Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 nov 2017 09:31

mazie schreef: 06 nov 2017 21:02 Weet er iemand waar ik zo een klein afdichtingsrubbertje kan vinden die de voorste versnellingskabel afdicht daar waar hij uit het frame komt?
Is van F8
Bij jouw Pinarello dealer, lijkt me.

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 07 nov 2017 20:32

jandb schreef: 18 aug 2017 08:18 Ik heb een Gan S en die bevalt me prima, rijd er nu ongeveer een jaar op. Ik heb het frame via garantie ontvangen omdat er bij mijn Marvel een klein scheurtje in het frame zat bij het balhoofd in de buurt.
Ik heb een 56 frame maat wat overeenkomt met 58. Ik ben 1.82m en redelijk in verhouding qua benen en bovenlichaam.
Dit is heel typisch om te lezen. Ik had ook een marvel waarbij het frame rond de trapas was uitgelubberd. Gevolg kraak tijdens trappen en onder garantie een GAN S gekregen. Ik heb zo het idee dat die Marvels niet van al te beste kwaliteit waren, ik ken nog twee mensen die hun marvel hebben ingewisseld. 1 voor een prince overigens. Made in Taiwan sticker overigens onder het frame, weet niet of jij die sticker al hebt gezien.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 nov 2017 21:16

Een 56 maat die overeenkomt met 58?
Bij Pina is de maat juist bijna klassiek. Maat 56 = 56.5cm bovenbuis.
Less is bore

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 27 nov 2017 06:17

hi allemaal,

Zo, eindelijk begint de opbouw vormen aan te nemen dat het zinvol is om een plaatje te laten zien. Ik ben namelijk al sinds de zomer bezig met de opbouw van een nieuwe fiets.. Budget speelde voor de verandering geen rol, ik wilde -in mijn ogen- het beste van het beste hebben. Dat is volledig arbitrair, beginnend met het frame of de wielen. Ik begrijp ook wel dat er goedkopere wielen zijn met ongeveer zelfde performance, dit vond ik mooi en kon ik voor een goede prijs op de kop tikken. Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere componenten, behalve de derailleur pulley. Dat was meer nieuwsgierigheid (ja het fiets soepeler, hoeveel watts soepeler: geen idee). .

Omdat ik daarnaast in training was voor een ironman en met name op de tijdritfiets zat duur(de) het allemaal wat langer. Sowieso nog steeds niet klaar, want stuurpen en stuurbuis vergen nog wat meer tijd in het (ook nog te vervangen) zadel.


Afbeelding
Frame: Pinarello F10, maat 54, kleur Red Magma
Wielen: Enve SES 4.5 tubular, Chris Kings bearings (n.a.v. een week testen in omgeving Girona, met dank aan The Service Course in Girona waar ik ze een week heb kunnen huren
Banden: Vittoria Corsa G+ 25mm tubes
Stuur: Enve SES Aero, breedte 42
Stuurpen: Most 100 -> wordt nog vervangen voor een Enve, lengte tbd op basis van hoogte stuur
Zadel: Specialized Toupe 43, nog te vervangen wat ook plat en breed is maar minder flex geeft
Groepset: Dura Ace Di2 9150, 12-25 achter, 50-34 voor
Pedalen: Garmin Vector 2 (worden vervangen door Powertap P1 die momenteel op TT zitten)
Bottom bracket: Threaded Ceramic Speed
Derailleur pulley: Japan Carbon Dry met ceramic bearings
Ketting:
Bidonhouders: Arundel matte carbon

Nog te doen:
  • Stuurpen (is nu 100, wellicht naar 110 als er nog een spacer extra onder gaat)
    Enve fietscomputer houder erop (aero stuur heeft geen ruimte voor standaard Wahoo computer mount
    stuurbuis zagen
    zadel vervangen
    pedalen omwisselen
    evt 4iiii power meters erop ter vervanging van pedaal systeem (wat matig betrouwbaar is)
Enige suggesties voor een zadel?

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 27 nov 2017 06:18

kansloze actie van mijn kant, plaatje wil niet uploaden en deeplinken werkt ook niet? https://imgur.com/gallery/2lhbW

ippe
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36

ippe 27 nov 2017 08:07

Effe helpen

Afbeelding
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 27 nov 2017 08:24

ooglenz schreef: 07 nov 2017 20:32
jandb schreef: 18 aug 2017 08:18 Ik heb een Gan S en die bevalt me prima, rijd er nu ongeveer een jaar op. Ik heb het frame via garantie ontvangen omdat er bij mijn Marvel een klein scheurtje in het frame zat bij het balhoofd in de buurt.
Ik heb een 56 frame maat wat overeenkomt met 58. Ik ben 1.82m en redelijk in verhouding qua benen en bovenlichaam.
Dit is heel typisch om te lezen. Ik had ook een marvel waarbij het frame rond de trapas was uitgelubberd. Gevolg kraak tijdens trappen en onder garantie een GAN S gekregen. Ik heb zo het idee dat die Marvels niet van al te beste kwaliteit waren, ik ken nog twee mensen die hun marvel hebben ingewisseld. 1 voor een prince overigens. Made in Taiwan sticker overigens onder het frame, weet niet of jij die sticker al hebt gezien.
Klopt zat inderdaad een mooie made in Taiwan sticker onderop, doet wel wat afbreuk op het gevoel zeker voor die centen al komt zowat alles er vandaan, Moet zeggen dat de GAN S nog steeds prima bevalt en ik hoop dat ik langer met het frame kan doen dan met de Marvel ;-)
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 27 nov 2017 09:17

Mooi rood! Staat de F10 zeker goed. Gefeliciteerd.
Mijn opmerkingen.
1: Ik ben zelf niet zo'n fan van de Enve's en verschil in velghoogte voor-en achterwiel
2: Graag zwarte banden (zeker mer dit rode frame).
3: Een Fizik Antares R1 of R0 is zeker een goede vervanging voor de Toupe.
4: Garmin Vector 3 pedalen zouden mijn voorkeur hebben als een powermeter in de crankset geen optie is.

Succes met de opbouw en veel plezier met rijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 27 nov 2017 10:11

Super mooi karretje! :like:

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 27 nov 2017 14:23

boswielrenner schreef: 27 nov 2017 09:17 Mooi rood! Staat de F10 zeker goed. Gefeliciteerd.
Mijn opmerkingen.
1: Ik ben zelf niet zo'n fan van de Enve's en verschil in velghoogte voor-en achterwiel
2: Graag zwarte banden (zeker mer dit rode frame).
3: Een Fizik Antares R1 of R0 is zeker een goede vervanging voor de Toupe.
4: Garmin Vector 3 pedalen zouden mijn voorkeur hebben als een powermeter in de crankset geen optie is.

Succes met de opbouw en veel plezier met rijden.
ha! dank voor de feedback. Grappig dat datgene waar jij geen fan van bent juist 1 van de redenen waren om voor deze combo te gaan. Mbt de zwarte banden: hieronder een plaatje van toen ik er tijdelijk de velgen van mijn triathlonfiets in had gezet met volledig zwarte Conti 4000s. Ik vond het juist allemaal beetje donker met zwarte bandjes. Nu zorgen de witte Enve stickers wel voor een kermisvibe, die ga ik wellicht ook nog wel omwisselen als ik er zin in heb. T is alleen best een gedoe..

Voor die Garmin pedalen ben ik een beetje huiverig. De Vector 2 hebben best wat problemen gehad, heb jij goede ervaringen met de 3?
Bijlagen
IMG_0546.JPG

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 27 nov 2017 15:45

nofuturekid schreef: 27 nov 2017 06:17
Enige suggesties voor een zadel?
Ik vind hem prachtig, juist met witte stickers en skinwall banden; saaie roodzwarte fietsen zijn er genoeg.

En als je toch de triathlonfiets gewend bent: een (semi) tijdrit zadel zou er mooi op staan, zoals de pro stealth carbon https://www.futurumshop.nl/pro-stealth- ... vOEALw_wcB of de bontrager hilo xxx carbon: https://www.trekbikes.com/ca/en_CA/equi ... e/p/11791/. De laatste heb ik zelf op mijn Ridley Noah SL en het zit heerlijk, ook bij een houding meer rechtop (zoals klimmend). Diep zitten is makkelijker, dus dan kan je stuur wellicht blijven zitten op deze hoogte. Succes!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 nov 2017 18:28

Fraai, maar eens met boswielrenner; die ouderwetse retrobandem passen niet bij zo'n modern aero frame.
Verder niks meer aan doen :-)
Less is bore

Plaats reactie