Trek

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 20 mar 2019 10:48

Jaap Telder schreef:
20 mar 2019 10:43
De verwachtingen waren hoog gespannen, mede door te veronderstellen, door Trek, dat eindelijk na 30 jaar de fietswereld een baanbrekende verandering zal ondergaan.
Nu het om een helm gaat, een fietsaccessoire, verandert er in wezen niets aan de fietsen of het fietsframe of het framemateriaal.
Sterk opgeblazen marketingactie.
Het was al een beetje naar voren gekomen dat het inderdaad geen baanbrekende ontwikkeling was op t gebied van fiets/frametechniek. Maar, uiteindelijk is veiligheid ontzettend belangrijk, want als ik mijn schedel breek fiets ik niet. En als techniek zoals deze langzaamaan bereikbaar wordt voor de gemiddelde amateur kan het echt letsel en fatale ongelukken gaan schelen. Daar is niemand tegen toch? Goodwork Trek/Bontrager.

Daarnaast is het fijn dat het dus kan concurreren met het MIPS systeem, wat de prijs weer een beetje kan laten zakken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 20 mar 2019 10:57

Daarop inhakend. Kijk eens naar het HANS-systeem wat tegenwoordig in de serieuzere (pro) raceklassen verplicht is.

Max Verstappen kreeg bij de GP van Monaco in 2015 ruim meer dan 25G te verdragen. Dit is de equivalent van een gewicht van 225kg dat in een keer aan een nek trekt. Dit zou dodelijk zijn geweest zonder het HANS-systeem.

De ontwikkeling van veiligheidsattributen in de pro sport, gaat ons amateurs op termijn helpen veiliger onze sport te beoefenen. Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44

Desertstorm 20 mar 2019 11:28

TheUnexpected schreef:
20 mar 2019 10:57
Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
Dit volg ik dan weer niet. Hoe wil je gezondheidsrisico's signaleren naar aanleiding hiervan? Haperingen zullen toch 99% van de keer verweten worden aan weer/batterij/etc.
"Think of bicycles as ridable art"

Cissen
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 mar 2014 16:35

Cissen 20 mar 2019 21:56

Supergrover schreef:
20 mar 2019 07:26
Cissen schreef:
18 mar 2019 11:20

Je laatste opmerking begrijp ik wel niet.
wel niet ??????


:roll: :roll:
Een voorbeeld van verschil tussen Nederlands in Nederland en België. 😀

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 21 mar 2019 08:25

Desertstorm schreef:
20 mar 2019 11:28
TheUnexpected schreef:
20 mar 2019 10:57
Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
Dit volg ik dan weer niet. Hoe wil je gezondheidsrisico's signaleren naar aanleiding hiervan? Haperingen zullen toch 99% van de keer verweten worden aan weer/batterij/etc.
De iWatch heeft een val detectie en onderzoekt ongeregeldheden in de hartslag. Nou heb ik die niet, maar volgens mij zijn er garmins die een crash alert sturen als er iets gebeurt (zoals bij Steven de Jongh).
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 mar 2019 08:59

Cissen schreef:
20 mar 2019 21:56
Supergrover schreef:
20 mar 2019 07:26
Cissen schreef:
18 mar 2019 11:20

Je laatste opmerking begrijp ik wel niet.
wel niet ??????


:roll: :roll:
Een voorbeeld van verschil tussen Nederlands in Nederland en België. 😀
Nee, zelfs in Vlaanderen spreken enkel kinderen zo (tot ze naar de kleuterschool gaan en het ze wordt afgeleerd) :mrgreen: :lol:
Afbeelding

Champignon33
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22

Champignon33 28 mar 2019 18:20

Beste,

Zijn er mensen hier die een trek emonda sl6 hebben, en ervaring hebben met lange ritten /tourtochten?

Ik twijfel namelijk enorm over een trek emonda sl6 disc en een domane sl6 disc.

Reden waarom ik voor de emonda wil gaan is:

Iets lichter
Iets sportievere houding
Stuk goedkoper dan de domane sl6

Reden waarom ik voor de domane zou willen gaan:

Wellicht iets comfortabeler?
Iso demping

Ik rij nu een aluminium cube attain endurance.

Nu is mijn vraag hoe rijdt zo een emonda voor langere ritten?
Is het goed vol te houden?

Vind de domane, die 700 euro duurder is toch wel erg veel geld.

Alvast bedankt!

langelaan
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 sep 2015 09:35

langelaan 28 mar 2019 18:43

Ik heb totaal geen spijt van de aanschaf van mijn trek emonda
Ik heb de arl6 2018.
Ik heb deze gekocht omdat ik een fiets zocht om lange tochten mee te fietsen,rij normaal op een Colnago C59 maar moet eerlijk bekennen dat de Emonda met langere tochten toch iets fijner zit.
Zit houding is goed,ook als je onder in de beugel wilt rijden.
Het aluminium frame doet niks onder voor carbon.
Succes met je keuze.

Henkie284
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jun 2017 13:13

Henkie284 28 mar 2019 19:04

Er kunnen redelijk brede banden op de emonda. Volgens mij zit er standaard 28 op. Dat moet op normale wegen toch wel comfortabel genoeg zijn. Ik heb er maximaal rond de 100 km mee gereden en ik vind het een fijn fietsje.

Birota
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 28 mar 2019 19:12

Ik heb vanaf de introductie een Emonda SL6 (velgrem) en de fiets bevalt mij erg goed. Deze winter voorzien van een nieuwe groep, wielen en stuur/stuurpen.

Ik fiets zo'n 12.000 km per jaar met regelmatig lange ritten in NL en trips naar de alpen etc. Wat mij betreft comfortabel genoeg.

Seppeloris
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 aug 2016 16:08

Seppeloris 30 mar 2019 15:31

TheUnexpected schreef:
20 mar 2019 10:57
Daarop inhakend. Kijk eens naar het HANS-systeem wat tegenwoordig in de serieuzere (pro) raceklassen verplicht is.

Max Verstappen kreeg bij de GP van Monaco in 2015 ruim meer dan 25G te verdragen. Dit is de equivalent van een gewicht van 225kg dat in een keer aan een nek trekt. Dit zou dodelijk zijn geweest zonder het HANS-systeem.


De ontwikkeling van veiligheidsattributen in de pro sport, gaat ons amateurs op termijn helpen veiliger onze sport te beoefenen. Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
Ik betwijfel niet dat er veel krachten opkomen , maar 25g is zelfs voor de meest getrainde mens onder ons dodelijk. 15g is echt het maximale wat een mens aankan

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 30 mar 2019 16:17

Seppeloris schreef:
30 mar 2019 15:31
Ik betwijfel niet dat er veel krachten opkomen , maar 25g is zelfs voor de meest getrainde mens onder ons dodelijk. 15g is echt het maximale wat een mens aankan
Dat hangt ook af van de duur, richting en oppervlak e.d. Het zou misschien een hele korte piek van 25G kunnen zijn. Het gaat bij dit soort feitjes meestal vooral om het zo extreem mogelijk te laten lijken denk ik, is leuk voor het publiek.
Volgens wikipedia kan een ongetraind persoon bijvoorbeeld al enkele minuten 17G aan zonder het bewustzijn te verliezen (eyeballs-in): https://en.wikipedia.org/wiki/High-G_training
🚴🏻Strava

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maruss en 11 gasten