Bianchi
Grapjas, die bril van jou komt zeker ook uit Italië?
Bij Cervelo hoeven ze de lak niet van de frames af te halen om lichter te maken, die zijn al licht itt Bianchi....
Ook hebben ze daar een disc uitvoering die een stukkie lichter is dan de Italiaanse tegenhanger...
Begrijpelijke keuze dus!
Kiezen voor Pon is kiezen voor de totale pakkage, dus Skoda's/Volkswagens/Audi's als volgwagen en MAN vrachtwagens voor het materiaal.
[/quote]
Enig idee waarom Wilco Kelderman de giro rijdt op een R5 met velgremmen? dat komt omdat de fiets van Cervelo met schijfremmen te zwaar is.
op YouTube staan geweldig mooie filmpjes van dream builds. zo'n filmpje is ook van de R5 gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=s3TTD1jP_So&t=456s
het frame weegt 899 gram, de vork 395. Dat is beduidend zwaarder (175gram) als de nieuwe Specialissima van Bianchi. Daarbij komt dat de balhoofdbuis van de R5 dusdanig hoog is dat veel coureurs met een negatieve stuurpen moeten rijden om een beetje een positie te hebben op de fiets.
Transport door MAN? niet lang geleden nam jumbo visma een splinternieuwe Scania kooktruck in gebruik. https://transportmedia.be/2020/08/scani ... mbo-visma/. zou toch sterk zijn als ze die nu op een MAN gaan ombouwen.
Bij Cervelo hoeven ze de lak niet van de frames af te halen om lichter te maken, die zijn al licht itt Bianchi....
Ook hebben ze daar een disc uitvoering die een stukkie lichter is dan de Italiaanse tegenhanger...
Begrijpelijke keuze dus!
Kiezen voor Pon is kiezen voor de totale pakkage, dus Skoda's/Volkswagens/Audi's als volgwagen en MAN vrachtwagens voor het materiaal.
[/quote]
Enig idee waarom Wilco Kelderman de giro rijdt op een R5 met velgremmen? dat komt omdat de fiets van Cervelo met schijfremmen te zwaar is.
op YouTube staan geweldig mooie filmpjes van dream builds. zo'n filmpje is ook van de R5 gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=s3TTD1jP_So&t=456s
het frame weegt 899 gram, de vork 395. Dat is beduidend zwaarder (175gram) als de nieuwe Specialissima van Bianchi. Daarbij komt dat de balhoofdbuis van de R5 dusdanig hoog is dat veel coureurs met een negatieve stuurpen moeten rijden om een beetje een positie te hebben op de fiets.
Transport door MAN? niet lang geleden nam jumbo visma een splinternieuwe Scania kooktruck in gebruik. https://transportmedia.be/2020/08/scani ... mbo-visma/. zou toch sterk zijn als ze die nu op een MAN gaan ombouwen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Strategische keuze van Bianchi inderdaad.JensNL schreef: ↑27 okt 2020 08:29 Het kan ook zo zijn dat Bianchi afscheid van Jumbo Visma heeft genomen.
Een week voor het persbericht heeft Bianchi bekend gemaakt de distributie in Australië over te nemen;
"As part of its expansion strategy in the Asia-Pacific market, Bianchi announces the creation of Bianchi Australia Pty Ltd, with operations starting November 1st 2020." en "The creation of Bianchi Australia will enhance Bianchi’s market penetration and efficiency in the Asia-Pacific region."
https://www.bianchi.com/bianchi-creates ... -division/
De sponsoring van een Autstralische ploeg past dus perfect in de strategie om sterker in dat deel van de wereld aanwezig te zijn.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Scania is ook van VW, dus geen probleem daarIvo W schreef: ↑27 okt 2020 22:46 ...
Transport door MAN? niet lang geleden nam jumbo visma een splinternieuwe Scania kooktruck in gebruik. https://transportmedia.be/2020/08/scani ... mbo-visma/. zou toch sterk zijn als ze die nu op een MAN gaan ombouwen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Scania
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
En ze rijden allemaal op de Specialissima bij Jumbo Visma.....
Not dus!
Ik denk dat Bianchi niks te kiezen heeft, ja eieren voor hun geld!
Die willen kost wat kost in de World Tour blijven en dat gaat ze dus dik geld kosten.
En omdat Mitchelton de enig overgebleven ploeg is zonder fietsensponsor....
En Hindley reed zeker ook zonder schijfremmen en was daarom ook langzamer dan Wilco....
Not dus!
Ik denk dat Bianchi niks te kiezen heeft, ja eieren voor hun geld!
Die willen kost wat kost in de World Tour blijven en dat gaat ze dus dik geld kosten.
En omdat Mitchelton de enig overgebleven ploeg is zonder fietsensponsor....
En Hindley reed zeker ook zonder schijfremmen en was daarom ook langzamer dan Wilco....
De Cervelo's van Sunweb zijn toch ook speciaal gespoten voor gewichtsbesparing?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Maar Pon is alleen importeur van M.A.N.TL@ schreef: ↑28 okt 2020 07:17Scania is ook van VW, dus geen probleem daarIvo W schreef: ↑27 okt 2020 22:46 ...
Transport door MAN? niet lang geleden nam jumbo visma een splinternieuwe Scania kooktruck in gebruik. https://transportmedia.be/2020/08/scani ... mbo-visma/. zou toch sterk zijn als ze die nu op een MAN gaan ombouwen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Scania
De hele carrousel is begonnen met de vrijage tussen TJV en Pon. Zij hebben dus "toedeledokie" tegen Bianchi gezegd. Dat ze een nieuwe partner hebben kunnen vinden die goed in hun strategie past is wel heel mooi.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37654
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik hoop wel dat Cervelo nu fietsen gaan maken met dezelfde uitstraling als de Oltre. Normaal gesproken staat Cervelo bijna garant voor suffe spuitsels. (Al is de S in chameleon wel gaaf)
Less is bore
Ik dacht dat PON alles van VAG deed.
Die S5 is toch 1 van de knapste fietsen in het peloton IMHO. Moest ie wat doordachter in elkaar zitten, hij stond bovenaan mijn lijstje
Stuur niet volledig kunnen draaien en die nok in carbon eraan is toch het grootste probleem waardoor ik hem nooit zal kopen
De vele kwaliteitsproblemen bij Cervelo volgens het internet zouden me ook 2 keer doen nadenken (maar met een goede dealer zou ik het wel durven, dat soort reacties op het internet neem ik niet altijd te serieus)
Die S5 is toch 1 van de knapste fietsen in het peloton IMHO. Moest ie wat doordachter in elkaar zitten, hij stond bovenaan mijn lijstje
Stuur niet volledig kunnen draaien en die nok in carbon eraan is toch het grootste probleem waardoor ik hem nooit zal kopen
De vele kwaliteitsproblemen bij Cervelo volgens het internet zouden me ook 2 keer doen nadenken (maar met een goede dealer zou ik het wel durven, dat soort reacties op het internet neem ik niet altijd te serieus)
Pon is eigenaar van o.a. Cervelo en Focus en is vertegenwoordiger van de automerken Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en luxeautomerken als Porsche, Bugatti, Bentley en Lamborghini in Europa. Ze vertegenwoordigen ook de merken van MAN-vrachtwagens, MAN-bussen en lichte bedrijfswagens van Volkswagen. Dus als PON Jumbo-Visma gaat sponsoren zien we Richard en co. straks misschien wel in Lamborghini ploegleiderwagens in Italië, SEAT in Spanje en, vooruit, Bentley in Frankrijk
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Niet te vergeten Santa Cruz.
Smaken verschillen Daniel, uitstraling van Cervelo is prima en van emotie gaat niemand meer boterhammen eten.
Alleen Bianchi, die vragen premium prijzen voor die emotie terwijl ze gewone kwaliteit leveren, om maar niet te spreken van die Aquila van een paar jaar geleden wat een regelrechte flop was!
Helaas hebben meer italianen daar last van...
Smaken verschillen Daniel, uitstraling van Cervelo is prima en van emotie gaat niemand meer boterhammen eten.
Alleen Bianchi, die vragen premium prijzen voor die emotie terwijl ze gewone kwaliteit leveren, om maar niet te spreken van die Aquila van een paar jaar geleden wat een regelrechte flop was!
Helaas hebben meer italianen daar last van...
Cervelo's zijn en blijven heerlijke fietsen, daar kan Bianchi een puntje aan zuigen.daniel1975 schreef: ↑29 okt 2020 09:50 Ik hoop wel dat Cervelo nu fietsen gaan maken met dezelfde uitstraling als de Oltre. Normaal gesproken staat Cervelo bijna garant voor suffe spuitsels. (Al is de S in chameleon wel gaaf)
Maar qua spuitwerk heb je toch wel een punt. Dat kan en moet beter.