Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 27 feb 2017 21:23

Theo V schreef: Kan je daar in Italië lekker met je 'volbloed Italiaantje' gaan fietsen tussen al die home-made fietsen met vooral een japanse groepset erop omdat de echte Italiaan het niets kan schelen wat er op zijn Bianchi, Willier, De Rosa, Pinarello enz. zit. :mrgreen: :twisted:
Sterker nog, die jongens rijden meer op BMC en Speci S-Works dan op hun eigen Italiaanse merken.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 feb 2017 22:28

Heppiebianchi schreef:
Orlok schreef:Eigenlijk om het verhaal compleet te maken zou je ook een Italiaan moeten zijn, toch . . . . ? Maar dat zijn wij niet dus . . . . dan maar multicultureel met een Italiaanse fiets, een Japanse groepset, Zwitserse wielen en een Nederlandse berijder. :mrgreen: :lol:
Johan je bent een man naar mijn hart ;) :lol:

Als we maar lol hebben,het is nu toch geen weer om te fietsen :like:
Zo is dat.! :like:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 feb 2017 22:33

Dat op een Italiaan Campa hoort vind ik evengoed onzin hoor. Op een mooie fiets hoort een mooie groep en gelukkig verschillen smaken maar ik vind Campa mooier.

Ik ben hier over de Campa groep begonnen en ik wil even benadrukken dat het vooral een stukje human interest was. Potenza is nu een tijdje op de markt en ik vraag mij gewoon af waarom eigenlijk nog steeds bijna iedereen de keuze voor Ultegra maakt ook al is er op dat model wel Potenza te krijgen. Ik vind het vreemd dat bij de meeste onderdelen, accessoires en kleding er steeds meer gezocht wordt naar originaliteit. Zelfs bij wielen is het niet meer standaard Zonda of Racing 3. Op gebied van groepen lijkt het juist de andere kant op te gaan en is het alleen nog maar 105 en Ultegra wat je ziet. Vandaar dus de vraag.
Campagnolo Ultra Dork

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 28 feb 2017 00:20

Mooie fiets :like:

Heeft misschien ook wel met de fabrikant van de fiets te maken die meer shimano aanbied dan campa of sram.. en het budget van de koper van wat ie wil n kan uitgeven..

Belangrijkste blijft toch wel lekker genieten van het fietsen..

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 28 feb 2017 08:00

Ik heb voor de keuze gestaan om een Infinito met Potenza te kopen,hij stond in de winkel en was zelfs nog 100 euro goedkoper.
Maar dan was hij niet in deze kleurstelling te krijgen die ik nu heb,en ik vond deze kleur gewoon mooi,dus de keuze was niet moeilijk voor mij mede omdat ik ultegra een prima werkende groep vind.

http://www.bianchi.com/nl/bikes/bikes_d ... ter=349755

http://www.bianchi.com/nl/bikes/bikes_d ... ter=349761

Dus nu de volgende discussie ,welke kleur hoort een bianchi eigenlijk te zijn :mrgreen:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 feb 2017 08:43

Heppiebianchi schreef:
Dus nu de volgende discussie ,welke kleur hoort een bianchi eigenlijk te zijn :mrgreen:
Neeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 28 feb 2017 09:12

Niet discutabel. Gewoon overwegend Celeste. ;-)

Gebruikersavatar
Lemony Freshness
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:46
Locatie: Ménerbes - (Vaucluse - France)

Gebruikersavatar Lemony Freshness 28 feb 2017 09:20

G.B. Lux Dream schreef:Niet discutabel. Gewoon overwegend Celeste. ;-)
+1

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 28 feb 2017 09:37

Ernie C. schreef: Ik ben hier over de Campa groep begonnen en ik wil even benadrukken dat het vooral een stukje human interest was. Potenza is nu een tijdje op de markt en ik vraag mij gewoon af waarom eigenlijk nog steeds bijna iedereen de keuze voor Ultegra maakt ook al is er op dat model wel Potenza te krijgen. Ik vind het vreemd dat bij de meeste onderdelen, accessoires en kleding er steeds meer gezocht wordt naar originaliteit. Zelfs bij wielen is het niet meer standaard Zonda of Racing 3. Op gebied van groepen lijkt het juist de andere kant op te gaan en is het alleen nog maar 105 en Ultegra wat je ziet. Vandaar dus de vraag.
Ik denk deels gewenning, als je altijd al op Shimano fietst is dat vertrouwd. Plus Campa onderdelen zijn helaas duurder en niet even breed verkrijgbaar. De meeste fietsenwinkels kunnen er wel aan kopen, maar een Shimano cassette hebben ze meestal wel op voorraad.

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 28 feb 2017 11:02

rondje schreef:
Ernie C. schreef: Ik ben hier over de Campa groep begonnen en ik wil even benadrukken dat het vooral een stukje human interest was. Potenza is nu een tijdje op de markt en ik vraag mij gewoon af waarom eigenlijk nog steeds bijna iedereen de keuze voor Ultegra maakt ook al is er op dat model wel Potenza te krijgen. Ik vind het vreemd dat bij de meeste onderdelen, accessoires en kleding er steeds meer gezocht wordt naar originaliteit. Zelfs bij wielen is het niet meer standaard Zonda of Racing 3. Op gebied van groepen lijkt het juist de andere kant op te gaan en is het alleen nog maar 105 en Ultegra wat je ziet. Vandaar dus de vraag.
Ik denk deels gewenning, als je altijd al op Shimano fietst is dat vertrouwd. Plus Campa onderdelen zijn helaas duurder en niet even breed verkrijgbaar. De meeste fietsenwinkels kunnen er wel aan kopen, maar een Shimano cassette hebben ze meestal wel op voorraad.
Waar 'vroeger' de keuze was tussen Shimano, Campa en Sram, worden nu nieuwe fietsen voornamelijk afgemonteerd met Shimano. Dit uiteraard vanuit commercieel oogpunt. Ik denk dat daarom de meeste beginnende fietsers tegenwoordig 'opgroeien' met Shimano en daar bij blijven. Het blijft natuurlijk de marktleider met een schat aan kennis en redelijk geprijsde onderdelen. Zelf ben ik overigens een Sram liefhebber, gewoon omdat het anders is. Ik waardeer hun innovatie en durf.

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 01 mar 2017 01:30

SqueeZer schreef:
Lemony Freshness schreef:
G.B. Lux Dream schreef:Niet discutabel. Gewoon overwegend Celeste. ;-)
+1
+2
+3
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 01 mar 2017 06:06

Nou omdat jullie het zijn,de volgende keer dan :mrgreen:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Plaats reactie