Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 11 jun 2015 10:44

daniel1975 schreef:"heb gehoord"
Ben heel benieuwd wie er hier op het forum na 5jr een nieuw frame heeft gekregen, welk merk dan ook.
Dat maakt niet uit. Je moet alleen de juiste wegen gaan bewandelen en die zorgen voor frustratie en een oerwoud. Dat is voor veel mensen een brug te ver.

Kortom, overdragen aan de juiste personen die WEL de wet- en regelgeving kennen en in acht nemen.

Je hebt geen twee jaar garantie. Je mag een goed product verwachten zolang als je redelijkerwijs mag verwachten dat het product goed functioneert.

Eerste half jaar ligt de bewijslast bij de verkopende partij (aanname is namelijk dat het gebrek al aanwezig was bij verkoop), daarna moet jij aantonen dat het gebrek niet door jouw gebruik ontstaan is.

lucnoa
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 07 mar 2007 23:52

lucnoa 11 jun 2015 16:00

JasperGR schreef:Daniel dat zou ik niet te hard zeggen over andere merken! Ik heb namelijk verhalen van een van mijn LBS gehoord dat Specialized dit doet en zo zullen er wel meer zijn. Ik vind dat je na 5 jaar nog steeds een degelijk product mag verwachten. Daarnaast is het al eerder genoemd, na 5 jaar kopen sommige mensen een nieuwe fiets. Als je net ervoor dit meemaakt dan kan dat ervoor zorgen dat je niet meer bij Pina een fiets koopt door de after service. Een tegemoetkoming is dus het minste wat ze kunnen doen, korting o.i.d.
Ik heb ook al veel gehoord tot het zover is en ze u moeten verder helpen met een garantie geval ;)

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 jun 2015 16:20

Wat ik in deze discussie niet terug zie is de kilometers die er gereden zijn. Bij auto's etc is het vaak 3 jaar of 100.000km garantie. Ik kan me voorstellen dat een fietsframe na 50.000km ook op kan zijn. Vermoeiing en co gaan toch een keer meespelen. Rijdt je veel kilometers en heb je bijvoorbeeld het bracket niet helemaal lekker gemonteerd (al dan niet eigen schuld) dan kan zoiets zomaar een piekspanning veroorzaken.

Ik probeer hiermee niet iets goed te praten, maar wel in perspectief te plaatsen. Het gros van de fietsers komt niet aan de 5000km per jaar en trapt niet zo hard, waardoor ze gemakkelijk 10 jaar met een frame kunnen doen.

Zover ik weet gaan de hoofdframes van de prof ook altijd na een jaar de prullenbak in. De trainingsfietsen/reserve fietsen worden dan nog verkocht.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2015 18:36

lucnoa schreef:
JasperGR schreef:Daniel dat zou ik niet te hard zeggen over andere merken! Ik heb namelijk verhalen van een van mijn LBS gehoord dat Specialized dit doet en zo zullen er wel meer zijn. Ik vind dat je na 5 jaar nog steeds een degelijk product mag verwachten. Daarnaast is het al eerder genoemd, na 5 jaar kopen sommige mensen een nieuwe fiets. Als je net ervoor dit meemaakt dan kan dat ervoor zorgen dat je niet meer bij Pina een fiets koopt door de after service. Een tegemoetkoming is dus het minste wat ze kunnen doen, korting o.i.d.
Ik heb ook al veel gehoord tot het zover is en ze u moeten verder helpen met een garantie geval ;)
Jij snapt 'm ;)
Less is bore

bob_sc
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2013 22:21

bob_sc 11 jun 2015 19:29

daniel1975 schreef:"heb gehoord"
Ben heel benieuwd wie er hier op het forum na 5jr een nieuw frame heeft gekregen, welk merk dan ook.
Ik heb ooit (8 jaar geleden) een gebroken aluminium Ridley van +4 jaar oud gewisseld tegen een nieuw frame.
Fietsenmaker zei dat hij niets kon doen, maar dat als ik echt wou maar zelf naar ridley moest gaan.

Dag erna gestopt aan hun bedrijf in Beringen, getoond wat er mis was, nieuw frame laten leveren bij andere fietsenmaker.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 12 jun 2015 07:59

Maar als je een Pinarello rijdt wil je een Pinarello terug en geen Ridley. 8-)

Mijn buurvrouw kreeg na vijf jaar ook geen nieuwe haarföhn ook al had ze het bonnetje nog...

olleranip
Forum-lid
Berichten: 415
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 12 jun 2015 08:42

Jaap Telder schreef:Maar als je een Pinarello rijdt wil je een Pinarello terug en geen Ridley. 8-)
:D
Mijn buurvrouw kreeg na vijf jaar ook geen nieuwe haarföhn ook al had ze het bonnetje nog...
Als het een haarföhn van het merk Ridley was geweest, waarschijnlijk wel....... :D

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 12 jun 2015 09:01

Gerboon schreef:Wat ik in deze discussie niet terug zie is de kilometers die er gereden zijn. Bij auto's etc is het vaak 3 jaar of 100.000km garantie. Ik kan me voorstellen dat een fietsframe na 50.000km ook op kan zijn. Vermoeiing en co gaan toch een keer meespelen. Rijdt je veel kilometers en heb je bijvoorbeeld het bracket niet helemaal lekker gemonteerd (al dan niet eigen schuld) dan kan zoiets zomaar een piekspanning veroorzaken.

Ik probeer hiermee niet iets goed te praten, maar wel in perspectief te plaatsen. Het gros van de fietsers komt niet aan de 5000km per jaar en trapt niet zo hard, waardoor ze gemakkelijk 10 jaar met een frame kunnen doen.

Zover ik weet gaan de hoofdframes van de prof ook altijd na een jaar de prullenbak in. De trainingsfietsen/reserve fietsen worden dan nog verkocht.
Verkeerd gemonteerd lager en daardoor schade is gevolgschade. Daarvoor moet je dus bij diegene zijn die het lager gemonteerd heeft.

Ik lees hier een aantal rare dingen en heb maar 1 echt advies in situaties waar je er met je leverancier niet meer uitkomt; bewandel de juiste wegen en schakel juridische hulp in. Ga niet zelf lopen hobbyen met brieven en termijnen. Dat werkt je tegen als je het niet goed doet en het echt moeilijk wordt.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 12 jun 2015 09:11

Een sociaal media rel wil ook wel eens helpen)) De reputatieschade is ondertussen groter dan de kosten van een frame

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 20 jun 2015 10:59

Mijn oude F4:13 laten spuiten en opnieuw opgebouwd.

Mat zwart gespoten, Stuur en stuurpen Most, nieuwe Shimano 105 black tripple groep, 2015 Mavic Elite S wielset, Pinarello zadelpen, SMP carbon zadel, Shimano dura ace pedalen (komen op mijn nieuwe Cervelo S5) Elite mat zwarte bidon houders, zwart Lzard skins stuurlint.

Bijna te mooi om als tweede fietsje erbij te hebben :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MichaelM op 20 jun 2015 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 jun 2015 11:18

Mooie fiets.
Laatst gewijzigd door EmPeHa op 20 jun 2015 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MaVe46
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 nov 2013 14:05
Locatie: Limburg

Gebruikersavatar MaVe46 20 jun 2015 12:21

MichaelM schreef: Bijna te mooi om als tweede fietsje erbij te hebben :shock: ]
Zullen genoeg mensen blij zijn met deze fiets als eerste fiets, en hier ook wel het geld voor over hebben ;)
Mvg Martijn
=========

GIANT TCR 0
Colnago E1

Plaats reactie