Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

parrucchieri
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 feb 2012 15:56

parrucchieri 15 feb 2012 14:48

PinarelloQuattro schreef:
parrucchieri schreef:Dat snap ik! Maar als je geen ervaring over goede service deelt, alleen maar over mindere, krijg je zo'n negatief beeld. En dat vond ik in dit geval niet terecht. Ik ben zeer netjes geholpen, hoewel het ook best een aantal weken heeft geduurd voordat ik reaktie kreeg. Maar dat was gedurende de wintermaanden geen probleem voor mij. Met m'n stalen ros ben ik deze periode prima doorgekomen.
Mooie Pinarello Paris hoor, al zou ik er ook een wit stuurlint op zetten. En ik ben het wel met je eens dat ook goede verhalen geplaatst moeten worden, niet enkel de negatieve.

Wat voor een lakschade had je eigenlijk aan je FP3?

De bovenbuis en voorvork waren verkleurd. Het was de azzuro blauwe uitvoering en deze was op die twee plaatsen vergrijsd. Dat vond ik nogal slordig voor zo'n duur frame en heb dit bij PliegerSport neergelegd met eerder genoemde oplossing als resultaat.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 15 feb 2012 21:28

bruno1 schreef:
toontje68 schreef:
parrucchieri schreef:Recentelijk problemen gehad met de lak van mijn FP3 en dit is perfect opgelost door CardSports. Ik heb een nieuwe Paris mogen uitzoeken bij PliegerSport: wat een service! Er is op dit forum e.e.a. gezegd over CardSports, ik ben echter zeer tevreden met deze oplossing zoals je zult begrijpen.
Heb toch hele andere ervaringen... Na 5 maanden nog steeds helemaal niets gehoord van mijn gescheurde Opera en het frame zit nog volop in de garantie :shock: . Ben er goed ziek van!!! Hopelijk gaat het snel goed komen, want dit gaat nergens meer over. Rij al meer dan 10 jaar op Pina, maar als het zo moet gaan, dan hoeft het echt niet meer van mij.
Wat die frames betreft, ze scheuren allemaal bij het bracket.. Heb hier een Prince, een Opera en een Chinarello in de schuur staan (niet allemaal van mijzelf) en je raad het al, allemaal gescheurd bij het bracket :oops: . Heel typisch....

Ik sluit me aan bij toontje68. Had na een garantieaanvraag van een Prince frame, binnen 2 jaar, ruim3 maanden moeten wachten op een antwoord van Card. Toen ik langs ging in Roosendaal waren ze nog arrogant en hautain ook, de directeur himself was te beroerd om me te woord te staan want was wel aanwezig.
Voor mij de reden om het merk Pinarello uit te zwaaien. Mijn FM heeft na 7 maanden de strijd gewonnen en heeft een ander frame gekregen. Is inmiddels dus geen Pina dealer meer want had nog 3 zulke gevallen. Zo zijn er meer bekende FM,s die gestopt zijn, kijk naar de dealerlijst.
Ik wens je nog veel sterkte en geduld toe toontje68 want dat zul je nodig hebben. :twisted:
Maar geduld raakt op onderhand.. Terwijl dit toch een sterk punt is van mijzelf ;) .7 maanden heb ik helaas niet, zouden er nog 2 bij moeten komen en dan zit ik aan einde garantie termijn! Trouwens garantie termijn, waar praten we over :evil: Denk dat er weinig merken zijn waarvan de aftersales zo belabberd is. Als alles nog maar opgelost gaat worden, want heb hier geen goed gevoel bij... Als het wel zo is zal ik het ook posten natuurlijk
Bedankt iig Bruno1 voor je steun!
Wordt vervolgd.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 15 feb 2012 23:36

parrucchieri schreef:


Wat voor een lakschade had je eigenlijk aan je FP3?

De bovenbuis en voorvork waren verkleurd. Het was de azzuro blauwe uitvoering en deze was op die twee plaatsen vergrijsd. Dat vond ik nogal slordig voor zo'n duur frame en heb dit bij PliegerSport neergelegd met eerder genoemde oplossing als resultaat.
Heb ik nog gehoord over een blauwe FP3 van 2009, ' k denk zelfs dat ik dit hier al eens vernoemd had
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2012 07:44

Toontje, dit is toch gewoon een punt van je fm? Die moet het goed oplossen voor jou in 1e instantie.
Less is bore

nicovandijk
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 feb 2010 20:02
Locatie: Mierlo

nicovandijk 16 feb 2012 08:51

daniel1975 schreef:Toontje, dit is toch gewoon een punt van je fm? Die moet het goed oplossen voor jou in 1e instantie.
Dat klopt Daniel. Je FM is altijd het eerste aanspreekpunt, zij moeten de zaak voor je oplossen. De ervaringen met CardSports zijn bij velen bekend en dit is ook de reden voor meerdere FM's om te stoppen met Pina. Garantiegevallen kosten hun geld uiteindelijk. Even los van de wildgroei aan prijzen, parallel import en namaak.
Tevens, die twee jaar garantie is bullshit. Ook na twee jaar kan je aanspraak maken op een garantie of goede oplossing mits het product niet volgens de "verwachting" functioneert. Dit is bekend onder het non-conformiteitsbegrip. Reken er wel op dat na de twee jaar je zelf dan een deel van de kosten zou moeten dragen. Met andere woorden, je mag verwachten van een frame in de prijsrange van 2500-4300euro dat de lak langer mee gaat dan 2 jaar.

Succes met je garantie geval....
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.

Afbeelding

My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 feb 2012 10:35

Er zijn idd paar series geweest met hele slechte lak. Ik heb ook een Dogma gezien waarbij de zilveren glitters viesgeel waren geworden. Is netjes opgelost door de FM wiens naam ik deze keer niet zal noemen ;-).

En ik vind het erg makkelijk om telkens naar CS te wijzen; CS heeft bij mevr75 een leverprobleem met een roze FP3 echt waanzinnig goed opgelost. Er gaan dus ook echt wel dingen goed hoor.
(al ben ik verder ook geen fan van CS en hun politiek)
Less is bore

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 16 feb 2012 19:18

@Daniel, Nico

Klopt helemaal.. De FM verschuilt zich constant achter CS, dit heb ik hem ook al een paar keer verteld en gewoon het feit dat hij het op moet lossen. Heb de fiets wel bij hem gekocht en niet bij CS.
Ik ga hier ook geen namen noemen verder, maar ik hoop dat hij het gaat regelen, daar vertrouw ik hem op.
CS zal heus wel diverse zaken netjes opgelost hebben, maar waarom altijd bij een ander? Dat heb ik weer..
Bedankt voor jullie reacties ;-)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 feb 2012 08:47

Ben van plan me een Pinarello aan te schaffen, een 2012 model, nu vroeg ik me af, de Dogma 60.1, Paris en FPquattro hebben dezelfde geometrie.
Ik als gewone sterveling - wielertoerist, die zo een 15K km in een jaar fietst, zou ik het verschil merken tussen een Paris en een FPquattro (met dezelfde wielen eronder). Over de Dogma wil ik het niet hebben, want die is toch way out buiten mijn budget.
Het gewichtsverschil tussen een FP4 en een Paris is slechts 60gram (1040 voor de Paris, tegenover 1100 voor de FP4, in maat 54).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 feb 2012 08:54

Dat gewicht zou ik mij niet blind op staren. Tel daar maar rustig 10% bij op. Pina is daar op zijn zachtst gezegd niet altijd even netjes mee (wegen ongelakt zeker oid).
Qua fiets zou ik denk ik de Paris pakken, al kan ik het niet met keiharde feiten onderbouwen. Het is ander, hoogwaardiger carbon, en dat zal je net ff een iets fijnere fiets opleveren.
Less is bore

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 20 feb 2012 09:05

Ik had een prince in maatje 55 en die ging over de 1200 gram zonder vork... Daar gave ze toen ook 1000 gram ofzo voor op.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 feb 2012 09:16

Tsja, een Pina moet je niet voor het gewicht kopen. Maar goed, ik ben er al lang uit dat gewicht lang niet alles zegt. Bij de overstap van de S-works naar de Dogma ben ik er 400gr (incl zwaarder stuur-uit-1-stuk) op achteruit gegaan, maar in fietsplezier-controle-houding ben ik er juist 400% op vooruit gegaan.
En een witte fiets weegt zomaar 100gr meer dan een zwarte.
Less is bore

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 20 feb 2012 09:24

daniel1975 schreef:...... ik ben er al lang uit dat gewicht lang niet alles zegt.....
helemaal mee eens

Plaats reactie