Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC SLC01

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 05 nov 2005 22:39

Deze fiets zal pas begin 2006 worden getest door Tour (zoals het er nu naar uitziet).
De stijfheidswaarden zijn nog niet volledig bekend maar deze zouden zo'n 20 beter zijn dan de Slt01 en die waren al extreem goed. (testuitslag tour: toprahmen, extrem stabil, lack platzt leicht ab und garantie von 2 Jahren konnte länger sein).
Kortom de SLC01 is niet gelack en ook aan de garantie hebben ze gesleuteld dus dat komt wel goed. Slc o1 zal vergelijkbaar (en op sommige punten iets beter) moeten zijn met de CR1. Maar is voorlopig een stuk exclusiever en maakt gebruik van Nanotechnologie, de tijd zal het leren of dit slecht een marketingkreet is of daadwerkelijk beter is....

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 05 nov 2005 23:05

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 04 November 2005

Voorlopig zul je het via mij moeten doen (het is nog niet volledig rond) stuur me maar een mailtje dan laat krijg je meer info.


Sharkman,
 
Moet ik voor een BMC MTB frame ook bij jou zijn?
 
Dream-plus
 

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 06 nov 2005 09:43

Kan wel alleen zal je hem dan wel zelf af moeten bouwen, heb nog ruimte voor het bouwen van zo'n 6 tot 7 wegfietsen (en op mijn mtb wil ik in de resterende tijd alleen maar fietsen). Maar BMC en eventueel Scott mtb frames zijn geen probleem.

100%njm
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2005 19:46

100%njm 07 nov 2005 10:25

Quote: Origineel geplaatst door staph op 05 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door martijntijn op 01 November 2005Ik kan in het algemeen weinig informatie vinden over BMC fietsen/frames.Wie heeft er ervaringen met deze fietsen? Hoe zit het met de stijfheid van de bmc slc01, wat weegt het frame?Wie weet welke dealers in Nederland deze fietsen verkopen? Zit er goede garantie/service op de frames in het algemeen?Wat wordt ongeveer de richtprijs van dit -toch wel- bijzondere frame?is deze fiets al getest, bijv. in Tour? Is iemand bekend met zijn specificaties, torsie-, bracketstijfheid etc. Heeft het frame (overigens zeer apart) dezelfde kwaliteiten als een Scott Team Issue?
Passion for Innovation

100%njm
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2005 19:46

100%njm 07 nov 2005 10:27

Quote: Origineel geplaatst door 100NJM op 07 November 2005
Quote: Origineel geplaatst door staph op 05 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door martijntijn op 01 November 2005
Ik kan in het algemeen weinig informatie vinden over BMC fietsen/frames.Wie heeft er ervaringen met deze fietsen? Hoe zit het met de stijfheid van de bmc slc01, wat weegt het frame?Wie weet welke dealers in Nederland deze fietsen verkopen? Zit er goede garantie/service op de frames in het algemeen?Wat wordt ongeveer de richtprijs van dit -toch wel- bijzondere frame?

is deze fiets al getest, bijv. in Tour? Is iemand bekend met zijn specificaties, torsie-, bracketstijfheid etc. Heeft het frame (overigens zeer apart) dezelfde kwaliteiten als een Scott Team Issue?






De fiets werd zelfs al in de 2005 Tour uitgebreid getest omdat Perreiro, Botero, Landis en Hunter er de gehele Tour mee hebben gereden, behalve de time trials dan natuurlijk! Testgegevens heb ik ook nog niet kunnen vinden, maar die zullen naar mijn mening over een tijdje wel vrij gegeven worden.
Passion for Innovation

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 nov 2005 18:37

Maar is voorlopig een stuk exclusiever en maakt gebruik van Nanotechnologie, de tijd zal het leren of dit slecht een marketingkreet is of daadwerkelijk beter is....
Hier vind je uitleg over carbon nanotechnologie
http://www.cnanotech.com/
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2005 20:07

Het frame zal iets minder nano technologie bevatten denk ik zo. Want van die prijzen van die buizen wordt je niet echt lekker :P http://www.cnanotech.com/pages/store/6- ... l#X_Grades Op zich lijken die van €2000 per gram me wel wat, dan niet een te zwaar frame maken, want anders wordt het veel te duur :P (wordt dus 430 mm zadelpen en 14 cm stuurpen :P)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jtbiker
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 okt 2005 16:39

jtbiker 07 nov 2005 22:08

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 November 2005


Ben vrijwel rond met een verdeelpunt voor Midden Nederland, gewoon een dealer die goede service biedt (doe de leverantie dus niet zelf). Belangstelling is er voldoende dus ik kan deze winter weer aardig wat lichtgewicht materiaal gaan opbouwen..... Weer eens wat anders dan al die Scotts (waar ik zelf overigens ook debet aan ben ).
Enige aanvulling naar beneden (valt in een veel lager segment dan de BMC) waar ik nog over denk is de nieuwe Principia Revolution carbon. Eenvoudigweg een van de mooiste frames van dit moment maar ik moet er nog wel over nadenken (ben nog ziek van de garantieafhandeling van de laatste Alu versies)
http://www.cyclingworld.dk/index.php?p= ... hp&id=4995
en
www.principia.dk
 
 

Maar van wanneer en waar zouden de Revolutions leverbaar zijn of worden ... en wat met garantie ? is inderdaad wel heel knap !!!

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 18 nov 2005 23:23

Hallo allemaal

Leuk Forum. Ik woon al 24 Jaar in Zwitserland, maar ik ben in Nederland geboren. Het Beeld uit het Tour-Forum is van mij. Mijn SLC01 heb ik een Week na de Eurobike bestellt, en nu wacht ik al gespannen. Dit is mijn Projekt (Photoshop-Beeld)



Ps. Mijn nederlands is af en toe niet zo goed, omdat ik drie Jaar was, toen we uit Nederland vertrokken zijn en ik darom nooit goed nederlands heb geleert schrijven.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 18 nov 2005 23:52

Quoten: Origineel geplaatst door Nano op 18 November 2005

Hallo allemaalLeuk Forum. Ik woon al 24 Jaar in Zwitserland, maar ik ben in Nederland geboren. Het Beeld uit het Tour-Forum is van mij. Mijn SLC01 heb ik een Week na de Eurobike bestellt, en nu wacht ik al gespannen. Dit is mijn Projekt (Photoshop-Beeld)Ps. Mijn nederlands is af en toe niet zo goed, omdat ik drie Jaar was, toen we uit Nederland vertrokken zijn en ik darom nooit goed nederlands heb geleert schrijven.


Mooi 'projectje'.
We zien de echte foto's straks graag tegemoet op dit forum. Met je Nederlands is weinig mis hoor.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 nov 2005 01:35

Hey Nano, welkom op dit forum!!!
Leuk je ontmoet te hebben in Friedrichshafen begin oktober. Hoever staat het ondertussen met het BMC Project? ndertussen blijf je verder rijden op de Madone, of is die al de deur uit?
Groeten, Pieter
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

nano
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2005 23:15

nano 19 nov 2005 10:41

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 November 2005
Hey Nano, welkom op dit forum!!! Leuk je ontmoet te hebben in Friedrichshafen begin oktober. Hoever staat het ondertussen met het BMC Project? ndertussen blijf je verder rijden op de Madone, of is die al de deur uit?Groeten, Pieter




Hi Pieter

Ik heb bijna alles, behalve de AX-Lightness Remmen en het Frame. De Levertijd is nog niet bekennt, maar ik heb nog geduld. De Madone is nog niet weg, want die zal ok nooit weggaan, omdat mijn Vader de Fiets overneemt. In Moment is het meer Mountainbike-Weer hier in Zwitserland.

Groetjes Ron

Plaats reactie