Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 dec 2020 15:47

Op mountainbikeforum al meerdere meldingen van omgewisselde dempers.....
Less is bore

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 07 dec 2020 17:51

Cross my fingers Gelukkig dat ik bij deze FM al wat euros heb achter gelaten en goede ervaringen heb met de garantieafhandeling bij speci
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 dec 2020 18:28

De dempers worden meestal wel goed afgehandeld. Ze hebben er een heel omruilsysteem voor.
Less is bore

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 07 dec 2020 21:41

dwangarbeider schreef: 04 dec 2020 12:07 In het topsegment zit er voor specialized geen rek meer op, daar hebben ze qua prijszetting hun klanten al helemaal uitgekleed.
Nu hebben ze dus besloten om ook de allerlaagste segmenten wat op te waarderen en hun klanten hier eveneens een poot uit te draaien om een loopfietsje aan te schaffen.
De meeste klanten die een S-works kopen, draai je geen poot uit met 5.000 €. Er zit geld genoeg, "t is alleen niet gelijk verdeeld.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 07 dec 2020 21:58

Ernie C. schreef: 04 dec 2020 09:28 Iedere stap is raak :ugeek:
Ow de review is al weer geschreven zie ik :lol:
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Daveke2
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 09 mei 2012 22:19

Daveke2 08 dec 2020 00:56

daniel1975 schreef: 07 dec 2020 09:14
Zs4 schreef: 04 dec 2020 09:01
barverme schreef: 04 dec 2020 08:58 https://racefietsblog.nl/my-first-speci ... loopfiets/

De nieuwste racer van specialized: lichter, stijver, aerodynamischer en 5 watt sneller over 40 km. :D
Mooi ding alleen jammer dat er geen fact12 carbon is gebruikt en ik mis een aero stuur 8-)
Maar goed dat het ding geen BRAIN vering heeft, want dan moest ie ook nog elk half jaar terug naar de dealer. Voor het zoveelste jaar op rij kregen we in juli-augustus de persberichten dat de nieuwe Brain op de Epic nu éééécht probleemloos zou zijn, maar er zijn al weer volop gebruikerservaringen die kapotte dempers melden.
Onbegrijpelijk dat $pesh daar aan vast blijft houden én dat mensen het blijven kopen.
Ik vraag me echt serieus af hoe goed jij ingelicht bent. Ik zal je de andere kant even melden. Van alle Epic's van de huidige generatie hebben we er tot dusver 0 terug gehad.

Weet je wat eens zou moeten doen? Dingen in perspectief bekijken en je even beseffen dat mensen meteen berichten typen als er dingen zijn waarover ze willen zeiken, en niet als ze tevreden zijn.

De prijsstijging middenin het seizoen heb ik ook wel een mening over, maar dat is denk ook niet gek

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2020 06:09

Check mountainbike.nl. Geen horen-zeggen, maar forumleden met problemen..... of verzinnen die maar wat?

https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... &start=195
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 08 dec 2020 07:52

ccc schreef: 07 dec 2020 08:50 ja en vorig jaar was het al niet beter bij Specialized ! Ik was immers van plan een Specialized tarmac aan te schaffen model 2020 maar dat bleek ten opzichte van het model 2019 zomaar eventjes 1.400 eur duurder te zijn en het enige verschil was dat model 2019 uitgerust was met mechanische Ultegra en model 2020 met Di 2 . Maar zeg nu zelf , een surplus van 1..400 eur betalen voor Di2 ipv mechanische Ultegra is toch meer dan bij de haren getrokken ! Ik heb dan een Orbea Orca aangekocht waar ik zeer tevreden over ben en ik kon de kleurstelling dan ook zelf nog kiezen !
Ik snap dat ook niet waarom er veel een Specialized willen. Zijn ook vaak de mensen die zelf geen verstand van racefietsen hebben en denken dat Specialized echt beter is dan andere merken..Als je logisch nadenkt koop je een ander merk voor even veel (of vaak meer) kwaliteit.

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 08 dec 2020 08:26

ja velen denken nog altijd ; 't is duur dus 't zal wel beter zijn dan ' goedkopere ' fietsen ; en de profs rijden er ook op !
Het is maar wat de zot er wil voor betalen ...
ccc

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 08 dec 2020 09:50

[quote=
Ik snap dat ook niet waarom er veel een Specialized willen. Zijn ook vaak de mensen die zelf geen verstand van racefietsen hebben en denken dat Specialized echt beter is dan andere merken..Als je logisch nadenkt koop je een ander merk voor even veel (of vaak meer) kwaliteit.
[/quote]

Denk niet dat er veel kwaliteitsverschil in een fietsmerk te bespeuren valt
De beleving ligt maar deels aan het fietsmerk, de groep en de wielen zijn imho vele xx belangrijker.
Ik rijd nu met canyon ( ben de tel kwijt hoeveelste ) en specialized ( mijn 4e ) en kan dus een beetje vergelijken
Ik zou zo terug een canyon kopen, maar zoals wij het zeggen : "ze hangen het een beetje uit in Koblenz"
Heeft weinig met verstand te maken hoor, als het kan gewoon doen waar je zin in hebt
En btw : kheb elke groep al wel gehad : Doe mij de sram red axs maar
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 08 dec 2020 13:40

brekson schreef: 08 dec 2020 09:50 [quote=
Ik snap dat ook niet waarom er veel een Specialized willen. Zijn ook vaak de mensen die zelf geen verstand van racefietsen hebben en denken dat Specialized echt beter is dan andere merken..Als je logisch nadenkt koop je een ander merk voor even veel (of vaak meer) kwaliteit.
Denk niet dat er veel kwaliteitsverschil in een fietsmerk te bespeuren valt
De beleving ligt maar deels aan het fietsmerk, de groep en de wielen zijn imho vele xx belangrijker.
Ik rijd nu met canyon ( ben de tel kwijt hoeveelste ) en specialized ( mijn 4e ) en kan dus een beetje vergelijken
Ik zou zo terug een canyon kopen, maar zoals wij het zeggen : "ze hangen het een beetje uit in Koblenz"
Heeft weinig met verstand te maken hoor, als het kan gewoon doen waar je zin in hebt
En btw : kheb elke groep al wel gehad : Doe mij de sram red axs maar
[/quote]

+1 (heb ook Canyon en Specialized, en de laatste met AXS groep). Ik wilde gewoon een premium beleving en vond de fiets en kleur gewoon erg mooi.
Natuurlijk realiseer ik me dat ik in de bevoorrechte positie ben dat ik me het prijsverschil kan veroorloven, maar dat betekent nog niet dat ik de huidige prijs ervoor over heb (gekocht voor de prijsverhoging van november en zelf opgebouwd; dat scheelt ca. 2.500 euro met de huidige prijs van een S-works als je de onderdelen leuk koopt).
Afbeelding

hayes

hayes 08 dec 2020 14:06

En dat verschil is zowat de prijs van mijn duurste fiets tot nu toe.
Maar ik kies dikwijls bewust de onbekende naam, de underdog,...

Plaats reactie