Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 29 feb 2016 18:56

Kan ik hier wat advies inwinnen mbt een nieuwe Bianchi?

Op Vosfietsen kwam ik de volgende Bianchi Impulso tegen voor 999,- Afgemonteerd met Veloce.
Afbeelding

Het is een overjarig model. Weet iemand welk jaar en wat het verschil is (buiten de lakkleur) met het lopende model?

Qua schakelgroep ga ik er sowieso op vooruit. Ik heb nu een standaard Batavus Champion uit 2011 met Shimano 2300 (nog lager dan Sora geloof ik). Wel net als deze Bianchi een aluminium frame met carbon voorvork. Ga ik er qua fiets ook op vooruit?

En wat is het verschil de Impulso en de Via Nirone 7?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 feb 2016 23:29

De Impulso is het model boven de Via Nirone. Ik weet niet van welk jaar maar het frame is nooit gewijzigd bij de Impulso en de Veloce groep is ook het laatste model. Renners van Vacansoleil hebben op zo'n frame nog Parijs-Roubaix gereden:http://roadbikeaction.com/news/latest-n ... t-flanders

Als je bij Vos durft te kopen is het een prima fiets en zeker een gigantische vooruitgang. Nu moet je voor dit geld ook wel een fiets kunnen vinden met 105 5800. Die is dan waarschijnlijk nog iets beter maar mooier en stijlvoller dan dit gaat het niet worden voor 1000 euro.
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 01 mar 2016 09:45

Zonder in de eeuwige discussie te willen vervallen: is 105 echt beter dan Veloce? Ik dacht dat die evenwaardig waren (al schijnt - volgens mijn fietsenmaker - een Campa-cassette wel iets duurzamer te zijn)
999 voor zo'n fiets is hoe dan ook een meer dan nette prijs! (de service - of het gebrek eraan - moet je er dan bijnemen)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 01 mar 2016 09:56

Thx, voor de service doe ik het idd niet. Ik heb hier een eenmanszaak fietsenmaker in de buurt waar ik groot onderhoud en reparaties laat uitvoeren. Die verkoopt zelf geen racefietsen maar is er wel bekwaam mee. Qua service heb ik ook bij de grote namen hier in de buurt niet zo'n goede ervaring. Maar ik zal eerst eens in de regio rondkijken wat ik zoals kan krijgen voor dat geld. Een Bianchi met Campa geniet dan wel mijn voorkeur.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 mar 2016 14:00

105 is in ieder geval geavanceerder. Het is 11 speed en de voorderailleur heeft een langere hefboom. Dat schakelt een stuk soepeler. Campa past dit ook toe op de nieuwste groepen. Qua duurzaamheid is 10 speed Campa sowieso beter dan alles wat Shimano ooit heeft gemaakt maar de vervangingsonderdelen zijn ook weer duurder dus daar bespaar je vooral werk mee, geen geld. Het is wel jammer dat deze fiets een FSA crank en remmen heeft, dat is dan weer net een beetje minder mooi. Eventueel kun je dat op termijn upgraden. Een paar Zonda's erin en je hebt een prachtige fiets.

Ik zou in ieder geval zorgen dat je weet welke maat je moet hebben en alle Bianchi dealers in de omgeving bellen. misschien heeft er één nog wat staan. Als ik zo google kom ik niet lager dan 1150 euro in ieder geval. Een ander alternatief kan de Colnago Strada SL Veloce zijn. Die kom je ook voor die prijs tegen. Dan heb je een lichter en wat sportiever frame met wat minder comfort. En als hij je past:https://www.salden.nl/nl/wilier-izoard- ... mpact.html maar nu ben ik wel een beetje het Bianchi topic aan het vervuilen, maar goed dat het allemaal Italianen met Campa zijn ;) .
Campagnolo Ultra Dork

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 01 mar 2016 14:29

Dank voor de tip en de extra informatie. Dacht dat hij volledig Veloce was, blijkt dus niet zo te zijn. Dat is wel heel erg jammer. Ik ga ziet eerst hier in de buurt bij de merkdealers langs. Aangezien geen van allen actief aan fietsen plaatsen op internet doet zou het best zo kunnen zijn dat er nog wel wat staat.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 01 mar 2016 14:35

Meeste kant-en-klaar opgebouwde Bianchi's met standaard Campagnolo-afmontage zijn geen 100% Campa, maar hebben inderdaad FSA- en huismerk-onderdelen (resp. crankstel en Bianchi RC-wielen+remhoeven). Maar dat is - zeker voor die prijs - natuurlijk geen ramp: die Bianchi-wielen zijn de laatste jaren echt wel veel beter geworden (kwamen vroeger van Ambrosio en waren toen al degelijk maar behoorlijk zwaar), en niets houdt je tegen om op termijn stukken te upgraden!
Laatst gewijzigd door dario op 03 mar 2016 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 mar 2016 14:43

Volgens mij is er geen enkel Italiaans merk meer dat complete Veloce groepen monteert. Alleen bij de (Belgische) stickermerken zie je het eigenlijk nog.
Campagnolo Ultra Dork

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 03 mar 2016 07:50

jer81 schreef:Kan ik hier wat advies inwinnen mbt een nieuwe Bianchi?

Op Vosfietsen kwam ik de volgende Bianchi Impulso tegen voor 999,- Afgemonteerd met Veloce.
Afbeelding

Het is een overjarig model. Weet iemand welk jaar en wat het verschil is (buiten de lakkleur) met het lopende model?

Qua schakelgroep ga ik er sowieso op vooruit. Ik heb nu een standaard Batavus Champion uit 2011 met Shimano 2300 (nog lager dan Sora geloof ik). Wel net als deze Bianchi een aluminium frame met carbon voorvork. Ga ik er qua fiets ook op vooruit?

En wat is het verschil de Impulso en de Via Nirone 7?
Pas wel op met garantie, Vos is geen officiele Bianchi dealer !

Gebruikersavatar
Italia_david
Forum-lid
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 nov 2011 12:28
Locatie: Harderwijk

Gebruikersavatar Italia_david 04 mar 2016 23:21

exact, en daar komt bij de er vaak bijv Veloce staat; als je er dan even goed naar kijkt zit het vol met (dik) overjarig schakelmateriaal... onder het mom van.. dit lag nog op de werkbank..
#passioneceleste #ridebianchi

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 mar 2016 23:34

dat Vos geen bianchi dealer is maakt voor de garantie in principe niet zoveel uit, wel dat het Vos is :lol:

Gebruikersavatar
Emielepiel
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 feb 2013 14:55
Locatie: Stadskanaal
Contact

Gebruikersavatar Emielepiel 05 mar 2016 07:13

Gisteren mooiedeal gemaakt om mijn huidige (mat zwarte) sempre in te ruilen voor een (mat zwarte) Oltre xr2! Nog een weekje wachten voordat hij komt. Kan niet wachten!!

Plaats reactie