Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 21 mei 2019 19:12

De waarheid in het midden gelaten, maar hebben de critici beide fietsen bereden en het verschil kunnen merken zoals Daveke ?
YFood !!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2019 19:51

Nope, ik niet. Maar wel meer dan genoeg verschillende fietsen om iets te durven roepen. Ik geef ook aan dat verschil in comfort zeker voelbaar kan zijn.
Allen dat aero voordeel durf ik op 100% te roepen dat het onzin is.
Less is bore

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 21 mei 2019 20:01

Ik denk dat het aero gedeelte ook te maken heeft met de combinatie wielen.

Idd zelf ook al heel veel fietsjes bereden, frames merk ik weinig van, behalve bracket stijfheid en of het een stuiterbak is, wel wielen vind ik wel veel meer merkbaar maar helaas ging nooit 2 kmh harder....
YFood !!!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 mei 2019 20:11

csteenbe schreef: 21 mei 2019 19:12 De waarheid in het midden gelaten, maar hebben de critici beide fietsen bereden en het verschil kunnen merken zoals Daveke ?
Ik heb zelf een C60 een Allez en een Allez Sprint onderstaande van Daveke zijn verhaal is geloofwaardig,

De Tarmac daarentegen is veel meer op comfort gericht, dat voel je ook ontzettend duidelijk. Frame is veel zachter, dempt veel meer en voelt veel soepeler aan zonder aan stijfheid in te boeten. Komt qua rijgevoel heel erg in de buurt van mijn Colnago C60


Het verhaal van de aero zit gewoon tussen de oren, ik rij geen kilometer harder door geen van alle fietsen......ja als ik een goede dag of goede benen heb maar dat is soms op de Allez sprint en de andere keer op de C60. ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 21 mei 2019 20:16

@colnagofreak, eens ik rijd ook nooit harder afhankelijk van een frame, ENVE SES 6.7 zijn serieuze wielen qua aero en ik weet op het vlakke maakt dat zeker wat, 2kmh harder kan ik niet beoordelen maar schelen doet het wel.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2019 20:38

Hij zegt dat het net alsof is dat je 2km/h sneller gaat ;) .

Alleen het stukje dat de Tarmac merkbaar eer aero is kun je dus overdreven noemen maar daar is dan weer geen absolute waarde aangehangen.
Campagnolo Ultra Dork

Fullgazzz
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 aug 2016 20:38

Fullgazzz 22 mei 2019 00:11

Ik heb het grinta testfest op zolder meegedaan en ik moet zeggen dat je door van fiets op fiets te springen wel veel verschil merkt. 2km/u ga je inderdaad niet sneller gaan maar dat wordt ook helemaal niet beweerd. Het lijkt alsof...
Ik kan dit geloven, de moment dat ik op de Reacto Team stapte en de eerste meters reed kreeg ik meteen een glimlach op mijn gezicht en voelde de fiets echt perfect aan. (en nee ik heb geen reacto :-) )
Ook de Tarmac en de Venge verschillen een pak qua rijgedrag in mijn ogen.
Alle verschillen afdoen als marketing lijkt me in ieder geval wel heel kort door de bocht.
Scott Foil disc
Scott Addict RC Pro
Scott Scale

PierreW
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 22 sep 2018 20:42

PierreW 22 mei 2019 10:08

Ik heb het grinta testfest op zolder meegedaan
Toen ik bovenstaande las dacht ik; "Tijdens een test op zolder kun je al helemaal niets zeggen over Aero. Waar slaat dit op?"
Na ff googlen blijkt dat een hoofdletter gebruiken soms duidelijkheid verschaft en dat jij niet op zolder getest hebt :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mei 2019 10:38

Die nieuwe Merida Reacto is zo aerodynamisch dat je zelfs op de Tacx merkbaar sneller gaat!
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 22 mei 2019 10:58

PierreW schreef: 22 mei 2019 10:08
Ik heb het grinta testfest op zolder meegedaan
Toen ik bovenstaande las dacht ik; "Tijdens een test op zolder kun je al helemaal niets zeggen over Aero. Waar slaat dit op?"
Na ff googlen blijkt dat een hoofdletter gebruiken soms duidelijkheid verschaft en dat jij niet op zolder getest hebt :D
:D :D Racen op zolder ...zelfs een keertje met de motor gedaan ..Voordeel met de fiets is natuurlijk dat de geluidsmeting gunstig uitvalt.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 22 mei 2019 12:18

Ik word echt heen en weer geslingerd tussen een Venge Pro disc of een Tarmac Pro disc. Ik heb nog de keuze. Tarmac staat op 1 maar de Venge is ook heel verleidelijk. Keuzes moeten worden gemaakt. Ik ken de verschillen tussen beide fietsen, hoewel ze erg naar elkaar toegegroeid zijn in vorm en functie, maar ik weet niet goed aan welke eigenschappen ik nu de meeste waarde moet hechten. Hart vs. Ratio. :shock:

Afbeelding
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2019 13:52

Je hart, want met ratio heeft het sowieso niet van doen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie