Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 feb 2016 12:08

Specialized wil ook zeggenschap hebben over hetgeen er uiteindelijk in het magazine geplaatst wordt.
Dat is wat ik begrepen heb, dat kan natuurlijk niet.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 09 feb 2016 12:25

Mooie kleurstelling.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 feb 2016 12:26

Tour heeft ook jarenlang mot gehad met italiaanse producenten, giant en volgens mij ook Specialized.

Elke leveranciers wil dat zijn / haar fietsen er zo goed mogelijk utikomen. Bij bijv. tour zou dit betekenen dat bijv. Pinarello maar ook een Specialized op het deel gewicht gewoon heel slecht gaat scoren. Zonder een waardeoordeel te vellen zijn er gegarandeerd lezers die dit belangrijk vinden en dan kost een test met een slechte score gewoon klanten en kan het zinvoller zijn om geen fiets voor testdoeleinden aan te bieden.

Een aanzienlijk deel van het Specialized publiek rijdt erop omdat de profs dit ook doen. Een test gaat zeker voor het topmarteriaal eerder klanten kosten als dat het opleverd en dan is de keuze heel snel gemaakt. Rationeel gezien levert specialized een mix van goede en minder goede producten. Het merk heeft bovendien een flink pakket producten dat op basis van irrationele gronden wordt gekocht (S-works en bijv. de Vias) en de meerwaarde van dit producten gaat in een een goede test helaas niet naar voren komen.....
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 09 feb 2016 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 09 feb 2016 12:29

Pinarello F8 scoort echt niet meer slecht qua gewicht. (860 gram)
Heb er Froome niet over horen klagen. :)
Tenzij je als amateur/hobbyist hogere eisen stelt dan de profs...
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 09 feb 2016 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 09 feb 2016 12:32

Hoe kan men er achter komen wat het gewicht van de Specialized fietsen is?????

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 09 feb 2016 12:45

sjefjanssen schreef:Hoe kan men er achter komen wat het gewicht van de Specialized fietsen is?????
Dat vraag ik me ook af, kan wel wat bij elkaar googlen, maar dan vind ik hooguit wat gewichten van specifieke testmodellen in reviews. Het zou fijn zijn als ieder merk een gewichtstabel per maat vrij zou geven, maar ik neem aan dat dat bewust niet gebeurt?

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 09 feb 2016 12:57

geertk schreef:
sjefjanssen schreef:Hoe kan men er achter komen wat het gewicht van de Specialized fietsen is?????
Dat vraag ik me ook af, kan wel wat bij elkaar googlen, maar dan vind ik hooguit wat gewichten van specifieke testmodellen in reviews. Het zou fijn zijn als ieder merk een gewichtstabel per maat vrij zou geven, maar ik neem aan dat dat bewust niet gebeurt?
Gewicht bij fietsen is als de uitstoot bij auto's, niemand controleert dat dus iedereen gaat maar lager en lager. Ik snap dan ook wel dat behoorlijk wat merken dan maar geen gewichten op hun site zetten.
Op een fora als weightweenie vind je wel vrij veel terug, wel het duurdere soul en geen alu met 105 uiteraard.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 09 feb 2016 13:27

Het feit dat Speci geen gewichten bij z'n productinformatie zet, zegt al genoeg.
Te zwaar voor de prijs die ze er voor vragen.......

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 09 feb 2016 13:58

Gewicht speelt voor mij nu ik al jaren geen wedstrijden rijdt geen rol
Rij dan ook de comfort fiets van specialized de roubaix
Maar vind het jammer dat er ook weinig kleding van specialized getest wordt
Vind de kleding en broeken erg goed
Ook de banden zou ik wel eens een objecieve test van willen zien
Want slecht zullen ze wel niet meer zijn nu ze een aantal jaren geleden wat vooraanstaande ontwikkelaars van race banden bij continental weg gekocht hebben
Had graag dat een fietsblad gewoon eerlijk test ongeacht het merk

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 665
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 09 feb 2016 14:17

ridley orion schreef:Gewicht speelt voor mij nu ik al jaren geen wedstrijden rijdt geen rol
Rij dan ook de comfort fiets van specialized de roubaix
Maar vind het jammer dat er ook weinig kleding van specialized getest wordt
Vind de kleding en broeken erg goed
Ook de banden zou ik wel eens een objecieve test van willen zien
Want slecht zullen ze wel niet meer zijn nu ze een aantal jaren geleden wat vooraanstaande ontwikkelaars van race banden bij continental weg gekocht hebben
Had graag dat een fietsblad gewoon eerlijk test ongeacht het merk
En toch tilt menig wieler'liefhebber' een fiets op als iemand een nieuwe fiets heeft...

Een blad wat niets in te brengen heeft (Fiets bijvoorbeeld) is geheel afhankelijk van de gunsten die een leverancier of importeur verleent. (Reclame en testmateriaal) Hierdoor zul je NOOIT een objectief verhaal krijgen. Alles is geredigeerd met inkomsten (zowel in testmateriaal als in valuta) in het achterhoofd.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 feb 2016 14:23

Jaap Telder schreef:Pinarello F8 scoort echt niet meer slecht qua gewicht. (860 gram)
Heb er Froome niet over horen klagen. :)
Tenzij je als amateur/hobbyist hogere eisen stelt dan de profs...
De gemiddelde hobbyist heeft niet te maken met uci normen
De illusie dat een proffiets zo in de winkel te koop is is al lang weg
Cannondale verzwaard de prof frames en giant versterkt ze dat zal met pina niet anders zijn
Een goed afgemonteerde vias gaat richting de 7.5/8 kg en ook daar rijden profs op

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 09 feb 2016 17:19

scottpch schreef:Het feit dat Speci geen gewichten bij z'n productinformatie zet, zegt al genoeg.
Te zwaar voor de prijs die ze er voor vragen.......
Is gewicht het belangrijkste? Liever een zwaardere fiets die goed rijdt dan een lichte en slappe fiets. Mijn Allez weegt 7,5kg wat best licht is voor een alu fiets met niet heel lichte wielen. Nu heb ik hem wel zelf opgebouwd en is het wel zo dat de meeste standaard componenten op Specialized fietsen niet echt licht zijn.

Plaats reactie