Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 31 dec 2020 20:39

daniel1975 schreef: 31 dec 2020 12:09 Snap ik.

Maar als de pers foutieve prijzen vermeld, geen kritiek durft te hebben op die prijsverhoging en ook nog suggereert dat dat zadel standaard is dan mag ik daar toch zeker wel iets van vinden?
Je hoort mij niet zeggen dat je mening over die prijswijziging ongefundeerd is, maar je roept bij vrijwel alles waar de naam Specialized in valt dat het te duur is. SL7’s, Epic HT, zadels, en God weet wat ik in veel te veel pagina’s Specialized nog voorbij heb zien komen. Ik denk dat iedereen het inmiddels wel weet dat jij je centen er niet aan gaat uitgeven, anderen blijkbaar wel, en dat jij het niet eens bent met prijsstellingen is je goed recht maar je komt inmiddels behoorlijk zielig over door dat telkens te blijven herhalen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jan 2021 07:40

Op zo ongeveer ieder fietsforum ter wereld heb je de Specialized fanboys vs Specialized = the evil empire discussie. Dat hoort er een beetje bij, het liefst met een beetje humor.
Als dealer zou ik er geen energie insteken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2021 07:47

@daveke: Grappig dat je niet inhoudelijk in gaat op de kritiek die ik heb op dat artikel.
Ik geloof ook niet dat ik meerdere malen een zadel te duur heb genoemd. Alleen dat dat zadel niet standaard op die testfiets zit zonder daarvan melding te maken in het artikel.
Je moet natuurlijk wel goed lezen :-)

Spesh acht ik mede verantwoordelijk voor de absurde prijzen die nu normaal aan het worden zijn in de fiets industrie. Door als groot merk zo hoog te gaan zitten kan de rest mee.
Onwenselijk voor ons als consument.

@ernie: Blijkbaar roept Spesh die discussie op, want over Cannondale of Giant zie je dat zelden. De Lefty uitgezonderd;-)
Less is bore

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 01 jan 2021 08:17

daniel1975 schreef: 01 jan 2021 07:47 @daveke: Grappig dat je niet inhoudelijk in gaat op de kritiek die ik heb op dat artikel.
Omdat je hier off-topic aan het kneuzen bent in het Bianchi. Topic.........

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 01 jan 2021 11:28

Ik ben ook niet een Specialized fan maar kan daniel 1975 niet zijn eigen "Specialized afzeik topic" beginnen?
Het begint inderdaad vreselijk irritant te worden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2021 11:31

Zo grappig: ik doe 1 losse opmerking, meneer de dealer voelt zich aangevallen, reageert niet inhoudelijk en vervolgens heb ik het gedaan :lol:
Hoort idd in de spesh topic, das helemaal waar.

Ik zal in dit topic ook niet meer op deze discussie reageren.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 01 jan 2021 11:39

Misschien heb je het zelf niet zo in de gaten maar het valt anderen steeds vaker op dat je Specialized verhaal herhaaldelijk opdoemt bij meerdere onderwerpen zodat het irritant gaat worden. Wellicht niet steeds hetzelfde verhaal ventileren.

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 01 jan 2021 11:48

Heren, laten we het gezellig houden en beetje rekening met elkaar houden,

Afbeelding

Ik moet zeggen, het geel van TJV stond okay omdat ik het gewend was, maar Team BikeExchange heeft goed zijn best gedaan!
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 jan 2021 12:32

De kleuren zijn idd erg mooi! :like:

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 01 jan 2021 19:27

daniel1975 schreef: 01 jan 2021 07:47 @daveke: Grappig dat je niet inhoudelijk in gaat op de kritiek die ik heb op dat artikel.
Ik geloof ook niet dat ik meerdere malen een zadel te duur heb genoemd. Alleen dat dat zadel niet standaard op die testfiets zit zonder daarvan melding te maken in het artikel.
Je moet natuurlijk wel goed lezen :-)

Spesh acht ik mede verantwoordelijk voor de absurde prijzen die nu normaal aan het worden zijn in de fiets industrie. Door als groot merk zo hoog te gaan zitten kan de rest mee.
Onwenselijk voor ons als consument.

@ernie: Blijkbaar roept Spesh die discussie op, want over Cannondale of Giant zie je dat zelden. De Lefty uitgezonderd;-)
Als er kritiek is op het artikel in het magazine is daar een aparte sectie voor op dit forum.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 01 jan 2021 19:40

daniel1975 schreef: 01 jan 2021 07:47 Spesh acht ik mede verantwoordelijk voor de absurde prijzen die nu normaal aan het worden zijn in de fiets industrie. Door als groot merk zo hoog te gaan zitten kan de rest mee.
Onwenselijk voor ons als consument.
Als dat is wat er gebeurt dan ontstaat er vanzelf ruimte op de markt voor een nieuw merk of een oud en verdwenen merk dat opnieuw geïntroduceerd kan worden.

Die gekke prijzen zijn zoals we weten het gevolg van de grote vraag. Vooral Amerikaanse partijen zien dan hun korte termijn kans om even flink te cashen.
Ik heb al voorspeld dat we misschien in 2021 nog een wat grotere vraag zien maar dat in 2022 en verder de vraag instort omdat de markt oververzadigd is.
Dan ga je zien dat grote bedrijven in de problemen komen, hun prijzen sterk moeten verlagen om nog iets te verkopen. Maar dat er uiteindelijk wat omvallen of overgenomen worden (voor het merk).

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 01 jan 2021 21:37

Jammer genoeg kan dit een enorme (negatieve) impact hebben op de dealers die de ‘top’merken verkopen.
Ik vrees de impact bij mijn Specialized. Dealer, meer en meer opgesloten in een gouden kooi. Niet zo simpel om als dealer omtr gaan met niet gewenste (niet-competitieve) prijs verhogingen, beperkte voorraden, langdurigelevertermijnen en nieuwe vormen van competitie (bike-components.de).

Dankzij Specialized en 4-Bikes Lint rijd ik,ondanks vervelende rug en vooral nekklachten, +10000 km op mijn Specialized Roubaix.
De mogelijkheid tot uitgebreid testen , gekoppeld aan perfecte service, maken mij nog altijd een trouwe klant bij mijn Specialized dealer.
En ik hoop datnog lang te kunnen blijven.
Dirk

Plaats reactie