Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 24 nov 2020 12:04

Het wordt toch gewoon een nieuwe zadelpen, de zaagoptie werd alleen geopperd als alternatief als de pen niet beschikbaar zou zijn. Door de problemen met de leveringen vatte ik dat op als dat het bijna onmogelijk zou zijn, maar dat is dus niet zo, zit wel een levertijd van 2 weken op.

Omruilen bij Trek is niet echt een optie, zal dus wel wat gaan kosten nog, wat ik eigenlijk echt belachelijk vind. Een fiets met een catalogusprijs van bijna 7k, ze hebben die onderdelen gewoon in huis. Waarom kun je dan niet gewoon kiezen wat de lengte van je crankarm, zadelpen, breedte stuur etc. is? Ik had dus ook een kortere crankarm nodig, die kon ook niet zo maar omgewisseld worden, zelfde geldt voor het stuur, dat regelt de FM allemaal zelf. Vind het ook nog best wel lame, dat ze TL ready wielen erbij leveren maar ze dan niet TL opleveren. Mijn vriendin heeft een Liv gekocht van 1/3 de prijs en die is gewoon out of the box TL.

Het aerostuur is overigens iets wat misschien 2de helft 2021 pas aan bod komt, de geldkraan begint onderhand ook een beetje te sputteren en (helaas) kan het niet allemaal aan fietsen worden gespendeerd :-D Moet zeggen dat dat Elite Aero stuur wat er nu op zit best wel prima is verder (op de breedte na dan), het is niet echt iets "bijzonders", maar soms heb je met een stuur dat op 1 of andere manier goed voegt.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 nov 2020 15:30

Ik begrijp zoieso niet dat je voor dat geld een fiets uit de doos koopt. Als je zoveel geld uitgeeft wil je toch een fiets die exact aansluit aan jouw wensen??

Achteraf klagen dat het veranderd moet worden is een beetje makkelijk, dit weet je van tevoren toch al?

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 24 nov 2020 20:04

Blijft toch een kwestie van vragen. Mijn ervaring is dat er ook nog zaken zijn die je gewoon goed op de fiets willen hebben zitten voor je de winkel uit fietst.

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 25 nov 2020 08:43

sjoerdth schreef: 24 nov 2020 12:04 Het wordt toch gewoon een nieuwe zadelpen, de zaagoptie werd alleen geopperd als alternatief als de pen niet beschikbaar zou zijn. Door de problemen met de leveringen vatte ik dat op als dat het bijna onmogelijk zou zijn, maar dat is dus niet zo, zit wel een levertijd van 2 weken op.

Omruilen bij Trek is niet echt een optie, zal dus wel wat gaan kosten nog, wat ik eigenlijk echt belachelijk vind. Een fiets met een catalogusprijs van bijna 7k, ze hebben die onderdelen gewoon in huis. Waarom kun je dan niet gewoon kiezen wat de lengte van je crankarm, zadelpen, breedte stuur etc. is? Ik had dus ook een kortere crankarm nodig, die kon ook niet zo maar omgewisseld worden, zelfde geldt voor het stuur, dat regelt de FM allemaal zelf. Vind het ook nog best wel lame, dat ze TL ready wielen erbij leveren maar ze dan niet TL opleveren. Mijn vriendin heeft een Liv gekocht van 1/3 de prijs en die is gewoon out of the box TL.

Het aerostuur is overigens iets wat misschien 2de helft 2021 pas aan bod komt, de geldkraan begint onderhand ook een beetje te sputteren en (helaas) kan het niet allemaal aan fietsen worden gespendeerd :-D Moet zeggen dat dat Elite Aero stuur wat er nu op zit best wel prima is verder (op de breedte na dan), het is niet echt iets "bijzonders", maar soms heb je met een stuur dat op 1 of andere manier goed voegt.
Maar dan moet je je dealer boos aankijken. Die had je, in geval een confectiefiets niet volgens jouw wensen is, moeten wijzen op het P1 programma. Daar kun je gewoon alle maten van parts kiezen, zelfs de cassetteverhouding en type stuurlint.
Voor een groot merk is het los op voorraad houden van alle parts niet te doen. Dan wordt er geen cent meer verdiend. In geval van cranks: dat ligt bij ALLE merken bij de dealer: cranks kan ie gewoon nog goed kwijt. Geen enkel merk support omruilen van cranks bij aflevering.
Dus: Trek biedt gewoon custom aan, maar als je dealer daar niet mee werkt houdt het wel op natuurlijk.
Vwb TLR: op de racer rijdt nog geen 30% tubeless. Krijg je van een grotere groep gezeur waarom er geen biba's geleverd worden. Plus gezeik vd dealers dat ze alle showroombikes om de week moeten bijpompen.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 25 nov 2020 09:18

japiecarbon schreef: 24 nov 2020 15:30 Ik begrijp zoieso niet dat je voor dat geld een fiets uit de doos koopt. Als je zoveel geld uitgeeft wil je toch een fiets die exact aansluit aan jouw wensen??
Die bestaat niet, met los opbouwen ben je nog minimaal 1.5 keer zoveel kwijt.
japiecarbon schreef: 24 nov 2020 15:30 Achteraf klagen dat het veranderd moet worden is een beetje makkelijk, dit weet je van tevoren toch al?
Ik klaag niet achteraf dat het veranderd moet worden, ik klaag dat de meeste fietsmerken geen opties bieden om het van te voren kan veranderen.

Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden was de zadelpen, ik had met het berekenen van de zadelhoogte (vanwege die semi integrated seatpost) er geen rekening mee gehouden dat je 2 maten had, wat wel gewoon vermeld staat. Anders had ik inderdaad van te voren de korte meebesteld.

Nu lijkt het overigens heel zuur allemaal, maar uiteindelijk is die zadelpen maar een kleine irritatie over een fiets die verder fantastisch is.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 25 nov 2020 09:23

Hendrik77 schreef: 25 nov 2020 08:43 Die had je, in geval een confectiefiets niet volgens jouw wensen is, moeten wijzen op het P1 programma. Daar kun je gewoon alle maten van parts kiezen.
Project One kan alleen bij SLR, heb ik wel bekeken, maar dan kwam je toch alweer op bijna het dubbele uit.

SRAM cranks raak je denk ik trouwens ook niet echt makkelijk kwijt, maar goed, dat is dus al geregeld.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 25 nov 2020 13:33

Crank niet gratis willen omwisselen snap ik wel, scheelt ook dat het niet mega verschil is.
Maar dat je vast zit aan de standaard zadelpen en dus niet eens passend op een fiets kan zitten....

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 dec 2020 20:09

Ik ben aan het orienteren voor een schijfrem racefiets en nu komt o.a. de Trek Emonda SL7 eTap voorbij. Erg fraaie fiets met een frisse kleur orange / black en powermeter. Nu is mijn vraag : welke korting valt er te krijgen op de adviesprijs en waar is de fiets nog op voorraad / of met een redelijke levertijd. Ik zie levertijden van 8 maanden :o :shock: :? :cry: en dat is nu net niet de bedoeling.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 03 dec 2020 20:42

sjoerdth schreef: 24 nov 2020 12:04 Het wordt toch gewoon een nieuwe zadelpen, de zaagoptie werd alleen geopperd als alternatief als de pen niet beschikbaar zou zijn. Door de problemen met de leveringen vatte ik dat op als dat het bijna onmogelijk zou zijn, maar dat is dus niet zo, zit wel een levertijd van 2 weken op.

Omruilen bij Trek is niet echt een optie, zal dus wel wat gaan kosten nog, wat ik eigenlijk echt belachelijk vind. Een fiets met een catalogusprijs van bijna 7k, ze hebben die onderdelen gewoon in huis. Waarom kun je dan niet gewoon kiezen wat de lengte van je crankarm, zadelpen, breedte stuur etc. is? Ik had dus ook een kortere crankarm nodig, die kon ook niet zo maar omgewisseld worden, zelfde geldt voor het stuur, dat regelt de FM allemaal zelf. Vind het ook nog best wel lame, dat ze TL ready wielen erbij leveren maar ze dan niet TL opleveren. Mijn vriendin heeft een Liv gekocht van 1/3 de prijs en die is gewoon out of the box TL.

Het aerostuur is overigens iets wat misschien 2de helft 2021 pas aan bod komt, de geldkraan begint onderhand ook een beetje te sputteren en (helaas) kan het niet allemaal aan fietsen worden gespendeerd :-D Moet zeggen dat dat Elite Aero stuur wat er nu op zit best wel prima is verder (op de breedte na dan), het is niet echt iets "bijzonders", maar soms heb je met een stuur dat op 1 of andere manier goed voegt.
Je hebt gewoon merken waar je bij alle modellen van top tot teen kan kiezen wat je wilt... qua zadel(pen), stuurbreedte etc... grotere merken doen dit vaak niet, kost ze teveel geld, terwijl kleinere merken juist daar het verschil maken en hiermee heel klantgericht zijn.

Als je kisst voor een groot merk en in dit geval niet de P1 serie, moet je je ook niet verbazen dat alles niet zo makkelijk gewisseld kan worden.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 dec 2020 22:26

@rene jij bent al iets langer actief op het forum zodat je het antwoord op je vraag al kent he. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 dec 2020 18:55

Lcsmet schreef: 03 dec 2020 22:26 @rene jij bent al iets langer actief op het forum zodat je het antwoord op je vraag al kent he. :)
:like: Ik heb ze gebeld.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 dec 2020 18:57

rene schreef: 04 dec 2020 18:55
Lcsmet schreef: 03 dec 2020 22:26 @rene jij bent al iets langer actief op het forum zodat je het antwoord op je vraag al kent he. :)
:like: Ik heb ze gebeld.
En? Is de fiets besteld?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie