Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 apr 2007 14:15

Hoi Ron,
Het is en blijft een prachtige fiets, cker in deze kleurstelling. Je hebt er al veel veilige kilometers op gemaakt , vast en cker, en er zullen er nog vele volgen. Waar ik wel benieuwd naar ben is het comfort van de LW wielen tov de hyperon die je eerst had of de Neutron.
Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 26 apr 2007 15:13

Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 26 April 2007


Hoi Ron,
Het is en blijft een prachtige fiets, cker in deze kleurstelling. Je hebt er al veel veilige kilometers op gemaakt , vast en cker, en er zullen er nog vele volgen. Waar ik wel benieuwd naar ben is het comfort van de LW wielen tov de hyperon die je eerst had of de Neutron.
Grtz Rene


Da's eigenlijk heel voorspelbaar. De laag profiel velgen zijn comfortabeler. De Hyperons heb ik maar een paar maal op gefietst, maar herinner ik mij als zeer comfortabel. De Neutrons zijn iets minder maar nog steeds behoorlijk comfortabel, en de LW's het minst. ngetwijfeld zijn dit ook met afstand de stijfste velgen. De verschillen zijn overigens niet heel groot, en uiteraard nogal afhankelijk van het wegdek.Maar ik denk eerlijk gezegd dat het type bandjes/tubes en de druk die je erop zet een minstens even grote rol spelen. Ik had aanvankelijk de neiging om een nogal hoge druk in mijn tubes te doen, maar inmiddels doe ik het wat minder, en dat scheelt een stuk.
Harde wind is meestal tegen.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 26 apr 2007 15:43

Hey Ron,
Long time no see.
Ziet er (nog steeds) mooi uit. Heb je ook detailfoto's van de pedalen en de QR's?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 26 apr 2007 21:59

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 26 April 2007


Hey Ron,
Long time no see.
Ziet er (nog steeds) mooi uit. Heb je ook detailfoto's van de pedalen en de QR's?


Tuurlijk.
Hier zijn de Speedplays. Ik wil nooit meer iets anders. Heerlijk vrij gevoel, en ik heb minder de neiging om mijn  voet voor of achterover te kantelen. In en uitklikken is even wennen, maar nu gaat het makkelijker dan met de Record's.

 
En de Controltech snelsluiters. Om eerlijk te zijn wilde ik eerst Tune's, maar mijn dealer levert die niet, en wel deze Controltech's. Titanium en carbon, behoorlijk licht (63gr voor de set als ik me niet vergis) en toch lekker stevig om vast te pakken, en makkelijk in het gebruik. En past wel aardig bij de LW's toch?

 

 
Harde wind is meestal tegen.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 27 apr 2007 11:13

Bedankt voor de foto's.
De snelspanners passen mooi bij de LW's. Het is het overwegen waard om de graphics van de snelspanner te verwijderen, dat oogt nog iets strakker denk ik.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

supervrouw
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2007 16:54

supervrouw 27 apr 2007 12:59

Hello!
Ik ga in het najaar een nieuwe fiets kopen en overweeg de Pinarello 3:13 met Campa groep (Veloce?) Nou zijn jullie vast allemaal bevooroordeeld, maar evengoed: jullie expert opinion... ik hoor het graag.
 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37637
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2007 14:18

Neem lekker de F4.13. Prijsverschil is het verschil in framekwaliteit zeker waard. Veloce is niks mis mee, prima groep!
Less is bore

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 apr 2007 14:27

Schitterend, Ron. Het blijft een heel mooi en uitgekiend geheel, die Dogma van jou!
Ik zou het zwarte zadel icm het witte stuurlint behouden. Dat past het best bij je frame. De regel "zelfde kleur zadel & stuurlint" is echt niet heilig. Ook de originele Campagnolo tandbladen ogen perfect en moeten echt niet veranderd worden door goedkopere zwarte Specialités TA of dergelijke: dit heeft een prachtige klasse-uitstraling.
Dan nog 2 vraagjes:
- hoe is je ervaring ondertussen met de Record bidonhoudertjes? Vertonen ze slijtage of zwaktes? Gaan de drinkbussen er snel in en uit?
- wat is je langetermijn-ervaring met het Syntace carbon stuur? Ik heb zo een liggen dat ik wil monteren op de fiets van mijn vader, ook in combinatie met Record Ergopowers.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jan_k14
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2006 19:46

jan_k14 30 apr 2007 22:38

Hoi,

@ Ron:
Strakke fiets zeg, mooi!


@ Casran:
ik kan alleen wat zeggen over de Record bidon houders:

Functioneren prima, bidonnen zitten goed vast maar niet te. In en uithalen gaat ook eenvoudig.
Beschadigen de bidonnen wel iets, met name aan de onderzijde (voor iemand die niet steeds nieuwe bidonnen krijgt misschien van belang)

Groeten,

Jan

willuk
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2005 17:42

willuk 13 mei 2007 22:34

Geachte heren,
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een pinarello paris. Ik heb deze gekocht bij Flarer in italie. Nadat ik het frame helemaal heb geinspecteerd vind ik enkele putjes in de blanke lak (de beschermlaag). Het zijn er plusminus 10 verspreidt over de achterbrug. Is dit normaal en zo nee graag advies wat ik moet doen!!
Alvast bedankt.
XW

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 mei 2007 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door WILLUK op 13 Mei 2007


Geachte heren,
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een pinarello paris. Ik heb deze gekocht bij Flarer in italie. Nadat ik het frame helemaal heb geinspecteerd vind ik enkele putjes in de blanke lak (de beschermlaag). Het zijn er plusminus 10 verspreidt over de achterbrug. Is dit normaal en zo nee graag advies wat ik moet doen!!
Alvast bedankt.


Niet leuk , maar wat kan je er aan doen ?? Zou je het accepteren als je de fiets in Nederland gekocht zou hebben ?Affin we willen toch graag foto's zien van weer een Pinarello.
Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie