Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Memento_Mori
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29

Memento_Mori 19 dec 2018 22:14

daniel1975 schreef: 19 dec 2018 10:38
jsprbcn schreef: 18 dec 2018 21:38
daniel1975 schreef: 18 dec 2018 19:05 Is weer een frame specifieke zadelpen zeker....?
Uiteraard, en het is stukken beter zo
Zeker beter zo.
Alleen blijft het een vreselijk irritante trend dat je steeds meer framespecifieke onderdelen krijgt.
Je moet toch gewoon een fatsoenlijke zadelpen zelf aan kunnen schaffen?
Je moet tegenwoordig wat beter nadenken en je huiswerk doen alvorens een bepaalde fiets/frame aan te schaffen.

Zo ook met de overstap van C15 naar C17 en tegenwoordig C19 velgen. Het past allemaal niet klakkeloos.

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 10 jan 2019 10:41

Mijn Oltre XR4 is onder garantie naar Bianchi.
De geleiding voor het achterwiel te bevestigen is los geraakt en daarom terug gestuurd.
Heeft iemand ervaring met de tijd die dit vergt?
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 10 jan 2019 10:53

Als ze bij Bianchi niet gesloten zijn ivm vakantie, dan gaat het wel redelijk snel is mijn ervaring. Denk aan enkele weken.

Gebruikersavatar
Ivo W
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 03 jun 2016 11:10

Gebruikersavatar Ivo W 10 jan 2019 11:48

hangt er vanaf wat er ondernomen moet worden. Het frame van mijn methanol is onder garantie vervangen. 10 januari vorig jaar weg gebracht, 19 januari positief bericht van vervanging en uiteindelijk pas 30 maart de opnieuw opgebouwde fiets op kunnen halen. Een en ander kwam wel doordat ik perse een celeste frame terug wilde. een rood of zwart frame was eerder beschikbaar geweest.
Achteraf ben ik zeer positief over de afhandeling van de dealer (Konijn in Hoorn) en eveneens van Bianchi. Er zijn merken die problemen minder florisant oplossen.
succes!

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 10 jan 2019 12:19

Vind dat wel plus punt dat ze nu ook
andere kleuren aanbieden alleen maar celeste is ook maar saai.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 10 jan 2019 15:01

Ivo W schreef: 10 jan 2019 11:48 hangt er vanaf wat er ondernomen moet worden. Het frame van mijn methanol is onder garantie vervangen. 10 januari vorig jaar weg gebracht, 19 januari positief bericht van vervanging en uiteindelijk pas 30 maart de opnieuw opgebouwde fiets op kunnen halen. Een en ander kwam wel doordat ik perse een celeste frame terug wilde. een rood of zwart frame was eerder beschikbaar geweest.
Achteraf ben ik zeer positief over de afhandeling van de dealer (Konijn in Hoorn) en eveneens van Bianchi. Er zijn merken die problemen minder florisant oplossen.
succes!
Het door jouw aangehaalde is idd waar, en ben ikzelf ook al eens tegenaan gelopen. Mijn 2e Sempre Pro frame werd ook vervangen voor garantie, en ik heb toen verzocht om een upgrade, aangezien het inmiddels al het 2e Sempre frame was. Ik kon toen kiezen tussen een Oltre XR1 of een InfinitoCV (ik moest wel de helft van het prijsverschil bijbetalen).
De Oltre XR1 was ook alleen leverbaar in grijs/rood, en de Infinito van toen het nieuwe jaarmodel was er wel in Celeste. Het schijnt te maken te hebben met welk model/kleur er op dat moment wordt geproduceerd. De meeste fietsen worden nl. afgebouwd verkocht, en dan hebben ze niet zoveel losse frames op voorraad voor garanties e.d.

Voor TS zal dit niet van toepassing zijn aangezien de XR4 ook gewoon als los frame wordt verkocht.
Op zich worden de zaken dus wel redelijk snel opgepakt.

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 10 jan 2019 21:00

anderson99 schreef: 10 jan 2019 12:19 Vind dat wel plus punt dat ze nu ook
andere kleuren aanbieden alleen maar celeste is ook maar saai.
Ik ben juist van mening dat dat een beetje de identiteit is van Bianchi en vind het juist zonde als ik een Bianchi zie die niet Celeste of zwart Celeste is. Beetje hetzelfde als een Subaru Impreza WRX kopen en dan de enorme achtervleugel eraf slopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 10 jan 2019 22:37

