Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 27 okt 2020 06:27

daniel1975 schreef: 26 okt 2020 22:54 Tsja, de fan boys blijven toch wel kopen.....
Inderdaad en eigenlijk zijn het best mooie fietsen. Ook andere merken zie je die kant op gaan neem Canyon, Pinarello etc, een voor een merken die in het verre oosten worden gemaakt waar van ik me afvraag of die prijsverhoging te rechtvaardigen is of gewoon gewin voor eigen marge is.

Er zijn genoeg andere merken die ook mooi zijn en in de EU worden gemaakt, neem Basso, Legend, Sarto of Festka die qua prijs als ik een s-works neem niet duurder hoeven te zijn.... het zijn geen pro-team fietsen da's waar maar als je gaat fietsen kom je ze niet 100x tegen...
YFood !!!

wtb
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:41

wtb 27 okt 2020 07:15

Zijn best mooie fietsen, maar als ik dat geld uit zou geven aan een fiets zet ik inderdaad veel liever een Festka o.i.d. in de garage.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 08:20

De SL7 is prachtig. Gelukkig te lang en te diep ;-)
Maar dit soort prijsstijgingen (en bij vele anderen) zorgen er wel voor dat de omloopsnelheid van mijn fietsen drastisch zakt. Ik vertik het om dit soort absurde bedragen te betalen, ik wacht wel tot de wal het schip keert en de prijzen gaan zakken en er weer overjarige modellen beschikbaar komen.
Ik hoop dat velen er zo over denken en de verkoop serieus achter gaat blijven.
Less is bore

chris80
Forum-lid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 27 okt 2020 09:47

Zo zie ik het ook, zulke prijsstijgingen kunnen gewoon niet door blijven gaan. Maar gezien de tijd en het feit dat ze toch wel verkopen snap ik het vanuit de fabrikanten wel. Een beetje extra vet op de botten in deze onzekere tijd is ze ook wat waard. En de fietsen raken ze toch wel kwijt.

Ik wacht gewoon rustig af de komende anderhalf jaar en zie de prijzen vanzelf wel dalen 😀.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 okt 2020 09:52

Ik heb wel mijn twijfels of het wel zo hard zal gaan met de 2021 modellen. Iedereen die een beetje interesse had in te gaan fietsen is dit jaar al begonnen en voor de doorgewinterde wielertoeristen zijn de prijzen wel erg gortig geworden. Die kunnen best nog wel even wachten met een nieuwe fiets.
Ze hebben nu wel de ruimte gecreëerd om 30% korting te geven op de overjarige modellen zullen we maar zeggen #dodemus...
Campagnolo Ultra Dork

marsman
Forum-lid
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 okt 2020 11:16

Als ik hoor wat de levertijden van de 2021 modellen van diverse merken gemiddeld zijn, dan denk ik dat de voorraad op dit moment gewoon weer hard gaat. Tenzij er leverproblemen zijn bij toeleveranciers of zo.

Uiteindelijk is het allemaal vraag en aanbod. Diverse merken voeren nu prijsverhogingen door in een lopend modeljaar. Ik kan me niet heugen dat ik dat eerder heb gezien.

Mij wordt het ook te gortig. Dat zal voor meer mensen zo zijn. Maar mensen die naar dit soort geprijsde fietsen kijken, zullen niet wakker liggen van een paar honderd meer....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 okt 2020 11:39

daniel1975 schreef: 27 okt 2020 08:20 De SL7 is prachtig. Gelukkig te lang en te diep ;-)
Maar dit soort prijsstijgingen (en bij vele anderen) zorgen er wel voor dat de omloopsnelheid van mijn fietsen drastisch zakt. Ik vertik het om dit soort absurde bedragen te betalen, ik wacht wel tot de wal het schip keert en de prijzen gaan zakken en er weer overjarige modellen beschikbaar komen.
Ik hoop dat velen er zo over denken en de verkoop serieus achter gaat blijven.
Is dat het alleen Daniel?
Wat ik ook merk is dat als ik nu iets nieuws koop het gewoon niet beter is dan wat ik drie jaar geleden hebt gekocht. Sterker nog het is misschien behalve een paar honderd gram winst een verslechtering.

De huidige standaard configuratie schifremmen/steekassen carbon wielen is echt niet veel verbetering meer te halen met een racer. dat was met velgremmen, alu velgen en qr,s nog wel anders.

De verbetering die met deze stap is behaald in een twee/drie jaar gaan ze de komende 10 jaar niet bereiken.

Nu gaan we weer even de light kant op.

De grootste veranderingen die ik voor de komende jaren zie zijn andere vormen sturen en nog bredere banden. Dat stop ergens tussen de 30 en 35mm voor een racer.

Daarnaast ga je zien dat veel een gravelracer erbij kopen en hele groepen zich gaan afvragen waarom ze nog een racer hebben. Je ziet zelf als forumleden die er daarna een MTB bijkopen :D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 11:53

Het is bij mij hoofdzakelijk prijs denk ik. Wil ik naar een gelijkwaardige fiets zoals mijn laatste fietsen waren (Dogma 65.1, Colnago V1-r, zelfs de lichte Simplon Kiaro) dan mag ik minimaal 7.5k meenemen. En dan krijg ik nog steeds een zwaardere fiets die ik eigenlijk kant en klaar moet kopen. Als je met losse onderdelen gaat werken wordt je genaaid door de onredelijk hoge prijzen van losse frames.
Mijn fietsen bevallen nog prima, blijf nog even lekker er mee door rijden.
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 okt 2020 12:24

Los frame in een uitverkoop ergens is de beste optie volgens mij (zoals mijn BMC vorig jaar)

Aan deze prijzen ga ik ook niet snel aan iets nieuws denken :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2020 12:52

Klopt, overjarig frame. Maar dan moet je puur geluk hebben met maat en kleur.
Overjarige groepen gaan we straks ook niet zien bij Dura Ace, want ze lopen nu al enorm achter.
Less is bore

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 27 okt 2020 13:32

daniel1975 schreef: 27 okt 2020 08:20 De SL7 is prachtig. Gelukkig te lang en te diep ;-)
Maar dit soort prijsstijgingen (en bij vele anderen) zorgen er wel voor dat de omloopsnelheid van mijn fietsen drastisch zakt. Ik vertik het om dit soort absurde bedragen te betalen, ik wacht wel tot de wal het schip keert en de prijzen gaan zakken en er weer overjarige modellen beschikbaar komen.
Ik hoop dat velen er zo over denken en de verkoop serieus achter gaat blijven.
AMEN.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 27 okt 2020 13:34

Als je een nieuwe racer wilt, en niet genaaid wilt worden op de prijs van losse frames, moet je gewoon bij Workswell bestellen. Dat zijn gewoon prima frames (ze produceren oa voor Orbea), vervolgens bestel je de rest er los bij en heb je een dijk van een fiets.

Het is alleen wel minder sexy dan S-Works op je downtube, maar ja.

Plaats reactie