Pagina 714 van 745

Re: Pinarello

Geplaatst: 10 mar 2021 18:24
door Orlok
Vlgns mij heb je voor het inkorten van de vorkbuis alleen een ijzerzaag met zaagblad 32t. nodig, dus dat valt wel mee wat investering betreft.! ;)

Re: Pinarello

Geplaatst: 10 mar 2021 18:35
door daniel1975
In principe heb je gelijk.
Alleen hebben we het hier over een gevalletje “weggewerkte kabels”. En dat is een rotklus. Op zich niet super moeilijk; stekkertjes eruit (bij di2), remleidingen loss chroeven, stuur demonteren, inkorten (let op de kabels, weet niet precies hoe die lopen bij een Dogma) en de boel weer monteren/ontluchten. Geen speciale tools nodig, wel een ontluchtingskitje. En aanbevolen een berg geduld, zorgvuldig werken en beetje technisch inzicht ;-).
Gokje als het om shimano gaat:
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-R9150-05-ENG.pdf

Re: Pinarello

Geplaatst: 10 mar 2021 18:45
door Orlok
Tja, als ik dan in de 'list of tools to be used' kijk valt het mij allemaal wel mee wat ik nodig moet hebben. Een beetje racefiets "doe het zelver" heeft dat wel in huis, anders even naar de Action. ;)

Re: Pinarello

Geplaatst: 10 mar 2021 19:39
door Richard73
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb zoals gezegd wel een carbon zaag en klem, maar nog geen ontluchtingssetje. Ik denk dat ik het dit keer maar aan de fietsenmaker uitbesteed. Heb nog geen ervaring met werken aan hydraulische remmen en ook niet met interne kabels in het stuur. Om dat nu allemaal in een keer uit te proberen is me te link. Eerst maar eens apart met beide wat ervaring opdoen de komende tijd. Daniel: bedankt ook voor die manual, die gaat nog van pas komen!

Re: Pinarello

Geplaatst: 10 mar 2021 20:32
door daniel1975
Op zich is hydraulische leidingen niet lastig, want je kort ze waarschijnlijk niet in. Dus kan alles blijven zitten en is het losmaken-vastmaken-ontluchten. Als je in gaat korten heb je nieuwe insert&olive nodig en moet je iets meer doen.
Geen rocketscience op zich ;-)

Re: Pinarello

Geplaatst: 11 mar 2021 06:55
door Richard73
Hmmm ik zal er nog eens over nadenken :) Sowieso maar een ontluchtings setje kopen.

Re: Pinarello

Geplaatst: 11 mar 2021 09:48
door rene
Als je een beetje monteur bent is het zeker geen rocket science. Ik heb een tijdje terug zelf mijn fiets opgebouwd met schijfremmen. Frame uit Duitsland - groep uit Nederland - Kabels binnendoor - vork ingekort , enz. Ook bij mijn zoon zijn kant en klaar afgeleverde fiets was een een fluitje van een cent om de vork in te korten.

Als je de remleidingen moet inkorten heb je wel wat gereedschap nodig. Om de insert in de leiding te drukken - leiding netjes af te korten. ( heb ik met een nieuw hobbymes gedaan ). Ontluchten heb ik ook gedaan alhoewel niet echt nodig geweest, remmen voelde prima en nu na 500 km nog steeds.

Re: Pinarello

Geplaatst: 13 mei 2021 12:52
door Jaap Telder
Letterlijk een "uitstekende" bikefit gehad.
Met recht een "top verkoper" geweest... :shock:

Afbeelding

https://link.marktplaats.nl/m1702036988

Re: Pinarello

Geplaatst: 13 mei 2021 14:09
door bakboord1
Die had gewoon een korte reach nodig en wou ook perse een pina.

Re: Pinarello

Geplaatst: 13 mei 2021 15:54
door daniel1975
Het goede nieuws: je kunt het zadel nog mooi onbeschadigd laten zakken en de vorkbuis op de juiste lengte maken ;-)

Re: Pinarello

Geplaatst: 14 mei 2021 19:33
door Lcsmet
daniel1975 schreef: 13 mei 2021 15:54 Het goede nieuws: je kunt het zadel nog mooi onbeschadigd laten zakken en de vorkbuis op de juiste lengte maken ;-)
Dat dus, zodat de fiets mogelijk terecht komt bij iemand die er wel op past. :-

Re: Pinarello

Geplaatst: 26 mei 2021 20:06
door proeske
Het lijkt er op dat er eindelijk echte foto’s van de nieuwe Dogma zijn opgedoken (F14?):

Afbeelding

Afbeelding


https://www.cyclingnews.com/news/new-pi ... dogma-f14/