Infinito GB schreef: 10 jan 2019 15:01
Ivo W schreef: 10 jan 2019 11:48 hangt er vanaf wat er ondernomen moet worden. Het frame van mijn methanol is onder garantie vervangen. 10 januari vorig jaar weg gebracht, 19 januari positief bericht van vervanging en uiteindelijk pas 30 maart de opnieuw opgebouwde fiets op kunnen halen. Een en ander kwam wel doordat ik perse een celeste frame terug wilde. een rood of zwart frame was eerder beschikbaar geweest.
Achteraf ben ik zeer positief over de afhandeling van de dealer (Konijn in Hoorn) en eveneens van Bianchi. Er zijn merken die problemen minder florisant oplossen.
succes!
Het door jouw aangehaalde is idd waar, en ben ikzelf ook al eens tegenaan gelopen. Mijn 2e Sempre Pro frame werd ook vervangen voor garantie, en ik heb toen verzocht om een upgrade, aangezien het inmiddels al het 2e Sempre frame was. Ik kon toen kiezen tussen een Oltre XR1 of een InfinitoCV (ik moest wel de helft van het prijsverschil bijbetalen).
De Oltre XR1 was ook alleen leverbaar in grijs/rood, en de Infinito van toen het nieuwe jaarmodel was er wel in Celeste. Het schijnt te maken te hebben met welk model/kleur er op dat moment wordt geproduceerd. De meeste fietsen worden nl. afgebouwd verkocht, en dan hebben ze niet zoveel losse frames op voorraad voor garanties e.d.

Voor TS zal dit niet van toepassing zijn aangezien de XR4 ook gewoon als los frame wordt verkocht.
Op zich worden de zaken dus wel redelijk snel opgepakt.

Allen in ieder geval bedankt voor jullie Feedback ik hoop dat het niet te lang hoeft te duren
Het gaat bij mij om mat/zwart/Celeste en wil graag dezelfde kleur alhoewel ik Celeste ook wel schitterend vind
Dus word vervolgd
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 11 jan 2019 09:51

kobro schreef: 10 jan 2019 22:37
Infinito GB schreef: 10 jan 2019 15:01
Ivo W schreef: 10 jan 2019 11:48 hangt er vanaf wat er ondernomen moet worden. Het frame van mijn methanol is onder garantie vervangen. 10 januari vorig jaar weg gebracht, 19 januari positief bericht van vervanging en uiteindelijk pas 30 maart de opnieuw opgebouwde fiets op kunnen halen. Een en ander kwam wel doordat ik perse een celeste frame terug wilde. een rood of zwart frame was eerder beschikbaar geweest.
Achteraf ben ik zeer positief over de afhandeling van de dealer (Konijn in Hoorn) en eveneens van Bianchi. Er zijn merken die problemen minder florisant oplossen.
succes!
Het door jouw aangehaalde is idd waar, en ben ikzelf ook al eens tegenaan gelopen. Mijn 2e Sempre Pro frame werd ook vervangen voor garantie, en ik heb toen verzocht om een upgrade, aangezien het inmiddels al het 2e Sempre frame was. Ik kon toen kiezen tussen een Oltre XR1 of een InfinitoCV (ik moest wel de helft van het prijsverschil bijbetalen).
De Oltre XR1 was ook alleen leverbaar in grijs/rood, en de Infinito van toen het nieuwe jaarmodel was er wel in Celeste. Het schijnt te maken te hebben met welk model/kleur er op dat moment wordt geproduceerd. De meeste fietsen worden nl. afgebouwd verkocht, en dan hebben ze niet zoveel losse frames op voorraad voor garanties e.d.

Voor TS zal dit niet van toepassing zijn aangezien de XR4 ook gewoon als los frame wordt verkocht.
Op zich worden de zaken dus wel redelijk snel opgepakt.

Allen in ieder geval bedankt voor jullie Feedback ik hoop dat het niet te lang hoeft te duren
Het gaat bij mij om mat/zwart/Celeste en wil graag dezelfde kleur alhoewel ik Celeste ook wel schitterend vind
Dus word vervolgd
succes met de afhandeling.
paar jaar geleden mjn voorvork beschadigd (door eigen toedoen).
omdat de infinito van mij in beperkte oplagen was hadden ze zo 1,2,3, geen nieuwe voorvork liggen omdat deze in een batch zijn gespoten.
via mijn fietsenmaker kreeg ik na een week of twee bericht dat er ergens op een kantoor nog zo'n voorvork lag en dat deze onder garantie zou worden vervangen.

vond ik echt bizar netjes.. customer service verdiende echt een dikke pluim wat mij betreft.
#passioneceleste #ridebianchi

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 17 jan 2019 14:20

Gisteren de post-aankoop bikefit gedaan en uiteindelijk is de zit veel prettiger dan mijn eigen "hokie-tokie" instellingen die ik overgenomen had van de pre-bikefit.
Vanuit huis naar de studio gefiets zodat ik een warmup had en goed de verschillen zou voelen.

Afbeelding

Ook super om op die Wahoo Kickr te hebben gezeten, wat een super solide en still apparaat :like:

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 17 jan 2019 15:23

Even solide zonder die front"mount" van 500 eu denk je? Of is dat lastig te beoordelen.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 17 jan 2019 15:26

Ik ben er later met enkel het voorwiel er in er opgeklommen en het gevoel was echt solide (geen zwabberen zeg maar).

Plaats reactie