Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 jun 2009 14:57

Dat zijn Ax-lightness Orion remmen van duizend euro per setje: http://www.ax-lightness.de

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

morti
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 29 aug 2008 12:24

morti 27 jun 2009 16:15

Timo 2.0 schreef:Dat zijn Ax-lightness Orion remmen van duizend euro per setje: http://www.ax-lightness.de

Afbeelding
daarom dat je ze niet veel ziet dan maar alvast bedankt

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 27 jun 2009 23:12

alexwilier schreef:Wat ik tot nu toe zie heeft ook wel wat weg van een Cento 1, maar dat kan ik eigenlijk geen bezwaar noemen. Alhoewel, een Wilier moet op een Wilier lijken en een Pina op een Pina en anders niet!


De doorlopende bovenbuis naar de staande achtervork heeft idd een verdacht hoog Cento gehalte.. wel mooi overigens, als de bovenbuis tenminste niet teveel afloopt. Verder valt me op dat de zitbuis en zadelpen volgens mij niet rond is, maar achter wat spits toeloopt.

Overigens ietwat grotere plaatjes klik HIER
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

alexwilier
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12

alexwilier 28 jun 2009 00:05

Het is een aero zadelpen net als de Opera Super Leonardo. Ik denk dat het een traditioneel frame is en dus geen aflopende bovenbuis heeft want anders is het écht geen Pina meer. De kromming in het frame zal wel wat lijken op de boog in de Prince en vloeiend overgaan in de seatstays. Ik ben benieuwd wanneer de eerste foto tevoorschijn komt van het totaalplaatje.
Nog ff over de naam: Dogma vind ik eigenlijk een suffe naam met een vreemd religieus tintje. Prince heeft iets elegants, tijdloos en strijdbaars. Jammer dat de Prince last krijgt van een Dogma dat hem regeert.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 28 jun 2009 23:41

jan88...... Gave fiets man! Het is geen schande om niet op een Prince te fietsen. Hierop mag je gezien worden!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 28 jun 2009 23:45

Dogma....eerder een dog bah!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 29 jun 2009 13:12

Prachtige fiets die Dogma, evenals de Prince trouwens.

Toch krijg ik bij deze fietsen al snel een beetje een sneu gevoel als je niet een echte topper bent. Afgelopen week tijdens het beklimmen van de Galibier zag ik er weer 1:

Een man van midden 40 met een gloednieuwe Prince met superrecord afmontage. Ook had hij een bijbehorend Pinarello pak waardoor je al ongeveer 300 hoogtemeters lager kon zien dat er een Pinarello de berg opreed (nou ja, kroop). Gezien de enorme buik had het gekund dat hij een extra helm onder zijn shirt had, maar denk eerder dat hij iets teveel van het leven had genoten. Natuurlijk fantastisch dat deze man uberhaupt de uitdaging van een Galibier beklimmen aangaat, maar toch kon ik me niet aan de indruk ontrekken dat hier sprake was van een aankoop voortkomend uit een midlife-crisis.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 29 jun 2009 13:25

Waarom zou je niet op een Prince mogen rijden als je niet zo goed rijdt? Natuurlijk benut je pas de kwaliteiten van een topframe als je zelf ook een hoog niveau hebt, maar toch. Je kan toch ook genieten van een mooie fiets? Dus als je het geld er voor over hebt kun je maar beter een topfiets kopen en lekker genieten van elk moment dat je er op mag zitten in plaats van af te moeten zien op een aftands barrel.

Dogma lijkt wel veel op de Prince, zo te zien nog steeds geen geintegreerde trapas lagers. Lijkt inderdaad een geprofileerde zadelpen te zijn, dat beperkt dus de keuze voor een zadelpen wel. Moeilijk te zien op de fotos, maar zijn er wat meer "ribben" verwerkt in het frame ten opzichte van de Prince?

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 29 jun 2009 13:41

"maar toch kon ik me niet aan de indruk ontrekken dat hier sprake was van een aankoop voortkomend uit een midlife-crisis"

En wat dan nog?
Ik krijg een beetje sneu gevoel van reacties zoals die van jou, mijnheertje nofuterkid...


groet,

Peter

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 29 jun 2009 13:50

Het lijkt mij ook dat er slechtere manieren zijn om een midlife-crisis door te komen.
En misschien gaat die buik er zo ook wel vanaf. Niks mis mee, dus
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 29 jun 2009 13:53

Bij deze heeft de voorzitter gesproken, niets mis mee dus.........ook in mijn ogen trouwens.

azibi
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:24

azibi 29 jun 2009 15:20

Het is op dit forum ook niet snel goed, als een veel belovend talent 2 prince`en heeft is hij ineens verwent, ben je wat ouder heb je een midlife crisis... als je zo gaat redeneren zouden alleen de prof`s op deze fietsen mogen rijden omdat een normaal iemand nooit het volledige potentieel er uit zal kunnen halen...

Plaats reactie