Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley Damocles: gebroken?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 dec 2005 20:37

Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 23 December 2005

uit zeer betrouwbare bron weet ik dat davitamon lotto op de ridley boreas ronde van vlaanderen en parijs roubaix reed. Ook weet ik dat de mannen van "wellens en wee"  in het programma regelmatig te zien zijn op x-nights.( de close-up van lucien wellens die nieuwe kabels stak op geert wellens zijn fiets liet duidelijk zien dat het een full carbon fiets was met het sharp edge design-->x-night ) Maar inderdaad rijden ze meer op hun supercross modellen.
Op de weg rijden ze wel op Damoclessen.
Nog een vraagje: regelmatig zie je bart wellens op andere wielen rijden in de cross. Ik denk dat dit andere wielen zijn dan de 4za's waar ze normaal mee rijden. Ook sven nys rijdt bepaalde crossen met antara en speedlite( ook betrouwbare bron ) Van nys weet ik het maar van wellens niet, weet iemand welke wielen dit zijn?
greets



Wat je zegt over Nys' wielen is helemaal niet nieuw en niet zo'n geheim: dat heb ik eerder al op dit forum geschreven. En als je van dichtbij kijkt zie je nog de omlijning van waar de stickers van Speedlite/Antara hingen. De reden daarvoor is dat Shimano hem nog geen Dura-Ace carbon wielen kon leveren in het begin van het seizoen (reken ook dat een crosser als Nys met 10 paar niet genoeg heeft) en er nog massaal veel FIR carbon wielen waren; Nys is een adept van carbonwielen in het veld. Ik zag in Ruddervoorde voor 't eerst de Shimano carbonwielen opduiken en hij reed er enkele rondes in Kalmthout mee.Hier heb je die Antara's (cross Aalter, sept. 2005): http://img341.imageshack.us/img341/3034 ... .jpgLeuker om weten is dat er 4ZA carbon vorken zitten in de Colnago's van Nys: http://img106.imageshack.us/img106/6681 ... 25ce.jpgEn ik zei al dat Nys niét met een Cinelli stuurpen rijdt.
Tot zover off topic... Ridley.
Over Fidea heb ik sterk mijn twijfels dat Ridley er nog X-Nights geleverd heeft in het nieuwe kleurenschema, ook niet bij niet-prof Geert Wellens. Het zou eigenaardig zijn dat hij verschillende frametypes heeft. Wat me op die tv-shots opviel waren veeleer de leuke Nokon-kabeltjes. Dit is een Supercross:
    
Zo'n "zeer betrouwbare bron" heb je niet eens nodig om te weten waarmee Van Petegem reed: ik postte het hierboven mét fotobewijs in deze topic.  Het gaat overigens niet om de vollédige Davitamon-Lotto ploeg; Van Summeren en Van Sevenant bij voorbeeld reden wel degelijk met een Damocles.

 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pieterwouters
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:44

pieterwouters 23 dec 2005 20:38

laat ons zeggen, een hooggeplaatste werknemer bij ridley race productions nv.
 
Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.

coureurke01
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25

coureurke01 23 dec 2005 20:38

Ik heb niets van vertrouwbare bron, maar op de foto's van de RVV is duidelijk te zien dat de Peet op een boreas rijd.... en hij heeft voor de rest van het seizoen enkel nog op de boreas gereden geloof ik. Het is ook bekend dat van Petegem meer voor alu dan voor carbon is. (in het algemeen dan.) De carbonne ridley's ik hoor ook zoveel verhalen dus heb ik voor de veiligheid ook een boreas gekocht. (ook omdat het frame 1200 euro goedkoper is).
Van Petegem is RVV:


 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 dec 2005 20:41

Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 23 December 2005

laat ons zeggen, een hooggeplaatste werknemer bij ridley race productions nv.

Andre.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 23 dec 2005 20:53

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 23 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 23 December 2005

laat ons zeggen, een hooggeplaatste werknemer bij ridley race productions nv.

Andre.

papa van .......

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 23 dec 2005 23:15

Wie heeft er een foto van een Damocles met scheur erin of een gebroken, raar maar waar heb er nog nooit één gezien! wie kan mij helpen??? door hem hier te plaatsen, voor de rest hoe is de kwaliteit van de Chrono's? (niet te cheetah, maar duurdere)

pieterwouters
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:44

pieterwouters 24 dec 2005 09:28

jaja, je hebt het geraden,.. geloven jullie me u?
greets
Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 dec 2005 12:18

Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 24 December 2005

jaja, je hebt het geraden,.. geloven jullie me u?


Sja, je hebt niets verteld wat hier nog niet stond!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pieterwouters
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:44

pieterwouters 24 dec 2005 16:51

dat is bij deze nog is bevestigd
Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 24 dec 2005 17:15

Quoten: Origineel geplaatst door coureurke01 op 23 December 2005


Ik heb niets van vertrouwbare bron, maar op de foto's van de RVV is duidelijk te zien dat de Peet op een boreas rijd.... en hij heeft voor de rest van het seizoen enkel nog op de boreas gereden geloof ik. Het is ook bekend dat van Petegem meer voor alu dan voor carbon is. (in het algemeen dan.) De carbonne ridley's ik hoor ook zoveel verhalen dus heb ik voor de veiligheid ook een boreas gekocht. (ook omdat het frame 1200 euro goedkoper is).
Van Petegem is RVV:


 

Ik heb nog een foto gevonden in mijn archief van 2005Hier rijdt hij wel denk ik op een carbonnen damocles, of niet?
Mijn Canyon Ultimate CF

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 24 dec 2005 17:18

Niemand een foto van een gescheurde/gebroken ridley?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 dec 2005 17:36

Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 24 December 2005

Ik heb nog een foto gevonden in mijn archief van 2005Hier rijdt hij wel denk ik op een carbonnen damocles, of niet?


Dat is idd een Damocles, en dan nog eentje met de originele stugge Damocles-voorvork. Veel renners hebben die snel door de Blytz vervangen. Best steek je 'r natuurlijk een Easton in...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie