checkpoint.
Een gravelbike die ook geschikt is voor bikepacking dankzij de vele bevestigingen. En kan zelfs banden tot 45mm.

Nu zit ik alleen al erg lang te twijfelen welke type fiets ik nu eigenlijk moet kiezen. Want begin dan soms te denken hoe vaak ik daadwerkelijk ga gravelen?

Ik woon in Maarssen en hier in de buurt zijn volgens mij ook niet heel erg veel gravelpaden. Hoe lang blijft gravelen leuk voor mij?

Kan ik niet net zo goed voor een domane gaan die ook lichte gravel aan kan. Is de checkpoint net zo comfortabel en veelzijdig als de domane? Lastig allemaal!
Grappig heb exaxt hetzelfde als jou gehad! Ook getwijfeld om een Checkpoint of Domane erbij te halen. De Domane viel af omdat ik het een net niet fiets vind. Bleef de checkpoint over daarmee kun je echt gravelen en als je er smalle bandjes op gooit ook een mooie endurance rit maken. Vanwege geen beschikbaarheid ben ik verder gaan zoeken en heb er nu een Giant Revolt Advanced Pro 1 erbij gehaald.

Succes met je keuze! Lastige keuze en ga desnoods even een stuk fietsen op beide fietsen als dit bij jou in de buurt mogelijk is

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 04 apr 2021 12:43

Dank voor de reacties. Ik nijg de ene dag meer naar een Domane en de andere dag meer na een Checkpoint.

Echter aamgezien ik al een roadracer heb misschien toch beter af met een checkpoint.

Hoop alleen dat lange stukken op het asfalt met bikepacken net zo comfy zijn.

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 04 apr 2021 14:00

Met een Checkpoint vergroot je je mogelijkheden flink richting offroad en multifunctioneel (bikepacking, vakantie). Een Domane heeft veel overlap met je Emonda.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie