Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2012 15:25

Overigens vind ik die ovale pennen erg onhandig. Afgelopen trip naar GC zaten die ook op onze huur-C'dales. Verrot lastig om je zadelhoogte dan 1-2mm bij te stellen.
Less is bore

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 28 mar 2012 17:56

nicovandijk schreef:Daarnaast kun je onderop het bracket ook het serie nummer vinden, dit is via de Pinarello website na te trekken.
O ja Nico, waar precies dan? (linkje a.u.b.)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 28 mar 2012 18:47

daniel1975 schreef:Overigens vind ik die ovale pennen erg onhandig. Afgelopen trip naar GC zaten die ook op onze huur-C'dales. Verrot lastig om je zadelhoogte dan 1-2mm bij te stellen.
Vindt zo'n ovale pen juist wel handig, want hij draait nooit, alleen maar omhoog of omlaag ;-)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

PinarelloQuattro
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jun 2011 20:43
Locatie: Den Haag

PinarelloQuattro 28 mar 2012 21:14

nicovandijk schreef:
adroit schreef:Een Dogma heeft NOOIT een ronde zadelpen, hieft ie dat wel weet je zeker dat ie nep is.
Ook kun je het zien aan de carbonstructuur, een echte Dogma heeft een 1K carbonsoort (veel fijnere structuur)
Ook kun je het controleren met de bottombracket, kun je er een BSA draad BB indraaien weet je ook zeker dat ie nep is, een echte Pinarello heeft altijd Italiaanse draad.
Ook kun je het zien aan het balhhoofd, een Dogma heeft een carbon pillonvormige afdekkapje met Pinarello erop

Kortom, veel verschillen maar voor een onervaren consument moeilijk te herkennen, op marktplaats bijvoorbeeld zijn 9 van de 19 aangeboden Dogma's nep (!!!!!)
Inderdaad, goed opletten. Er circuleren redelijk wat Chinarello's.
Daarnaast kun je onderop het bracket ook het serie nummer vinden, dit is via de Pinarello website na te trekken.
Er is op dit forum al een aantal keren aangegeven dat je je framenummer kan natrekken via de site van Pinarello.

Kan iemand mij vertellen waar ik dat dan precies kan doen? het enige dat ik kan vinden is de pagina waar ik mijn fiets kan registreren....wellicht zoek ik niet goen
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1

embee64
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 01 apr 2007 20:25

embee64 29 mar 2012 14:42

In plaats van te blijven zeuren over het framenummer, is het handiger om eens beter op de uiterlijke verschillen te letten.
De vorige serie chinese Dogma's (die met de schakelkabels onder de schuine buis) hebben een RONDE zitbuis en een RONDE zadelpen, in tegenstelling tot de originele.
Bovendien heeft de chinese Dogma GEEN aanlasnok voor de voorderailleur, in tegenstelling tot de originele.
De nieuwe serie van de chinese Dogma heeft weliswaar een ovale zitbuis en zadelpen en een aanlasnok, maar GEEN "'aero-bobbel'''achter de voorvork/onder de schuine buis.
Deze verschillen kun je vanaf 10 meter afstand zien, en heb je geen framenummer voor nodig.
Tenminste, tot de chinezen het laatste verschil ook wegwerken.

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 02 apr 2012 19:45

Ik ben nu ook voor een nieuwe pinarello op zoek.rij nu op een f4:13 en wil nu een paris maar ik heb natuurlijk ook zitten kijken naar een dogma.nu zijn ze aan het stunten met de frame's van 2011,is er een verschil tussen een 2012 en 2011 model?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 apr 2012 20:25

Ja, er is verschil. De 2012 is een compleet nieuwe fiets.
Maakt dat de "oude" Dogma een slechte fiets? Nee, het is mijn fijnste fiets ever. Ik zou echt geen moment twijfelen en voor een Dogma 2011 gaan ipv Paris.
Less is bore

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 02 apr 2012 22:04

bulldog_007 schreef:Al tijden heb ik voor ogen:
"Ooit wil ik op een Pinarello rijden"

Na heel wat bladzijde's hier gelezen te hebben op het forum begint de twijfel toe te slaan ... Moet/wil ik nog wel een Pinarello kopen ???
Momenteel rijd ik op een Giant TCR 0 (alu uitgevoerd met Ultegra). Ik ben van plan om mijn huidige fiets te behouden en wil ik deze gebruiken voor het mindere weer (waar we in Nederland toch geregeld last van hebben ...)
Ik lees op dit forum veel over scheuren die spontaan ontstaan in het frame en de "slechte" service die verleent wordt op deze fietsen.
Momenteel ben ik aan het kijken naar een Pinarello FP2 uit 2011 met shimano 105, deze is momenteel bij mijn plaatselijke fietsendealer betaalbaar voor mij.
Ik fiets zo,n 4000 km/jaar

Ben benieuwd naar jullie kijk op deze lastige kwestie ...
WAAROM zou je geen Pinarello kopen? Laat je niet zozeer beinvloeden door wat er op het forum staat. :D
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 03 apr 2012 09:27

daniel1975 schreef:Ja, er is verschil. De 2012 is een compleet nieuwe fiets.
Maakt dat de "oude" Dogma een slechte fiets? Nee, het is mijn fijnste fiets ever. Ik zou echt geen moment twijfelen en voor een Dogma 2011 gaan ipv Paris.
+1 t.a.v. Dogma 2011

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 03 apr 2012 21:58

Nog even een foto tussendoor voor de liefhebbers..
Na 6 maanden wachten op een nieuw frame nu dan eindelijk binnen! Ga de details maar achterwege laten... Meteen aan de slag gegaan met afbouwen en een paar nieuwe wielen erin gemonteerd. Voorheen met Zipp gereden, daarna Chamal en nu Bullet Ultra.
Fiets rijdt heerlijk icm de nieuwe Bullets. Nu maar hopen dat het frame heel blijft..

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 apr 2012 22:42

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de bullet ultra. Zijn het deze met stalen, USB of CULT lagers (ik gok het eerste, die zijn meest geleverd).
Hier ook een fotootje van mijn Pina, klaar voor komende zondag met open pave 27mm tubes...(het is een echte hoor ;) )

Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 03 apr 2012 23:52

Het zijn de stalen lagers. USB of Cult heeft voor mij geen toegevoegde waarde. De Bullets zijn aardig comfortabel, meer dan de chamal's en hetzelfde ongeveer als de Zipp's. Heb er nu zo'n dikke 100 km mee gereden en ben er heel erg positief over! Vindt ze qua looks zelfs nog beter in de Opera staan dan de Zipp's.
De Bullets zijn moeilijk te leveren hier in de buurt en kwam ze per toeval tegen en was er meteen van onder de indruk. Mooie kwaliteit wielen en hopelijk geen miserie , zoals ik met de Zipp's diverse malen heb gehad. de tijd zal het uit wijzen. Ook het gewicht is in orde voor zo'n hoog type velg. Volgens mij nog lichter dan de 404's ;-)

Blijft mooi zo'n oldtimer ;-) Zal goed rijden op de kasseien, beter iig als een carbon fiets.. Durf mij daar voorlopig mij niet op te begeven.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Plaats reactie