Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

walters
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 03 apr 2021 22:50

Service kost geld. Anderzijds als je veel betaald verwacht je ook service.
Betaal je weinig, kan er ook geen service geleverd worden.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 04 apr 2021 09:44

Dus in feite betalen jullie liever al op voorhand om de toekomstige problemen op te lossen ?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2021 09:57

Als je een Specialized koopt bij een internetwinkel in het buitenland, kun je ook langer wachten op service. Dat is dus geen vergelijk.
Er zijn genoeg goedkopere merken die ook prima service bieden en er zullen maar weinig merken zijn die het afgelopen jaar een vervangend frame uit de hoge hoed konden toveren, Ook Specialized niet.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 04 apr 2021 09:59

Angst is een goede raadgever :)

Het verschil in reacties dat ik zie over de service (en prijs) van Specialized en het andere uiterste het gebrek aan service (en prijs) van Wilier is iets dat blijkbaar sterk aanwezig is bij een deel van de kopers.

Prijs en service zijn net zo goed statussymbolen en beide kunnen een gevoel maken of breken. En gevoel is toch de doorslaggevende factor bij de aanschaf van een fiets.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2021 10:35

Service moet vooral van de dealer komen en Specialized is best streng op dat vlak. Die houden er niet zo van als de importeur mailtjes krijgt dat een winkel het niet zo nauw neemt met zijn verplichtingen.
Wilier is wat dat betreft een (typisch Italiaans) ander uiterste.

Mensen die dealer willen worden van Specialized, zullen ook vaker van het soort zijn die service een essentieel onderdeel van het verkoopproces vinden.

Bij Wilier is het vaak de winkel die het afschuift op de importeur, de importeur schuift het weer door naar Wilier en met een beetje pech gaat dat zo 3x op en neer.
Maar er zijn ook goede dealers die wel hun verantwoordelijkheid nemen.

Er zijn zeker goede redenen om voor Specialized te kiezen. Buiten dat de kans op goede service wat hoger ligt, steken de producten doorgaans zeer goed in elkaar. Je ziet dat er goed over nagedacht is. Niet zoals bij Canyon, inoveren om anders te zijn maar echt om beter te zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 apr 2021 10:46

MPolleke schreef: 04 apr 2021 09:59
Prijs en service zijn net zo goed statussymbolen en beide kunnen een gevoel maken of breken. En gevoel is toch de doorslaggevende factor bij de aanschaf van een fiets.
Mijn gevoel van afkeer is bij Specialized inderdaad sterk...... :P
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 04 apr 2021 18:41

Die prijsstijgingen zijn wel een ding. Ik heb hier een Roubaix SL4 (met mix 105/Ultegra uit 2015) en een Diverge (met Tiagra uit 2017) staan. Over beide fietsen heb ik echt niks te klagen (al mijn 400+ ritten zijn op deze twee fietsen), maar toen ik op zoek was naar een vervanger voor de Roubaix na 50000 km (en twee crashes!), had ik een nieuwe Roubaix kunnen kopen. Uiteindelijk was een Roubaix met een 105 groep zo duur dat ik maar voor een custom-build stalen fiets ben gegaan. Dat is een betere fiets geworden voor minder geld.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 apr 2021 21:06

Ik weet ondertussen dat service niet synoniem hoeft te zijn met duur.
Integendeel, serieuze kortingen en toch topservice zijn wel degelijk mogelijk. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

brekson
Forum-lid
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 05 apr 2021 12:32

tommeke14 schreef: 03 apr 2021 22:44
dwangarbeider schreef: 03 apr 2021 16:52
.

Ik had een paar jaar terug dat de lak van m’n Venge begon af te bladderen. 4 dagen later reed ik al op een nieuw frame. Hetzelfde gold voor m’n vriendin. De voorvork van haar Tarmac verkleurde. Foto’s gestuurd en een week later had ze een nieuw frame.
Daar zou ik nu niet meer op hopen. Er zijn gewoon geen kaders meer
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge, specialized epic pro

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12467
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 apr 2021 13:14

Datzelfde heb ik met Cube en Scott ook gehad, binnen een week een nieuw frame.
Toch met de prijzen die sommige nu rekenen verwacht ik meteen een twede frame als reserve.

En als je dan weer ziet wat speci voor garantie gevallen heeft, lak die verkleurd?... hoe dan. Afbladeren.......
Soms wel fijn, heb je na een jaar (of 2) weer een vers frame, maar feitelijk kansloos, heb ik bij een cube bv nooit gehad

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 apr 2021 15:28

Voor wie het interessant vindt. De Specialized future stem comp face plate past in combinatie met de SL7 Garmin out front mount op de S-works stuurpen van de SL6. Ziet er wat mij betreft super clean uit en het zit super vast. Hier wat foto's van mijn fiets.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Ronald Spec
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2020 20:01

Ronald Spec 05 apr 2021 15:46

Ik heb eind vorig jaar een Roubaix gekocht.
Niet omdat ik alleen maar een Specialized wil maar omdat het een fiets is die bij me past. Dit na een onafhankelijke bikefit. Deze was in een 61 framemaat op voorraad bij Bike Xperience Uden.
Ik mocht er op fietsen voor aankoop, dat is ook niet overal zo.
Fiets is op mijn verzoek omgebouwd naar DI2.
Een 1.5 versie wat stuur betreft.
Bij afleveren ondekten we een kleine vervorming aan de onderkant van de schuine buis. Ze hebben een claim ingezet voor herstel.
Specialized heeft zonder overleg een nieuw frame gestuurd, weliswaar in een andere kleur maar wel een 2.0 uitvoering.
Bike Xperience heeft hem netjes omgebouwd. Voor het op en neer rijden hebben ze ter compensatie een fietsstandaard gegeven.
Ik vind de service van beide partijen netjes en ben er dik tevreden mee.
Welke auto je ook rijdt duur of goedkoop ze brengen je allemaal van A naar B.
Wat voor fiets je ook koopt je moet altijd zelf trappen.
Er zit altijd een beleving en gevoel bij.
Ik voel me verre van arrogant en laat iedereen in zijn waarde, besef zeer goed dat iemand zijn uiterste best moet doen om een fiets die bij zijn budget past te kunnen kopen.
Daarom heeft hij er niet minder plezier van en ik niet meer.
Ik wens iedereen komend seizoen veel fiets plezier.
Gr Ronald

Plaats reactie