Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 25 aug 2006 01:52

Vind dit véél mooier dan de zgn top-pina's met die vorken waar je zeeziek van wordt. Hier ga je veel fietsplezier van hebben. Tijdloze kwaliteit.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 25 aug 2006 02:33

Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 24 Augustus 2006

Vind dit véél mooier dan de zgn top-pina's met die vorken waar je zeeziek van wordt. Hier ga je veel fietsplezier van hebben. Tijdloze kwaliteit.

galileo 2006 heeft nu ook zeeziekmakende vorken die van de foto zal een ouder model zijn kleurstelling is ook anders

dogmadude
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 feb 2006 11:22

dogmadude 25 aug 2006 10:50

Marconi, nette fiets hoor! Mooie kleurcombinatie
bij de weg; ook last van (mogelijk) zakkende zadelpen (getuige plakbandje op zadelpen.....)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 aug 2006 15:44

Quoten: Origineel geplaatst door dogma dude op 25 Augustus 2006


Marconi, nette fiets hoor! Mooie kleurcombinatie
bij de weg; ook last van (mogelijk) zakkende zadelpen (getuige plakbandje op zadelpen.....)



Even dit om een misverstand te voorkomen. De afgebeelde Galileo is niet die van mij ! Lees wat ik eronder geschreven heb! Dus de allerlaatste txt.
Het is toevallig wél zo dat ook IK op mijn fiets een plakbandje om de zadelpen heb geplakt! Ik had dit op die foto niet eens gezien. Dat plakbandje heb ik enkele mm boven de zadelstrop geplakt om te kunnen zien óf de zadelpen zakte nadat ik mijn FM  (Plieger) die bout heb laten aantrekken omdat die pen aanvankelijk bleef zakken!
Mijn eigen Galileo heeft dus een andere groep en andere wielen. Wel een plakbandje om de zadelpen! 
P.S. Ik heb nog geen digitale camera ( kan geen goede vinden. Te veel 'noise' bij hogere ISO waarden) en bovendien ik kan geen foto's op het forum plaatsen omdat ik dit te ingewikkeld vind. Zal het eens aan mijn "digitale" zonen vragen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 25 aug 2006 15:51

@ Balenaar: Ik denk niet dat die pinarello frames op maat gemaakt zijn, volgens mij is dat bijna nooit het geval bij full carbon frames.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 25 aug 2006 15:51

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 25 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 24 Augustus 2006 Ik voel mij er 'safe 'op wat ik met een full carbon denk ik nooit zou hebben. Gelukkig is de vorkbuis alu en geen carbon.De vork zelf is carbon evenals de staande achtervork.


Waarom zou je je wel niet 'save' voelen op een carbon frame ?Dat is net comfortabeler ivm schokken enzo. Een Carbon vork met een alu vorkbuis is volgens mij ook minder 'veilig' dan een full carbon vork. Want hier worden 2 verschillende soorten (carbon en alu) aan elkaar verlijmd.


Ja, je hebt wel gelijk. Maar ik vind full carbon zo kwetsbaar! In feite is het niets anders dan 2 componenten kunsthars met wat lapjes carbon. t Zal wel inbeelding zijn. Ik heb ook lang zitten dubben welk type frame het zou worden. Mijn  keuze was eigenlijk full alu maar ben gezwicht voor de charme van Pina! Hopelijk laat 'ze 'mij niet in de steek! Het wederzijds vertrouwen groeit wel hoor.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 25 aug 2006 22:50

Time maakt volgens mij gebruik van lugs en dat maakt het op maat maken van frames volgens mij een stuk makkelijker. Voor een frame zonder lugs zou je voor ieder frame een apparte mal moeten maken.

pinarellofan
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:01

pinarellofan 25 aug 2006 23:59

Dat weet ik niet maar de balhoofdbuizen zien er ook niet extra lang uit en waarom zou je met een op maat gemaakt frame met een 15cm stuurpen willen rijden? Dan maak je toch de bovenbuis iets langer?

Plaats reactie