Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Pieter79
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:58

Pieter79 28 apr 2018 20:09

Echt jammer, maar we gaan is kijken wat er mogelijk is bij de specialized dealer.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 30 apr 2018 19:06

kleuren zijn inderdaad gene vetten!
andere waren niet mogelijk.

heb de comp (carbon, hydro disk) staat wit op de site, maar echt wit is dit niet.
't is een speciaal kleur,

levering was enorm snel een kleine week ofzo.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 mei 2018 23:15

Vandaag bevestiging gekregen dat mijn nieuwe Tarmac S-works Sl6 frameset beschikbaar is en uit Frankrijk naar Nederland komt.
Het is de Chameleon Green/Satin Cast Blue/Black/Team Yellow frameset geworden in maat 58.
Afbeelding

De afmontage komt van mijn huidige S-works Sl4 frameset die verkocht is.
-Sram Red Etap + Sram Red DZero powermeter
-Shimano black label direct mount remmen (Sram S900 Direct mount remmen zodra ze beschikbaar zijn).
-S-works carbon stuur en alu stuurpen
-Fizik Antares R1 zadel
-Look keo blade 2 pedalen
-Lightweight Meilenstein clinchers en Fulcrum Racing quattro Clinchers (twijfel nog over nieuwe set wielen zoals Zipp 404 2018 model of Roval CLX50 of Fulcrum 55C clinchers)
-Tune bottle cages

Ik ben bewust niet voor schijfremmen gegaan. S-works Tarmac disc is zeer prijzig. Ik ben ook nog niet overtuigd over het nut en noodzaak van schijfremmen in Nederland. Daarnaast hoor ik vaak dat schijfremmen krijsen in de regen en dat lijkt me ruk op een racefiets die voor mij stil moet rijden. Als ik in de Alpen zou wonen, dan zou het wel een no brainer zijn.
Als ik een fiets met schijfremmen wil, dan is dat een fiets voor erbij (slecht weer en/of winter) en dan kies ik waarschijnlijk voor een Giant TCR disc ultegra Di2 of een Cannondale Synapse.

Tot slot wat geleende sfeer plaatjes van mijn nieuwe frameset.

Afbeelding

Afbeelding

Zodra mijn fiets is opgebouwd zal ik nog wel plaatjes posten.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Triple A
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 nov 2011 20:19
Locatie: arnhem

Triple A 01 mei 2018 23:19

Fraai
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 02 mei 2018 00:01

Fraaie kleur zo als compleet plaatje, mooier dan alleen het frame zoals ze hem op de website tonen.
Heb deze kleur nog niet in het echt gezien.

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 02 mei 2018 01:38

Kleur is geniaal!!!

De verzakte achterbrug blijf ik een misser vinden op de oh-zo-mooie Tarmac. Dat was toch wel een klassiekertje onder de Specializeds imho...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 mei 2018 07:05

Kleur is echt super, afmontage kun je weinig op tegen hebben en de keuze voor velgremmen is natuurlijk ook top.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 mei 2018 07:43

Dank je wel. Ik heb wel keuzestress gehad over de kleur want ik heb de neiging wel wat meer behoudend te kiezen met betrekking tot frame kleuren. Ik wilde dit keer wel wat anders dan mat zwart en toen ik detail foto's zag van fietsen met dit frame, was ik overtuigd. Daarnaast helpt het altijd een beetje als mevrouw boswielrenner resoluut haar voorkeur uitspreekt voor een (deze) kleurstelling.;-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 02 mei 2018 08:46

Ontzettend mooie fiets. Kun je tzt eens proberen een kritisch vergelijk te maken tussen beide Tarmacs? Ben erg benieuwd

Is t je overigens nog gelukt iets van een deal te regelen mbt het frame? Of betaal je t volle pond?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 mei 2018 09:00

Mooie kleur boswielrenner! :like:

NBHD
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 apr 2018 19:21

NBHD 02 mei 2018 11:40

Wat een machine boswielrenner, jammer dat er geen non s-works tarmac disc beschikbaar is

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 mei 2018 11:54

Dank je wel.

Ik denk inderdaad dat een Tarmac SL6 Pro disc versie interessant zou kunnen worden. De S-works versie is wel heel erg duur, hoewel je ook een los disc frame kunt bestellen. Met een wat goedkopere afmontage zou je dan goedkoper uit kunnen zijn. Tarmac SL6 disc is wel een prachtige fiets als je op zoek bent naar schijfremmen fiets.

@stoffa: Specialized geeft doorgaans geen korting op frames, maar als je creatief bent in de onderhandeling dan is er meestal wel wat mogelijk. Denk aan inruilen van onderdelen, gratis ombouw, korting op kleding, uitruilen van onderdelen, inkoopprijzen hanteren op onderdelen, zelf onderdelen meebrengen ect.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie