Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello F4:13

stef
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:28

stef 25 dec 2005 17:47

Hallo,
Ik ben van plan een Pina F4:13 aan te schaffen,gezien het over een carbon frame gaat heb ik toch wat vragen rond stevigheid,wendbaarheid,...Mijn vorig frame was een TREK 5.9 Madonne en neem het van mij aan dit is een elastiek(voornamelijk bij het klimmen).Ik kan mij zeer moeilijk voorstellen dat de US Postals maar met dergelijke kwaliteit fietsen!Bij deze laaste opmerking begon mijn FM heimelijk te lachen.
Stef

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 dec 2005 17:58

Meetwaarden van de F4:13 zijn niet echt beter dan van de Madone geloof ik.
Dan kan je beter een CR1 kopen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

madone5.9
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:57

madone5.9 25 dec 2005 17:58

Heel raar, ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ik vind hem super klimmen. Hoeveel weeg je? Lance heeft er nooit problemen mee gehad.

stef
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:28

stef 25 dec 2005 18:13

Hallo
Ik denk dat we moeten eerlijk blijven Lance rijd niet met de 5.9 in de klimritten.De Trek's van het team worden in de Giant fabriek vervaardigd,die van de particuliere gebruiker,....(Made in Taiwan)
Ik zal de fiets niet afbreken maar gezien zijn prijsklasse was ik ontgoochelt over de kwaliteit,een frame van 2300€ zonder geintegreerd balhoofdstel en semi carbon vork om nog maar van de lakafwerking te zwijgen
Met vriendelijke groeten
Stef

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 dec 2005 18:27

Mwa, geïntegreerd balhoofdstel is echt geen must, kijk maar naar Litespeed: die zijn weer helemaal terug naar traditioneel.
Kwaliteit van carbon Treks (en anderen) kan ik niet echt over oordelen.
bjectief gezien is meerwaarde van een heel duur frame natuurlijk maar miniem. Qua gewicht scheelt het mss 200 a 300 gram.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 25 dec 2005 18:48

Stef zie je mail  zit ook filmpje bij over de constructie van de F4:13

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 25 dec 2005 19:23

Quoten: Origineel geplaatst door Stef op 25 December 2005


Hallo
Ik denk dat we moeten eerlijk blijven Lance rijd niet met de 5.9 in de klimritten.De Trek's van het team worden in de Giant fabriek vervaardigd,die van de particuliere gebruiker,....(Made in Taiwan)
Ik zal de fiets niet afbreken maar gezien zijn prijsklasse was ik ontgoochelt over de kwaliteit,een frame van 2300€ zonder geintegreerd balhoofdstel en semi carbon vork om nog maar van de lakafwerking te zwijgen
Met vriendelijke groeten


Vreemde reactie. Er zijn hier al veel fietsen de revue gepasseerd maar nog nooit zijn er negatieve opmerkingen geweest over de slapheid van een Trek Carbon kader. Persoonlijk heb ik er moeite mee om dit te geloven. Wat was de verdere afmontage van je fiets, ook dit heeft invloed op het rijgedrag van een fiets.
Volgens mij kost een 5.2 ong 2300 euro, een 5.9 kost een pak meer. Maar mss heb je een goede zaak kunnen doen?
Trek fietsen worden nog altijd in de USA gemaakt. Van Colnago heb ik dergelijke verhalen/geruchten (fabricage bij Giant) al wel eens gehoord maar niet van Trek.
Ik kan verkeerd zijn maar Lance heeft tijdens de TDF van 2003 een 5.9 gebruikt tijdens de klimetappes.
Een Pinarello F4:13 is technisch heus niet beter als een trek Madone 5.9.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 25 dec 2005 20:05

Quoten: Origineel geplaatst door Stef op 25 December 2005


Ik denk dat we moeten eerlijk blijven Lance rijd niet met de 5.9 in de klimritten.De Trek's van het team worden in de Giant fabriek vervaardigd,die van de particuliere gebruiker,....(Made in Taiwan)




Die Giant fabriek staat dan toch zeker ook in Taiwan?
Bovendien maakt het in principe geen fuck uit waar iets gemaakt wordt.
Als je daar wel bezorgd over bent, moet je kiezen voor een frame uit Taiwan. Door de clustering van industire en kennis op het gebied van frames, aluminium en carbon is dat rationeel gezien wellicht nog de meest veilige keus... Maar zoals ik al zeg, frames uit andere landen, zoals Italie en de VS of Frankrijk kunnen ook best goed zijn...

madone5.9
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 nov 2005 18:57

madone5.9 25 dec 2005 23:25

Jip, alle carbon Treks worden in de USA gemaakt in de fabriek van Trek en dus niet bij Giant. Overigens in Taiwan maken ze echter ook top carbon kaders.
Lance reed inderdaad niet op de 5.9 sl maar op het prototype 5.9 sslx die 15 stijf is dan de sl. Dit frame is nu ook verkrijgbaar voor consumenten. Zijn ploeggenoten reden op een 5.9 ssl tijdens de tour. Deze is net zo stijf of slap volgens jou dan als de sl, alleen wat grammetjes lichter.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 dec 2005 00:56

Stef, ik denk dat je het ongelooflijk comfort en dempend karakter van Trek OCLV frames verwart met slapheid. Als je je er beter bij voelt zou ik je een keihard alu kader aanraden met korte wielbasis.
Voorts kraam je maar wat over de frames waarop Postal/Discovery rijdt. Ik zie hun fietsen wel vaker eens (zag onder meer het fameuze "Daddy Yo-yo"-frameset eerder dan Lance toen dit toekwam uit de States) omdat ik af en toe contact heb met de hoofdmechanieker van de ploeg; in Gents is er een bevriende winkeluitbater die verschillende originele Postalfietsen in de etalage heeft, dus ga maar even kijken of dit andere zijn... Toegegeven, mooi verkoopstruukje van je fietsenmaker, dat mysterieus lachen van hem alsof ie meer weet.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 26 dec 2005 08:34

Waarom zou een Pinarello zoveel beter zijn dan een Trek?????
geen signatuur

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 26 dec 2005 11:35

ik heb ook gehoord dat discovery als een van de weinige team op fietsen van het rek rijd. dus niet speciaal gemaakt maar gewoon wat de consument ook koopt.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie