Pagina 599 van 674

Re: Specialized

Geplaatst: 02 mei 2018 21:54
door Jac
Mooie kleur ! Benieuwd naar het eindresultaat.

Re: Specialized

Geplaatst: 02 mei 2018 23:03
door knukkel
boswielrenner schreef:
02 mei 2018 15:42

3: Vraag over wielen. Zijn de Zipp 404 firecrest 2018 wielen een beetje stijf en goed of kan ik beter voor Vision Metron 55SL gaan of Fulcrum Racing 55C? De Rovals vind ik duur en ik lees hier en daar dat ze zijdelings niet bijzonder stijf zijn.
Ik heb vorig jaar onder coulance een nieuwe 2017 set 404's met 77/177 naven kunnen kopen (m'n oude 2013 88/188 v8 achternaaf was gebroken) en stond er van te kijken hoeveel stijver ze zijn. Niet minder comfortabel, maar ze voelen veel directer. Ze hebben ook niet meer die 'losse' lagers waar je regelmatig de voorspanning van moest aanpassen en altijd een beetje speling in moest laten. M'n vorige set moest ik na een flinke regenrit ook altijd even servicen omdat er dan prut in zat en alles kraakte.

Ik denk dat ze met de huidige versie echt een stap hebben gemaakt en ben er erg tevreden over.

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 08:00
door boswielrenner
Dank je voor de review. Ik zit een beetje met een luxe dilemma.
De Zipp's 404 vind ik met vooral de zwarte decals erg fraai. Sexy wielen! Hoogte is 58mm.
De Fulcrums vind ik ook mooi en zijn nieuw voor dit jaar. Hoogte 55mm.
Dus gevoel zegt "probeer nu eens de Zipps en ratio zegt "Fulcrum is bewezen (ik heb ook Bora clinchers op andere fiets) goed dus ga voor save"
Zijn de Zipp's voldoende stijf? Ik ben een grote sterke sprinter (niet echt een klimmer) dus in wil een wiel dat zijdelings in de sprint ook super strak is.
De Fulcrums hebben aan de drive side van het achter wiel 2:1 spaak patroon. Dus drive side heeft meer spaken. Is dat bij Zipp ook zo?
Kortom; de naven van de Zipp geven geen problemen?

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 08:37
door knukkel
Het achterwiel heeft 24 spaken, maar 12 aan elke kant, dus niet 2:1.
Ik ben geen echte krachtpatser en kan niet inschatten hoe ze zich bij zware sprinters houden, maar m'n buikgevoel zegt dat ze dat wel aankunnen. Maar ik ben waarschijnlijk wel wat bevooroordeeld ;-)

Wat trouwens ook meespeelt voor mij, ik heb in de bergen (bv met de Marmotte) best wat carbon velgen van andere merken kapot zien gaan en de Zipps geven geen krim (bij mijn rem gedrag). Nu zeg ik zeker niet dat andere wielen slecht zijn, maar tussen m'n oren is het prettig dat ik er dan ook op kan vertrouwen dat ze niet zacht worden. Ik gebruik trouwens die bruine remblokjes van Trivio, kosten geen drol (4 euro voor 2 stuks) en remmen veel beter dan de originele Zipps.
Ik was a fan vanwege de looks en accepteerde het extra onderhoud, maar nu ben ik helemaal om. Het zijn voor mij de wielen nu.

Woon je in de buurt van Eindhoven? Dan zou je ze wel een keer kunnen proberen

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 08:45
door boswielrenner
Hoi,

Bedankt voor de info. Wordt gewaardeerd.Ik woon in Utrecht, maar ik heb zojuist besloten om voor de nieuwe Fulcrum Racing Speed 55C te gaan. Veel ervaring met Campa en Fulcrum wielen en ze hebben me nooit teleurgesteld. Voor mijn inzet en fysiek zijn de Fulcrums, denk ik, de beste keuze.
De Zipp's zijn wel hot, maar ga toch voor Fulcrums.

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 08:47
door knukkel
Geen probleem :winkthumb:
Veel plezier ermee en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 09:19
door feddesman
Ik rij ook alweer even op een sl6, echt een voorruitgang ivm Giant propel advanced.
Afgemonteerd met da9150 en setje tailwind van Wheeltec

Afbeelding

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 16:09
door Stoffa
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de 2017 en 2018 404s?

Mooi hoor die Tarmac, maar na mn vorige witte racefiets ben ik vwb een wit frame voorgoed genezen.

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 16:27
door boswielrenner
Volgens mij is er geen verschil tussen de 404 uit 2017 en 2018. In 2015 heeft Zipp de 404 uitgevoerd met nieuwe lagers type 77/177. Dit is wel een enorme verbetering ten opzicht van de vorige 404 met de 88/188 naven. Door de nieuwe 77/177 naven is de Zipp een stuk stijver en minder onderhoudsgevoelig geworden. Boven de 404 is nu de 404 NSW geplaatst die lichter is, beter remt en ook andere naven heeft. Uiteraard ook weer duurder. ;-)

Re: Specialized

Geplaatst: 03 mei 2018 16:58
door boswielrenner
Ik vind de Tarmac S-works SL6 in wit mooi. Het was voor mij zeker een alternatief geweest als het cameleon green frameset niet zou zijn gelukt. Wit is natuurlijk in zoverre een lastige kleur omdat je er alles op ziet. Je moet dus wel van poetsen houden.

Re: Specialized

Geplaatst: 06 mei 2018 09:19
door icemus
Mijn nieuw disc frame


Afbeelding

Re: Specialized

Geplaatst: 06 mei 2018 09:24
door icemus
Afbeelding